Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Anskaffelse af ekstra LAUV (profylakse)
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Andreas Latif
E-mail: fmi-sd-aam06@mil.dk
Telefon: +45 29606452
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af ekstra LAUV (profylakse)
LAUV (Light Autonomous Underwater Vehicle), også kaldet lette autonome undervandsdroner, er selvgående undervandsdroner, som undersøger havbunden for objekter i enten et større eller mindre operationsområde.
LAUV'erne skal bruges til at lokalisere og identificere objekter i danske farvande (mindre end 100 meters dybde). LAUV'erne skal være udstyret med side scan sonar samt identifikationsmodul (laser scanner) og kunne operere på egen hånd i minumum 8 timer og efterfølgende genoplade i ca. 8 timer. Ændring til den eksisterende aftale skyldes, at FMI ønsker at købe flere LAUV’er.
Del IV: Procedure
- Der er afgivet ordre på supplerende leverancer hos den oprindelige leverandør under streng overholdelse af direktivets betingelser
FMI har behov for at anskaffe nye LAUV’er på eksisterende rammeaftale med OceanScan MST. Anskaffelsen har fortsat en værdi af 36 mio. DKK.
Det er FMI’s vurdering, at kontrakten kan indgås – uden udbud – på baggrund af ingen ændring af grundlæggende elementer, jf. udbudslovens § 178. Dette skyldes særligt, at nye LAUV’er allerede er omfattet af den udbudte rammeaftale, blot at der var en begrænsning på initalanskaffelsen i udbudsbekendtgørelsen. Ændring af muligehden for anskaffelse af nye LAUV’er vurderes ikke at ville have givet andre tilbudsgivere adgang til udbuddet eller have ført til en ændring af konktraktens karakter, anvendelsesområde eller økonomiske balance, særligt fordi målværdien ikke forhøjes og materiellet var omfattet af udbuddet. FMI vurderer derfor, at anskaffelsen kan gennemføres i medfør af udbudslovens § 178.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
LAUV
By: Leça da Palmeira, Matosinhos
NUTS-kode: PT11A Área Metropolitana do Porto
Postnummer: 4450-718
Land: Portugal
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele rammeaftalen direkte og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen kan derfor ikke blive indgået, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3). Note vedr. sektion II.1.7) og V.2.4): Ændring af muligehden for anskaffelse af nye LAUV’er vurderes ikke at ville have givet andre tilbudsgivere adgang til udbuddet eller have ført til en ændring af konktraktens karakter, anvendelsesområde eller økonomiske balance, særligt fordi målværdien ikke forhøjes og materiellet var omfattet af udbuddet. FMI vurderer derfor, at anskaffelsen kan gennemføres i medfør af udbudslovens § 178.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er): FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale] uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale], forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen] uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk