23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 061-106090
Offentliggjort
Udbudstype
Udbud efter forhandling

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Banedanmark
Amerika Plads 15
Att: Christian Fugmann
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 41773698
Mailadresse: chfu@bane.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.bane.dk

I.2) Hovedaktivitet
Jernbanetransport
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Kontrakt om drift af Banedanmarks administrative it-systemer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Banedanmarks it-systemer er i dag delt i jernbanetekniske it-systemer og administrative it-systemer. Den udbudte kontrakt omfatter driften af de administrative it-systemer, som i dag bliver driftet i Banedanmarks egne datacentre i København af en leverandør, der er ansvarlig for at levere it slutbrugerydelser, applikationsydelser og infrastrukturydelser.
Kontrakten omfatter serviceydelser inden for følgende overordnede kategorier:
1. Slutbrugerydelser, herunder blandt andet servicedesk, desktop management og brugeradministration.
2. Applikationsydelser, herunder drift af administrative it-systemer som f.eks. SAP, Biztalk og SharePoint.
3. Infrastrukturydelser, herunder blandt andet drift af servere, databaser, storage, backup, fileshares og print.
4. Projekter af driftskarakter som f.eks. opgraderinger, migreringer og platformsfornyelse i forhold til PC platform, servere og applikationer.
5. En option på migrering af Microsoft Exchange, Office Communicator (inkl. pbx integration) og Office 2007 til Office 365, jf. punkt II.2.2).
6. Service integration, herunder et operationelt samarbejde med tredjepartsleverandører.
7. Transformering af eksisterende administrative it-systemer til en ny platform, herunder blandt andet forberedelse af dekommisionering af den eksisterende platform.
Det bemærkes, at stationære og bærbare computere, mobilenheder mv. indkøbes gennem statens rammeaftaler, og at sådanne indkøb således ikke er en del af kontrakten. Netværksydelser bliver varetaget af en anden leverandør og er ikke en del af kontrakten.
Kontrakten træder i kraft den 1.3.2016 og udløber den 29.2.2020. Banedanmark har dog option på at forlænge kontrakten 2 gange 1 år.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72300000, 72500000, 72900000, 72610000, 72510000, 72540000, 72590000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling med udbud
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
15-06055
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 109-198875 af 9.6.2015

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Tildeling og kontraktens værdi
V.1.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
15.2.2016
V.1.2) Oplysninger om tilbud
V.1.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 44601000
Internetadresse: www.kmd.dk

V.1.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.1.5) Oplysninger om underentreprise
V.1.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. som senest ændret ved lov nr.
1564 af 15.12.2015 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.3.2016

Send til en kollega

0.047