Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
TV2/DANMARK A/S
Etablering, Drift og Vedligeholdelse af kontributionsnetværk
TV2/DANMARK A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10413494
Postadresse: Rugårdsvej 25
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Contract Management
E-mail: contract@tv2.dk
Telefon: +45 65919191
Fax: +45 65913322
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/200056488.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.tv2.dk/
Del II: Genstand
Etablering, Drift og Vedligeholdelse af kontributionsnetværk
Formålet med forbindelserne er kontribution af video-, audio- og IP-forbindelser til brug for TV 2 og TV 2 regionernes produktions-, forretnings- og anden IP-baseret funktionalitet.
Formålet med udbuddet er at få etableret et antal netværk til brug for udveksling af audio- og videosignaler (fremover kaldet AV signaler) og datatrafik mellem TV 2 Danmarks (TV 2) lokationer, mellem TV 2 og de 8 regionale TV 2 stationer og indbyrdes mellem de regionale TV 2 stationer.
Netværkene er delt op for at sikre, at services ikke forstyrrer hinanden samt at sikre et højt sikkerhedsniveau.
Der er i alt 5 netværk:
- AV kontribution imellem TV 2 lokationer
- AV kontribution regionerne imellem samt til/fra TV 2
- Datanetværk imellem TV 2 lokationer
- Realtime netværk imellem TV 2 lokationer
- Datanetværk (familienet) imellem TV 2 og regionerne,AV kontribution imellem TV 2 og regionerne og AV kontribution imellem TV 2 lokationer benyttes til transport af tidskritiske, ikke komprimerede, live - Audio Video signaler - (SDI og ST2110).
Datanetværket imellem TV 2s lokationer og familienettet benyttes til at binde TV 2s office og produktionsnetværk sammen imellem lokationer og regionerne.
Realtimenettet skal bruges til at kunne sende tidskritiske, live AV signaler internt imellem TV 2s lokationer (NDI og ST2110).
Tilbudsgiver skal etablere og drifte netværkene som en "fully managed service" - dvs. at leverandøren har ansvaret for at sikre oppetid, drift, overvågning, konfigurering og vedligehold af netværket.
TV 2 er i en overgangsfase, hvor vores traditionelle SDI-infrastruktur gradvis skal erstattes af en IP-infrastruktur. Ved kontraktens indgåelse vil TV 2 arbejde med SDI-signaler i systemformatet 1080i/25, men kort inde i kontraktperioden vil AV infrastrukturen i TV2-OD overgå til IP, som både håndterer systemformaterne 1080i/25 og 1080p/50.
TV 2 kan forlænge Kontrakten i op til 3 gange. Forlængelserne kan være op til 12 måneder pr. forlængelse.
Kontrakten indeholder 4 optioner på yderligere funktionalitet i bilag 3. Optionerne håndterer justering af forbrug på forbindelser i kontraktperioden.
Denne kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter. Den indbyrdes afhængighed imellem de forskellige netværk og behovet for, at det er én leverandør, som står for leveringen gør, at det ville medføre yderligere omkostninger og risici for TV 2, hvis denne opdeling på lavet. Det giver således TV 2 en bedre kontrakt, samt minimerede omkostninger at leverancen ikke er opdelt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår.
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal som minimum dække enkeltskader på op til 10.000.000,00 DKK.
Tilbudsgiver skal beskrive maksimalt 5 referencer på opgaver igangværende eller udført i de seneste 3 år, som dokumenterer, at Tilbudsgiver samlet set for de afgivne referencer har relevant erfaring med opgaver på det udbudte område. Med relevant erfaring menes:
- At etablere og drive et ukomprimeret eller lavt komprimeret A/V kontributionsnetværk mellem virksomheder på forskellige geografiske lokationer
- Alment kendte broadcast interfaces som SDI og Madi
- Levering af routet IP MPLS netværksløsning(MPLS VPN)
- Levering af low latency linjer egnet til broadcast(audio/video) transport
- Levering af fysisk adskilte (redundante) linjer
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loveerklæring om dette forhold.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk