Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1ac4397f-dd53-4839-8352-b1704e050360/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Universitet
Vindere
Kontrakt vedrørende levering af medieovervågning og medieanalyse
(30.06.2023)
Retriever Danmark A/S
Store Kongensgade 81
1264 København K
Medieovervågning og medieanalyse
Aarhus Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31119103
Postadresse: Nordre Ringgade 1
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisette Gerlach
E-mail: ldg@au.dk
Telefon: +45 93522862
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.au.dk/
Del II: Genstand
Medieovervågning og medieanalyse
Udbuddet omhandler levering af medieovervågning og medieanalyse af Ordregivers samlede aktiviteter, herunder alle fakulteter, institutter og centre. Løsningen skal bidrage til en forenkling af Ordregivers kommunikationsarbejde ved bl.a. at give det fulde overblik over dagens medieomtale, ligesom der via en medieportal/system skal være mulighed for at genfinde, afrapportere og analysere på Ordregivers omtale.
Aarhus Universitet
Ordregiver udbyder en Aftale om levering af medieovervågning og medieanalyse med udgangspunkt i en årlig volumen på: Medieovervågning af nationale medier: Omkring 30.000-40.000 nationale presseomtaler om året. Medieovervågning af internationale medier: Omkring 12.000-15.000 internationale presseomtaler om året. Medieovervågning Sociale medier: Omkring 60.000 - 70.000 hits. Medieanalyse: Omkring 15.000 - 19.000 nationale relevansbaserede presseomtaler om året. Ordregiver består af flere fakulteter, institutter og centre, hvorfor det er nødvendigt at indgå Aftale med en Leverandør, som kan levere en Løsning, hvor kildegrundlaget dækker bredt. En velfungerende Løsning af medieovervågning og medieanalyse er af afgørende betydning for Ordregivers kommunikationsarbejde. Det forventes dermed, at der tilbydes skræddersyede løsninger og værktøjer, som forenkler Ordregivers hverdag i kommunikationsarbejdet. På denne baggrund er det vigtigt, at den tilbudte Løsning afspejler Ordregivers eksisterende behov for en daglig medieovervågningsleverance af relevante nationale medier, relevante internationale webkilder samt relevante sociale medier. Herudover skal der tilbydes en Løsning, hvor der kan udarbejdes medieanalyser af nationale relevansbaserede presseomtaler. Løsningen skal desuden favne den nuværende teknologi, men til dels også fremtidige teknologier og medieudviklingen. Det er desuden nødvendigt, at der kan indgås Aftale med en Leverandør, som er i besiddelse af et beredskab bestående af fagligt stærke og erfarne medarbejdere, som kan supportere Ordregiver i den daglige problemløsning. Det er vigtigt for Ordregiver, at der er stort fokus på det daglige samarbejde mellem Ordregivers kontaktperson og de for opgaven udvalgte medarbejdere ved Leverandøren. For så vidt angår medieovervågningsleverancen ønsker Ordregiver en Løsning, som på baggrund af definerede søgeprofiler og søgeord sikrer en sammenhængende overvågning af nationale og internationale redaktionelle medier samt sociale medier, hvortil Ordregiver bliver omtalt. Det ønskes ligeledes, at søgestrengen kan udvides til andre relevante aktører, herunder andre universiteter, hvorved medieovervågningen favner den brede forskningsorienterede presseomtale i Danmark. I forhold til levering af medieanalyse ønsker Ordregiver en Løsning, der er digital og interaktiv med kodning for flere parametre, og som via datavisualisering og kunstig intelligens kan analysere relevant omtale af Ordregiver. Medieanalysen skal være baseret på en visualisering af, hvor bredt Ordregivers medieomtale når ud, hvor dominerende Ordregiver er i medieomtalen, hvordan Ordregiver bliver omtalt i medierne, hvordan Ordregiver har påvirket omtalen, samt benchmark med andre danske universiteter. I relation hertil ønsker Ordregiver, at Leverandøren opstiller en medieportal/system, som kan bruges i det daglige kommunikationsarbejde.
Der er indskrevet en option på forlængelse i yderligere 3*12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Minimumskrav til egenkapital.
Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være positiv.
Tilbudsgiver skal beskrive og dokumentere mindst én (1) tilsvarende og relevant reference inden for de seneste tre (3) år, hvorved forstås en løbende leverance af medieovervågning og medieanalyse til den samme kunde over flere år.
Med tilsvarende referencer forstår Ordregiver opgaver, der omfatter levering af medieovervågning og medieanalyse, enten til det offentlige eller det private. Med løbende leverancer forstår Ordregiver, at referencen skal basere sig på en kontrakt, hvor Tilbudsgiver kontinuerligt (minimum 2 år) har leveret medieovervågning og medieanalyse til modtageren, hvorved der ikke blot er tale om en enkeltstående leverance.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgivestil Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk