Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Supportaftale til MS Teams til Politiets tjeneste PCer
Rigspolitiet
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Caroline Møller Nielsen
E-mail: cni068@politi.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Supportaftale til MS Teams til Politiets tjeneste PCer
Rigspolitiets Koncern IT påtænker at indgå i en forhandling med Microsoft Danmark om køb af Microsoft Unified Support. Koncern IT har behov for supportaftalen i forbindelse med implementering af MS Teams, Conference, Chat og Presence på Politiets tjeneste PCer. Behovet omfatter support, assistance, fejlretning, konsulentydelser, rådgivning og undervisning relateret til Koncern ITs eksisterende Microsoft produkter og services.
Rigspolitiets Koncern IT har behov for, at supportleverandøren kan rette bug med et varsel på 30 minutter til fejlretning påbegyndes. Det påkrævede supportniveau kræver adgang til Microsofts kildekode og Microsoft product-teams. Rigspolitiet har gennemført en markedsundersøgelse, hvori Microsoft Danmark har oplyst, at det kun er Microsoft Danmark selv, som kan levere den pågældende support, og at denne ikke forhandles gennem et forhandlernetværk. Rigspolitiets Koncern IT påtænker på den baggrund at indgå en 1-årig aftale om ovennævnte supportydelser fra Microsoft Danmark.
Rigspolitiet gør opmærksom på, at priserne, som fremgår af afsnit II.1.7), er et estimat.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Der påtænkes direkte tildeling uden forudgående udbud efter udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, da ydelsen alene kan leveres af en bestemt økonomisk aktør. Det er nødvendigt at anvende specifik knowhow og specifikke redskaber eller midler, herunder adgang til programmellets kildekode, som kun Microsoft har til sin rådighed. Der findes således – i dette specifikke tilfælde - ikke alternativ til levering af den efterspurgte supportydelse fra andre end Microsoft selv.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 13612870
Postadresse: Kanalvej 7
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Telefon: +45 45678000
Internetadresse: https://www.microsoft.com/da-dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk