23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 089-273578
Offentliggjort
08.05.2023
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

TV 2 Danmark A/S

Dynamisk indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service


TV 2 Danmark A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: TV 2 Danmark A/S
CVR-nummer: 10413494
Postadresse: Rugårdsvej 25
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Contract Management
E-mail: contract@tv2.dk
Telefon: +45 65919191
Fax: +45 65913322
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/203035284.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.tv2.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/203035284.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/203035284.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medie og broadcast

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Dynamisk indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dynamisk Indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service, omfattende 4 kategorierhhv. video, audio, redigering og lys. Under hver kategori er tilknyttet 3 ydelsesområder hhv.udstyr, tilbehør til udstyr og services til udstyr

Tryk her https://permalink.mercell.com/203035284.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori A: Video

Delkontraktnr.: A Video
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dynamisk Indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service, omfattende 4 kategorier hhv. video, audio, redigering og lys. Under hver kategori er tilknyttet 3 ydelsesområder hhv. udstyr, tilbehør til udstyr og services til udstyr.

Kategori A: Video

Udstyr til Video - eksempler, men ikke begrænset til:

- Kamera (studiekamera, ENG kamera, OB/SNG kamera, IP/trådløs kamera)

- Robotter (fjernstyrede motorenheder - typisk til de øvrige kategorier) og telemetriske controllere 

- Recordere 

- LED skærme 

- "Hard-bundled" licenser til Udstyret nødvendigt for Udstyrets funktionalitet

Tilbehør til video, eksempler men ikke begrænset til: 

- Teleprompter

- Monitorer 

- Platforme 

- Stativer/tripods/gimbals 

- Kontrolenheder 

- Stabilisering/rigs 

- Slider/dollies

- Batteri/lader 

- Objektiver 

- Filtre 

- Objektivadaptere 

- Viewfinder 

- Tasker/opbevaring

- Optagemedier/hukommelseskort 

- Kabler/forbindelsesledninger/stik

-  Fiber 

- Strømforsyninger

- Converters til videoformater 

- Mixere

Services til video, eksempler men ikke begrænset til

- Montering/installation 

- Øvrige licenser 

- Service/support 

- Konsulentydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 50
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori B: Audio

Delkontraktnr.: B Audio
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dynamisk Indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service, omfattende 4 kategorier hhv. video, audio, redigering og lys. Under hver kategori er tilknyttet 3 ydelsesområder hhv. udstyr, tilbehør til udstyr og services til udstyr.

Kategori B: 

Audio Udstyr - Eksempler, men ikke begrænset til:

- Mikrofoner (Studielyd, ENG lyd, OB/SNG) 

- Monitorer 

- Microports 

- Recordere

- Intercom 

- Kompressorer 

- Hovedtelefoner/headsets 

- "Hard-bundled" licenser til Udstyret nødvendigt for Udstyrets funktionalitet

- Forstærkere 

- Mixere

Tilbehør til Audio, Eksempler, men ikke begrænset til:

- Windshields 

- Holdere/boom 

- Kontrolenheder 

- Tasker/opbevaring

- Optagemedier/hukommelseskort 

- Kabler/forbindelsesledninger/stik 

- Strømforsyninger

- Converters til lydformater

Services til audio, Eksempler, men ikke begrænset til:

- Montering/installation 

- Øvrige licenser 

- Service/support 

- Konsulentydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 50
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori C: Redigering

Delkontraktnr.: C Redigering
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dynamisk Indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service, omfattende 4 kategorier hhv. video, audio, redigering og lys. Under hver kategori er tilknyttet 3 ydelsesområder hhv. udstyr, tilbehør til udstyr og services til udstyr.

Kategori C:

Redigering, Eksempler med ikke begrænset til:

- Mixere 

- Controllere 

- Redigeringssoftware, inklusive remote 

- "Hard-bundled" licenser til Udstyret nødvendigt for Udstyrets funktionalitet 

- Licens/support på udstyret

Tilbehør til Redigering, Eksempler, men ikke begrænset til: 

- Pulte 

- Kabler/forbindelsesledninger/stik

- Strømforsyninger

Services til redigering, Eksempler med ikke begrænset til:

- Montering/installation 

- Øvrige licenser 

- Service/support 

- Rådgivning

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 50
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori D: Lys

Delkontraktnr.: D Lys
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dynamisk Indkøbssystem for produktionsteknisk udstyr og service, omfattende 4 kategorier hhv. video, audio, redigering og lys. Under hver kategori er tilknyttet 3 ydelsesområder hhv. udstyr, tilbehør til udstyr og services til udstyr.

Kategori D: Lys

Lys (Udstyr), Eksempler med ikke begrænset til: 

- Lamper 

- Wash/beam/followspots 

- Softboxes/reflektorer 

- Mixere 

Tilbehør til lys, Eksempler med ikke begrænset til: 

- Pærer 

- Stativer 

- Grips 

- Kontrolenheder

- Kabler/forbindelsesledninger/stik 

- Strømforsyninger 

- "Hard-bundled" licenser til Udstyret nødvendigt for Udstyrets funktionalitet 

Services til Lys, Eksempler med ikke begrænset til:

- Montering/installation 

- Øvrige licenser 

- Service/support 

- Konsulentydelser

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Det dynamiske indkøbssystem etableres uden slutdato.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 50
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Ansøgers erhvervsansvarsforsikring skal som minimum dække enkeltskader på op til 5.000.000 DKK.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal oplyse størrelsen på Ansøgers egenkapitalen for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger er etableret inden for de seneste 3 år, skal Ansøger oplyse egenkapitalens størrelse i afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger endnu ikke har afsluttet det første regnskabsår, skal Ansøger oplyse størrelsen på egenkapitalen på tidspunktet for anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem. Ansøger skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger er etableret inden for de seneste 3 år, skal Ansøger alene have en positiv egenkapital i afsluttede regnskabsår. Såfremt Ansøger endnu ikke har afsluttet det første regnskabsår, skal Ansøger alene have en positiv egenkapital på tidspunktet for anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem.

Ansøger skal bekræfte, at denne har tegnet erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for anmodning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem samt angive størrelsen af forsikringens dækning ved enkeltskader. Ansøgers erhvervsansvarsforsikring skal som minimum dække enkeltskader på op til 5.000.000 DKK.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der skal beskrives i alt 3 referencer pr. Kategori, der anmodes om optagelse på. Referencerne skal være sammenlignelige med de eksempler på Opgaver, der er beskrevet for det Ydelsesområde, Ansøger ønsker at levere på.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der skal beskrives i alt 3 referencer pr. Kategori, der anmodes om optagelse på. Referencerne skal være sammenlignelige med de eksempler på Opgaver, der er beskrevet for det Ydelsesområde, Ansøger ønsker at levere på, jf. Bilag A1- Uddybende beskrivelse af Kategorier og Ydelsesområder, og skal hver især have en kontraktværdi på minimum 500.000 DKK.

For hver Kategori der anmodes om optagelse på, skal der beskrives mindst 1 reference pr. Ydelsesområde, som Ansøger ønsker at levere på

o Der kan ikke leveres alene på Ydelsesområdet Service. Levering på Ydelsesområdet Service skal kombineres med levering på Ydelsesområdet Udstyr og/eller Ydelsesområdet Tilbehør.

o Hvis Ansøger ønsker at levere på ét Ydelsesområde (Udstyr eller Tilbehør) indenfor en Kategori, skal der således beskrives 3 referencer for dette Ydelsesområde.

Hvis Ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal der samlet for Ansøger og den/de enhed(er), Ansøger baserer sin formåen på, beskrives 3 referencer pr. Kategori, der anmodes om optagelse på og mindst én reference pr. Ydelsesområde, Ansøger ønsker at levere på.

Ansøger har 2.400 tegn inkl. mellemrum til beskrivelse pr. reference. Såfremt Ansøger overskrider 2.400 tegn inkl. mellemrum, ser TV 2 bort fra den del af beskrivelsen, der overstiger den samlede begrænsning.

Ansøger skal i beskrivelsen af hver reference angive følgende oplysninger:

o Hvilken Kategori(er), der ønskes optagelse på, og hvilke Ydelsesområde(er), Ansøger ønsker at levere på, jf. Bilag A1 - Uddybende beskrivelse af Kategorier og Ydelsesområder

o Referencevirksomhed - hvem Opgaven er udført for

o Kontraktperioden - startdato og slutdato, hvis en slutdato kendes

o Kontraktværdi - samlet for kontraktperioden eller en bekræftelse på, at kontraktværdien er på mindst 500.000 DKK.

o Oplysninger om hvorvidt Opgaven er udført i samarbejde med andre enheder/virksomheder samt hvis dette er tilfældes, Ansøgers rolle i samarbejdet

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet omfatter oprettelse af et dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/06/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loveerklæring om dette forhold.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/05/2023

Send til en kollega

0.062