Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=359069&B=KRFO
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Udbud af rammeaftale vedrørende køb af celletelefoner og taletidskort
(20.06.2023)
nordik supply ApS
Metalgangen 9A
2690 Karlslunde
Udbud af rammeaftale vedrørende køb af celletelefoner og taletidskort
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Mie Tjørnelund Thomsen
E-mail: MieTjornelund.Thomsen@krfo.dk
Telefon: +45 72554352
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedrørende køb af celletelefoner og taletidskort
Formålet med udbuddet er at kunne tilbyde indsatte hovedsageligt i kriminalforsorgens åbne fængsler en særlig mobiltelefon, som er fastgjort i deres celle (celletelefon) samt anvendelige taletidskort. Ordregiver ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør, der kan levere celletelefoner og anvendelige taletidskort. Udgifterne til telefonering afholdes af den indsatte. Det skal understreges at der er særlige retningslinjer og krav til sikkerhed i forbindelse med de indsatte og mobiltelefoni. Kravene hertil er indarbejdet i udbudsmaterialet.
Formålet med udbuddet er at kunne tilbyde indsatte hovedsageligt i kriminalforsorgens åbne fængsler en særlig mobiltelefon, som er fastgjort i deres celle (celletelefon) samt anvendelige taletidskort. Ordregiver ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør, der kan levere celletelefoner og anvendelige taletidskort. Udgifterne til telefonering afholdes af den indsatte. Det skal understreges at der er særlige retningslinjer og krav til sikkerhed i forbindelse med de indsatte og mobiltelefoni. Kravene hertil er indarbejdet i udbudsmaterialet.
Rammeaftalen løber fra den 1.9.2023 for så vidt angår celletelefoner og den 12.7.2024 for så vidt angår taletidskort, hvorefter den ophører uden varsel d. 30.6.2026. Ordregiver kan forlænge rammeaftalen to (2) gange med op til syv (7) måneder ad gangen ved skriftlig anmodning herom inden aftalens udløb. Aftalen kan maksimum forlænges til og med d. 30.8.2027.
Option Celletelefon og tilbehør:
- 10 cm stålwire til løkke (option)
- Wirelås til samling af løkke (option)
Ordregivers maksimale samlede værdi: 2.700.000 DKK.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Intet at bemærke
Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver lever op til følgende krav, som ordregiver har fastsat til økonomisk og finansiel formåen i medfør af § 140, stk. 1, nr. 2, udbudsloven, jf. eESPD del IV
Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 5 % beregnet på baggrund af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Soliditeten udregnes efter følgende formel:
Egenkapital / Samlede aktiver * 100
Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver lever op til følgende krav, som ordregiver har fastsat til teknisk og faglig formåen i medfør af § 140, stk. 1, nr. 3, udbudsloven, jf. eESPD del IV, punkt C
Referenceliste med angivelse af mindst én (1) reference og maksimalt to (2) referencer af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaven(-erne) og de leverede services, kontraktsum og aftaleperiode i de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontaktoplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
Mindstekrav: Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere én (1) sammenlignelig reference. Med sammenlignelig reference forstås levering til erhvervs- eller offentlige kunder med flere end fem (5) leveringsadresser fordelt i Jylland, på Fyn og på Sjælland.
Rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul i Rammeaftalens punkt 18.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Se punkt II.2.7 for udløb af kontrakt, inkl. evt. optioner.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
By: x
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk