Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=358541&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Indkøb af databeskyttelse
(14.07.2023)
IT Relation A/S
Dalgas Plads 7B, 1. sal
7400 Herning
Indkøb af databeskyttelse
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Githa Nørager
E-mail: Githa.Norager@rsyd.dk
Telefon: +45 24628828
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Indkøb af databeskyttelse
Kontrakten vedrører outsourcing af databeskyttelse af Region Syddanmarks driftsplatform. Med driftsplatform menes nuværende og fremtidige fysiske servere, som i dag er placeret i Region Syddanmarks eget datacenter. Det drejer sig primært om Windows Server 2012 og frem, men der indgår også fysiske Linux og Solaris baserede servere. Driftsplatformen indeholder endvidere et stort antal databaser baseret på henholdsvis Microsoft SQL og Oracle, samt en større Microsoft Exchange installation. Databeskyttelse omfatter backup, restore og eventuelle ydelser i forbindelse med diaster recovery. De primære ydelser skal leveres fra Leverandørens eget datacenter. Mængden af data er betydelig. Mængden forventes at være stigende i kontraktperioden. Det ønskes, at ydelserne leveres som services. Disse services skal leveres fra en dedikeret løsning, som er placeret i Leverandørens datacenter. Der skal være mulighed for differentierede serviceniveauer.
Kontrakten vedrører outsourcing af databeskyttelse af Region Syddanmarks driftsplatform. Med driftsplatform menes nuværende og fremtidige fysiske servere, som i dag er placeret i Region Syddanmarks eget datacenter. Det drejer sig primært om Windows Server 2012 og frem, men der indgår også fysiske Linux og Solaris baserede servere. Driftsplatformen indeholder endvidere et stort antal databaser baseret på henholdsvis Microsoft SQL og Oracle, samt en større Microsoft Exchange installation. Databeskyttelse omfatter backup, restore og eventuelle ydelser i forbindelse med diaster recovery. De primære ydelser skal leveres fra Leverandørens eget datacenter. Mængden af data er betydelig. Mængden forventes at være stigende i kontraktperioden. Det ønskes, at ydelserne leveres som services. Disse services skal leveres fra en dedikeret løsning, som er placeret i Leverandørens datacenter. Der skal være mulighed for differentierede serviceniveauer.
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 24 måneder.
Det skal være muligt at tilvælge off-line / air-gapped backup af udvalgte servere / systemer.
Den anslåede værdi i punkt II.2.6. er beregnet for en 9 årig periode inkl. optioner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Vindende Tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6.2:
Egenkapital og soliditetsgrad
Som dokumentation for egenkapitalens og soliditetsgradens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:
- Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
o Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
- Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
o Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
o eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible
regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 40.000.000 danske kroner.
Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 15 %.
Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel: Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver
Vindende Tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.6.2:
Referenceliste
Som dokumentation for Tilbudsgivers relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende en af Tilbudsgiver underskrevet referenceliste (indeholdende bl.a. navn på kontaktpersoner og disse personers kontaktoplysninger), hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for tilbudsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af databeskyttelse til en lignende størrelse kunde med datamængde (beregnet som frontend dvs. før komprimering og deduplikering) på minimum 1 PB og med tilsvarende klienter inden for Microsoft SQL, Oracle og Exchange. Det er herudover et minimumskrav, at der til den pågældende reference er leveret for minimum 500.000 danske kroner ekskl. moms pr. år af de pågældende ydelser.
Der indgår vilkår omkring:
Samfundsansvar
Arbejdsklausul
Databehandleraftale
Udfasningsperiode
Straffeattester
Del IV: Procedure
Det er ikke muligt at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud :
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.
• Ophævelse eller lignende sanktion, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Det er Ordregivers umiddelbare vurdering, at den udbudte kontrakt muligvis er omfattet af ”Lov om screening af visse udenlandske direkte investeringer m.v. i Danmark”. Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede nu at få afklaret, om en evt. kommende aftaleindgåelse med Ordregiver vil være omfattet af loven. Således kan Tilbudsgiver kontakte Erhvervsstyrelsen for en ”præ-screening”.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet.
Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: vejle
Land: Danmark
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/