Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/18a3a198-667e-4ebf-aaed-c46ee646662c/publicMaterial
Udbyder
Sønderborg Kommune
Vindere
(22.06.2023)
Kontor Syd A/S
Elholm 2
Sønderborg
Udbud af PCer, skærme og dockingstationer
Sønderborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 18 97 73
Postadresse: Rådhustorvet 10
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6400
Land: Danmark
Kontaktperson: Johan-Christian Jürgens
E-mail: jhjr@sonderborg.dk
Telefon: +45 27905706
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/18a3a198-667e-4ebf-aaed-c46ee646662c/homepage
Del II: Genstand
Udbud af PCer, skærme og dockingstationer
Udbuddet vedrører levering af stationære og bærbare PCer, dockingstationer og skærme til Sønderborg Kommune.
Sønderborg Kommune
Udbuddet vedrører levering af stationære og bærbare PCer, dockingstationer og skærme til Sønderborg Kommune.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da der er behov for, at de forskellige tekniske varer på rammeaftalen teknisk skal kunne fungere sammen. Derudover er der behov for at minimere arbejdet med kontraktadministration og udbudsomkostninger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Egenkapital på min. 8 mio. kr. i det sidste disponible regnskab
• Soliditetsgrad på min. 15% i sidste disponible regnskab
Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver. Ved sammenslutning af virksomheder (eksempelvis et konsortium) beregnes soliditetsgraden som de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til de deltagende virksomheders samlede aktiver.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Før beslutning om tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af rammeaftalen, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:
• Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed.
• Referenceliste
• Regnskaber for det seneste år
• Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. pkt. 6.6: Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav.
Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
• Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan fremvise mindst én (1) reference på udførelse af en sammenlignelig opgave udført indenfor de seneste tre (3) år regnet fra tilbudsfristen. Ved sammenlignelig opgave forstår Ordregiver følgende: Levering af en ordre på minimum 350 bærbare PCer plus evt. skærme, dockingstationer og stationære PCer til en ordregiver i Danmark med en leveringsfrist på maksimal 90 dage fra ordreafgivelse.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Før beslutning om tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af rammeaftalen, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:
• Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder. Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed.
• Referenceliste
• Regnskaber for det seneste år
• Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. pkt. 6.6: Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav.
Hvis tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må denne dokumentation maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk