Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Universitet
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. IT-konsulenter
Aalborg Universitet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29102384
Postadresse: Fredrik Bajers Vej 5
By: Aalborg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 9100
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Piening
E-mail: ap@nplaw.dk
Telefon: +45 51838024
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aau.dk
Del II: Genstand
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. IT-konsulenter.
Udbud af dynamisk indkøbssystem indenfor IT-konsulenter, opdelt i 16 kategorier:
1A. Projektledelse, små opgaver
1B. Projektledelse, store opgaver
2A. Governance, små opgaver
2B. Governance, store opgaver
3A. Arkitektur, små opgaver
3B. Arkitektur, store opgaver
4. Sikkerhed og compliance
5A. Integration og tilpasning af standardsoftware, små opgaver
5B. Integration og tilpasning af standardsoftware, store opgaver
6A. Programmering af applikationer og services, små opgaver
6B. Programmering af applikationer og services, store opgaver
7. Bistand/assistance i forbindelse med indkøb
8A. Support & systemdrift, små opgaver
8B. Support & systemdrift, store opgaver
9A. Konsulentydelser inden for UX og usability, små opgaver
9B. Konsulentydelser inden for UX og usability, store opgaver.
1A. Projektledelse, små opgaver op til 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for projektledelse, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Forretningsprojektledelse
— Teknisk projektledelse
— Øvrig projektledelse.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
1B. Projektledelse, store opgaver over 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for projektledelse, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
— Forretningsprojektledelse
— Teknisk projektledelse
— Øvrig projektledelse.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
Governance, små opgaver op til 500.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for governance, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
- Strategi og organisationsudvikling
- Effektivisering og processer
- Politikker og lovgivning
- Digitaliseringsstrategi
- Ledelses- og personaleudvikling
- Servicekatalog
- Agile processer
- ITIL processer.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
2B. Governance, store opgaver over 500.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for governance, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
- Strategi og organisationsudvikling
- Effektivisering og processer
- Politikker og lovgivning
- Digitaliseringsstrategi
- Ledelses- og personaleudvikling
- Servicekatalog
- Agile processer
- ITIL processer.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
3A. Arkitektur, små opgaver op til 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København
Konsulentydelser inden for arkitektur, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
- Enterprisearkitektur
- Applikationsarkitektur
- Informationsarkitektur
- Teknologiarkitektur
- Forretningsarkitektur
- Løsningsarkitektur.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
3B. Arkitektur, store opgaver over 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for arkitektur, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:
- Enterprisearkitektur
- Applikationsarkitektur
- Informationsarkitektur
- Teknologiarkitektur
- Forretningsarkitektur
- Løsningsarkitektur.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
4. Sikkerhed og compliance
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for sikkerhed og compliance, herunder eksempelvis men ikke
begrænset til:
— Politikker og lovgivning
— Compliance
— Sikkerhedsrådgivning
— Sikkerhedstests
— Awareness
— EU dataforordning
— Security forensic.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
5A. Integration og tilpasning af standardsoftware, små opgaver op til 100.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for integration og tilpasning af standardsoftware, herunder
eksempelvis men ikke begrænset til:
— Eksempelvis økonomisystemer, studieadministrative systemer, ESDH-systemer, ITSM, CMS-systemer, m.fl.
— Udvikling
— Databaser.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
5B. Integration og tilpasning af standardsoftware, store opgaver over 100.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for integration og tilpasning af standardsoftware, herunder
eksempelvis men ikke begrænset til:
— Eksempelvis økonomisystemer, studieadministrative systemer, ESDH-systemer, ITSM, CMS-systemer, m.fl.
— Udvikling
— Databaser.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
6A. Programmering af applikationer og services, små opgaver op til 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for programmering af applikationer og services, herunder
eksempelvis men ikke begrænset til:
— Java
— .Net C#
— PHP
— iOS
— Android
— M.fl.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
6B. Programmering af applikationer og services, store opgaver over 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for programmering af applikationer og services, herunder
eksempelvis men ikke begrænset til:
— Java
— .Net C#
— PHP
— iOS
— Android
— M.fl.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
7. Bistand/assistance i forbindelse med indkøb
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for IT-teknisk rådgivning i forbindelse med indkøb, herunder
eksempelvis men ikke begrænset til:
— Afklaring af den aktuelle markedssituation.
— Bistand til udarbejdelse af kravspecifikationer i forbindelse med indkøb og udbud.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
8A. Support & systemdrift, små opgaver op til 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for support og systemdrift, herunder eksempelvis men ikke
begrænset til:
— Windows, MacOS, Linux/Unix m.fl. (System Management / Configuration
Management, Software pakketering, Fejlsøgning, Generel arbejdskraft)
— Core IT-infrastruktur
— Videokonference
— Generel support
— Databaser.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
8B. Support & systemdrift, store opgaver over 300.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for support og systemdrift, herunder eksempelvis men ikke
begrænset til:
— Windows, MacOS, Linux/Unix m.fl. (System Management / Configuration Management, Software pakketering, Fejlsøgning, Generel arbejdskraft)
— Core IT-infrastruktur
— Videokonference
— Generel support
— Databaser.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
9A. Konsulentydelser inden for UX og usability, små opgaver op til 100.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for UX og usability, herunder eksempelvis men ikke
begrænset til:
— Webdesign
— Design af brugergrænseflader
— Design af prototyper og flows i applikationer
— Interaktionsdesign
— Brugertest
— Brugerundersøgelser
— Design og udvikling af instruktionsmateriale.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
9B. Konsulentydelser inden for UX og usability, store opgaver over 100.000 DKK
Aalborg Universitet Aalborg, Esbjerg og København.
Konsulentydelser inden for UX og usability, herunder eksempelvis men ikke
begrænset til:
— Webdesign
— Design af brugergrænseflader
— Design af prototyper og flows i applikationer
— Interaktionsdesign
— Brugertest
— Brugerundersøgelser
— Design og udvikling af instruktionsmateriale.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger,
afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Indkøb af mikroimplementeringskonsulenter
Del VI: Supplerende oplysninger
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem DIS.
1. Teknik
Det dynamiske indkøbssystem, DIS, er udviklet på en Java-baseret platform, der tilgås via Internettet. Platformen kan tilgås fra alle almindelige webbrowsere og kan ligeledes tilgås via PC'er, tablets og lignende.
Der stilles ikke nogen særlige tekniske krav for at tilgå platformen, der derfor er åben for alle interesserede leverandører.
2. Tilmelding til DIS
Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og oprettelsen af systemet skal derfor udbydes i et almindeligt EU-udbud.
Et dynamisk indkøbssystem kan opdeles i kategorier, og til hver kategori kan der opstilles specifikke egnethedskrav. Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget på systemet.
2.1. EU-udbud af DIS
Når DIS oprettes via EU-udbud, foregår det som begrænset udbud, hvor alle de leverandører, der lever op til de stillede egnethedskrav, gives adgang til systemet efter udløbet af fristen for ansøgning, og efter at ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger.
Der skal ikke afgives tilbud i forbindelse med etableringen af et DIS, idet tilbud først afgives i forbindelse med afholdelse af miniudbud efter DIS-platformens etablering. I forbindelse med det EU-udbud, der gennemføres for at oprette systemet, skal tilbudsgiverne således alene udfylde et ESPD-dokument samt aflevere dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.
2.2. Efterfølgende optag af leverandører
DIS er åben for optag af egnede leverandører i hele systemets levetid, også efter EU-udbuddets afslutning. Hvis en leverandør lever op til de stillede egnethedskrav har leverandøren, i hele systemets levetid, fri adgang til at blive optaget i systemet. Anmodning om optagelse sker, ved at ansøgerne går ind på www.pidis.dk og herefter søger om optagelse via selve systemet. Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse afleveres udfyldt ESPD (som findes i systemet) samt dokumentation for oplysningerne i ESPD dokumentet (hvilket for danske tilbudsgivere vil sige en serviceattest).
3. Omkostninger / forpligtelser som leverandør på DIS
Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at forblive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet.
Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet. I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.
Leverandøren er altid forpligtet til at levere opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning.
4. Hvordan får man en ordre gennem DIS?
Ordregiver vil, når et indkøb skal foretages via DIS, afholde et miniudbud for alle de leverandører, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden for. Når man som leverandør er optaget i DIS vil man få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, man er optaget i. Disse miniudbud har man som leverandør mulighed for at byde på gennem systemet, og hvis man er den leverandør, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren.
Alle processer foregår elektronisk og gennem DIS-platformen.
Hvis man er tilmeldt flere ordregivere i DIS, vil man kunne se alle tilgængelige miniudbud via det samme log-in. Det er ligeledes muligt at se hvilke ordregivere, der ellers er tilmeldt systemet og, hvis relevant, ansøge direkte om optagelse i deres DIS.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven,
forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudslovenskal en klage over ikke at være
blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen
efterordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af
konkurrencen eller etdynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller
III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skalvære indgivet til klagenævnet inden 30
kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning
omtildelingsbeslutningen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk