Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=353370&B=GREVE
Udbyder
Greve Kommune
Vindere
IT-driftskontrakt til Greve Kommune
(03.11.2023)
GlobalConnect A/S
Havneholmen 6
2450 København SV
IT-driftskontrakt til Greve Kommune
Greve Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 44023911
Postadresse: Rådhusholmen 10
By: Greve
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2670
Land: Danmark
Kontaktperson: Simon Rasmussen
E-mail: sras@greve.dk
Telefon: +45 43973906
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193861
Del II: Genstand
IT-driftskontrakt til Greve Kommune
Greve Kommune udbyder en 5-årig IT-kontrakt med mulighed for 2*24 måneders forlængelse. Kontrakten omhandler drift-, support- og asset management ydelser samt IT-sikkerhed af ydelserne i relation til Greve Kommunes IT-infrastruktur.
Kontrakten omhandler drift-, support- og asset management ydelser samt IT-sikkerhed af ydelserne.
Driftsydelserne omfatter den daglige drift til og med OS samt databaser og et mindre antal kritiske applikationer, samt de i OS indbyggede services såsom, IIS, Active directory, DNS, DHCP ol. Endvidere omfatter opgaverne DBA, backup og restore samt overvågning foruden change-, release- og capacity management. Opgaverne omfatter enkelte servere og infrastrukturkomponenter placeret on-premise, men kun for at kunne opretholde en høj oppetid på kritiske services. Opgaven omhandler ligeledes drift af basale Azure-services såsom Azure AD og Azure MFA, der er en del af Ordregivers Office 365 miljø, som leverandør også skal drifte.
Supportydelserne omfatter Servicedesk, første leds (first level support) herunder modtagelse (visitering), kategorisering, straks afklaring og dispatch af sager. Omfattet er endvidere anden/tredje leds support (second/third level support), herunder opsætning, fejlsøgning, identifikation af root causes og udbedring af fejl, på diverse applikationer, servere og databaser, mail, print, VPN, Office 365, softphone-telefoni, kablet og trådløst netværk. Håndtering af service requests, herunder tekniske forespørgsler, systemoplysninger indenfor ydelsen samt henvendelser om licenser mv. er tillige omfattet.
Asset management ydelsen omfatter en række serviceydelser forbundet med servicering af Ordregivers nuværende og fremadrettede hardwaremiljø.
Ordregiver vil i Kontraktperioden løbende udskifte sit hardwaremiljø, og det forventes at leverandøren som en del af sin faste asset management ydelse blandt andet står for opbevaring, udpakning, registrering, installation, opsætning, klargøring, udlevering og indlevering, herunder også gældende for reparation og afhjælpning af fejl og mangler på Ordregivers software- og hardwaremiljø.
Derudover omfatter Asset management ydelsen ligeledes vedligeholdelse af eksisterende images, software pakker og deployment.
Ordregiver forventer ydelsen dokumenteret hvad angår fysisk placering, brugeren, installeret software, relationer til andre enheder mv.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da det er Ordregivers vurdering, at det vil give den fagligt og kommercielt bedste løsning for Ordregiver at udbyde ydelsen samlet.
Ordregiver kan forlænge kontrakten med 2*24 måneder
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 3 egnede ansøgere, vil Ordregiver udvælge de 3 virksomheder, som udgør det bedste konkurrencefelt.
Ordregiver vil vurdere det positivt, at referencerne omfatter erfaring med drift og support af komplekse it-systemer, med et stort antal interessenter:
- Ansøger har udført IT-drift og -support for en kommune som hovedleverandør.
- Ansøger har udført IT-drift og -support med meget sammenlignelige opgaver, som de der udbydes.
- Ansøger har udført IT-drift og -support for en organisation med over 3.200 daglige brugere fordelt på forskellige lokationer og med forskellige kulturer.
Det vil være ansøgerens samlede vurdering af referencerne, der lægger til grund for udvælgelsen.
Ikke alt udbudsmateriale er offentlig tilgængeligt ved udbuddets offentliggørelse. Bilag 13 er omfattet af Udbudslovens § 132 stk. 2, da informationerne i dette er fortrolige og udgør en risiko for Greve Kommune. Bilaget rekvireres ved at skrive til Ordregiver gennem beskedmodulet i Ordregivers udbudssystem, EU-Supply.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD'et oplyse:
- Soliditetsgraden i de tre seneste revisorpåtegnede regnskabsår
- Omsætning i de tre seneste revisorpåtegnede regnskabsår
- Likviditetsgraden i de tre seneste revisorpåtegnede regnskabsår
Ansøger skal i de seneste 3 afsluttede regnskabsår have en:
- Soliditetsgrad på minimum 10%, og
- Omsætning på minimum 15.000.000 kr., og
- Likviditetsgrad på minimum 65%
Ansøger skal i ESPD'et angive sine betydeligste leveringer af IT-drift og -support til offentlige kunder eller private kunder med minimum 2.500 daglige brugere, der er leveret inden for de seneste 3 år. Ved ”betydeligste leveringer” menes leverancer af IT-drift og -support, som i relation til økonomisk værdi og kundens størrelse har størst lighed med det konkrete udbud.
Ansøger skal minimum angive 3 referencer.
Følgende skal oplyses ved hver reference:
- Kundens navn og kontaktoplysninger
- Opgavens omfang (beskrivelse af den udførte opgave)
- Kontraktperiode
- Samlet værdi i kontraktperioden
Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter investeringsscreeningsloven. Se nærmere i udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2032
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, da der er tale om en kompleks IT-løsning og det er essentielt for Ordregiver, at der opnås en løsning, der imødeser Ordregivers behov for funktionalitet og kvalitet.
Ordregiver forbeholder sig ret til at gennemføre forhandlinger med tilbudsgiverne på grundlag af det indledende tilbud.
Forhandlingerne gennemføres hos Ordregiver.
Samtlige tilbudsgivere skal derfor afsætte tid til forhandlinger med ordregiver, idet ordregiver snarest efter en fastsat tilbudsfrists udløb vil underrette hver enkelt tilbudsgiver om de nærmere rammer for forhandlingerne.
Der ydes i givet fald ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Ansøger skal i forbindelse med sin ansøgning udfylde de oplysninger, som er krævet i udbudsbekendtgørelsen.
Oplysningerne gives ved at udfylde ESPD’et i Ordregivers anvendte udbudssystem, EU-Supply.
Obligatoriske udelukkelsesgrunde:
Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §134a, §135 og § 136.
Frivillige udelukkelsesgrunde:
Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137 stk. 1 og 2
For sammenslutninger (herunder konsortier) må ingen deltager i sammenslutningen være omfattet af udelukkelsesgrundene.
Oplysningerne gives ved at udfylde ESPD’et i Ordregivers anvendte udbudssystem, EU-Supply.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk