Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Udbud af besøgstællerløsning
Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Cathrin Pirzadeh-Karrami
E-mail: t63a@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/200741303.aspx
Del II: Genstand
Udbud af besøgstællerløsning
Københavns Kommune udbyder en rammeaftale omfattende en besøgstællerløsning, der inkluderer hardware, software, drift, support og vedligehold, serviceeftersyn samt montering og reparationsydelser.
København
Udbuddet vedrører en rammeaftale om levering af en besøgstællerløsning til Københavns Kommune, som skal installeres i forskellige kultur- og fritidsfaciliteter. Løsningen skal erstatte Ordregivers nuværende besøgstællerløsning. Efter overtagelsesdagen skal Leverandøren endvidere forestå support, vedligeholdelse og drift af løsningen i kontraktperioden.
Besøgstællerløsningen har til formål at følge udviklingen i antal besøgende på de enkelte institutioner i Københavns Kommune for at opnå indsigt i forvaltningens overordnede besøgstal og besøgsmønstre. Besøgstællerne er placeret i sportshaller, svømmehaller, museer, kulturhuse, biblioteker mv.
Besøgstallene benyttes bl.a. i forbindelse med planlægning af events, beslutninger om åbnings- og betjeningstider, i nøgletalsrapport, som måltal i forbindelse med indstillinger og projekter. Med denne data får kulturinstitutioner og idrætsanlæg et bedre grundlag til at udvikle tilbud til københavnerne og stille faciliteter til rådighed på de rigtige tidspunkter. Data fra besøgstællerne medvirker dermed også til at optimere kapacitetsudnyttelsen, således at institutionernes udbud matcher efterspørgslen.
Rammeaftalens maksimalværdi: DKK 7.000.000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver har i punkt 6.2 i udbudsbetingelserne fastsat minimumskrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen jf. udbudsloven § 140.
For at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten, skal tilbudsgiver have en soliditetsgrad på mindst 20 % i det seneste disponible regnskabsår.
Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital/samlede aktiver x 100. Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes soliditetsgraden som Tilbudsgiver og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Har Tilbudsgiver direkte eller indirekte ejerandele i den støttende enhed eller vice versa, beregnes soliditetsgraden på grundlag af virksomhedernes konsoliderede regnskabstal. Det samme gælder, hvis én sammenslutningsdeltager har direkte eller indirekte ejerandele i en anden sammenslutningsdeltager. De pågældende virksomheder skal i dette tilfælde afgive de oplysninger i eESPD'et, der er nødvendige for at foretage en korrekt beregning.
Ordregiver har i punkt 6.2 i udbudsbetingelserne fastsat minimumskrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen jf. udbudsloven § 140.
I vurderingen af om referencerne har lighed med kontraktens genstand lægges der vægt på, om de relevante referencer vedrører levering af en Besøgstællerløsning, som omfatter drift, support og vedligehold samt installation på flere forskellige lokationer, reparation og montering af Tællerenheder. Ydermere lægges der vægt på om referencerne består af både Programmel og Tællerenheder i en samlet Besøgstællerløsning, som giver adgang til dataudtræk.
Tilbudsgiver skal dokumentere sin tekniske og faglige formåen ved fremlæggelse af en liste over de betydeligste leverancer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private kunde, inklusive kontaktoplysninger.
Betingelser og vilkår for udførelse af ydelserne omfattet af den udbudte rammeaftale fremgår af
kontraktudkast og krav til ydelserne er fastsat i bilag 1-16.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk