23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 059-098887
Offentliggjort
29.03.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Banedanmark

Vindere

Drift, support og vedligehold af Banedanmarks netværksanlæg og tekniske it-systemer

(12.07.2016)
Eltel Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev

Drift, support og vedligehold af Banedanmarks netværksanlæg og tekniske it-systemer


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Banedanmark
18632276
Vasbygade 10
København SV
2450
DANMARK
Kontaktperson: Jens Østervang Jensen
Telefon: +45 82340000
E-mail: abm@bane.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bane.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: http://http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=24182
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Drift, support og vedligehold af Banedanmarks netværksanlæg og tekniske it-systemer.

 

Sagsnr.: 16-02139
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Banedanmark ønsker at indgå en aftale om drift, support og vedligehold af Banedanmarks netværksanlæg og tekniske it-systemer. Der henvises til beskrivelse af aftalens indhold og omfang i punkt II.2.4).

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 175 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72250000
72260000
72320000
72510000
72540000
72700000
72610000
72900000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Banedanmark ønsker at indgå en aftale om drift, support og vedligehold af Banedanmarks netværksanlæg og tekniske it-systemer. Aftalen omfatter drift, support og vedligehold af:

— SDH transmissionsanlæg

— PDH transmissionsanlæg

— IP/MPLS netværk

— LAN og WAN forbindelser

— Trådløst LAN

— Radiokæde udstyr

— WDM udstyr

— Networks Access management

— Domain AD — SCCM

— Sikkerhedsløsninger (herunder firewalls, DMZ)

— Landsdækkende optisk fiberkabel

— Landsdækkende tele og transmissionskabler.

Håndtering af beredskabslagre til tjenesteydelserne i relation til aftalen.

Drift og overvågning af:

— Managementsystemer (NetAct, CiscoPrime og lignende)

— Backup og restorerutiner

— Patch Management

— 24x7 overvågning, drift og management

— 24x7 overvågning, drift af tekniske it-miljøer

— 24x7 bemandet driftsovervågning, beredskab og visiteringsfunktion.

I relation til leverance og tjenesteydelser skal tilbudsgivers processer bl.a. omfatte:

— Change Management

— Incident og Problem Management

— Proaktiv rådgivning

— Udarbejdelse af fejlstatistikker og tilstandsrapportering

— Vedligeholde dokumentationen.

Tilbudsgiver skal etablere og drifte en backup løsning for Banedanmark

Tilbudsgiver skal etablere en 24x7 bemandet en NOC/overvågningsfunktion.

I det følgende beskrives omfanget af Banedanmarks netværksanlæg og tekniske it-systemer:

— Landsdækkende optisk fiberkabelanlæg (ca. 2 400 km)

— Splidsebrønde (ca. 1 285 stk.)

— Landsdækkende stræknings- og telekabelanlæg bestående af varierende kabeltyper, teknologi og alder

— X-felter/ODF/Telefordelere (ca. 10 000 stk.)

— Landsdækkende SDH/PDH transmissionsanlæg bestående af udstyr på ca. 360 forskellige lokationer (ca. 315 stk. SDH noder og ca. 386 stk. PDH noder)

— Landsdækkende IP/MPLS net (ca. 1 600 stk. switche/routere og lignende)

— Trådløst LAN som primært dækker Banedanmarks større lokationer, men som gradvist forventes udbygget

— WDM udstyr — passivt (ca. 50 steder)

— Radiokæde udstyr 4 hop

— Bruger kredsløb (ca. 8 000 stk)

— Edge sikkerhedssystemer

— Drift, management og overvågning af managementsystem til SDH/PDH anlæg (NetAct)

— Drift, management og overvågning af managementsystem til IP/MPLS (CiscoPrime)

— Lagerfaciliteter til beredskabslager, som i dag er placeret på 3 adresser landsdækkende

— 24x7 bemandet NOC funktion som fungerer som visiteringsfunktion for samtlige tekniske fag indenfor Banedanmarks fagområder

— 24x7 fejlretningsberedskab.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 175 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2016
Slut: 31/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges med 3 x 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af,

1) hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.2.4),

2) hvilke ansøgere der demonstrerer at have den bedste evne til at levere de ydelser, som kontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.2.4), ud fra ansøgers kapacitet og beredskab.

Ved vurderingen tillægges 1 større betydning end 2.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Drift og vedligehold af it-system benævnt ESB inklusiv overvågning og fejlvisitering samt drift af platformen, databaser og services.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger:

1) Ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed. Oplysningerne skal angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit B. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom. Der henvises desuden til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

Ved »det seneste disponible regnskabsår« forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for ansøgerens regnskabsaflæggelse.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, afsnit C, og den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for støtteerklæringen, som er bilagt udbudsbetingelserne, som kan anvendes hertil. Derudover skal den eller de andre enheder, som ansøger støtter sig på afgive selvstændige versioner af det fælles europæiske udbudsdokument.

Såfremt ansøger er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1) Som mindstekrav kræves endvidere en samlet årlig omsætning på mindst 50 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.

Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

Ordregiver beregner omsætningen ud fra de afgivne oplysninger i de modtagne ESPD, Del IV, afsnit B. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD'er, vurderes de således samlet.

Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalenkontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument i henhold til udbudslovens § 151 og § 152. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.

Der henvises desuden til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

Som dokumentation for, at de ovennævnte mindstekrav til omsætning er opfyldt, skal den pågældende tilbudsgiver indenfor en passende frist på ikke under to og en halv uge (18 kalenderdage ) regnet fra modtagelsen af forespørgslen fremsende:

1) Ansøgers/tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste 3 disponible regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor ansøger/tilbudsgiver er etableret, eller anden dokumentation for omsætningens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne angives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Såfremt ansøger/tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal oplysninger angives for disse enheder.

Ansøger/tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiveren vurderer passende, hvis ansøger/tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiveren forlanger.

Ansøger/tilbudsgiver har også adgang til at henvise ordregiver til selv at indhente dokumenter fra offentlige nationale databaser, eksempelvis cvr.dk, jf. udbudslovens § 151, stk. 5. Dette forudsætter dog, at ansøger i ESPD, Del IV og Del V har oplyst, hvilken database ordregiver kan opnå kendskab til de nødvendige oplysninger eller relevant dokumentation, jf. udbudslovens § 148, stk. 2, nr. 3.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af følgende oplysninger:

1) En oversigt over de betydeligste lignende tjenesteydelser som beskrevet i punkt II.1.4) ovenfor, som ansøger har udført i løbet af de seneste 3 år, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed.

Ordregiver ser gerne, at referencelisten indeholder en kort beskrivelse af følgende områder/ydelser:

o Vedligehold af kabelanlæg

o Vedligehold af transmissionssystemer

o Vedligehold af it-systemer og infrastruktur.

Ordregiver ser gerne, at oversigten for hver leverance indeholder en kort beskrivelse af den udførte leverance, den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).

Der bør maksimalt angives 5 referencer. Såfremt ansøgningen indeholder mere end 5 referencer, vil alene de første referencer blive taget i betragtning.

Oplysningerne angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit C. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.

Der henvises desuden til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

2) Ansøger skal angive de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos ansøger i relation til ydelserne som beskrevet i punkt II.1.4)

Oplysningerne angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit C. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom. Der henvises desuden til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

3) Ansøgeren skal angive det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år.

Oplysningerne angives i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del IV, afsnit C. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom. Der henvises desuden til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, del II, afsnit C, jf. i øvrigt punkt VI.3) Yderligere oplysninger nedenfor, og den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

Såfremt ansøger er del af et konsortium, skal dette anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument, Del II, afsnit A, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.

Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for støtteerklæringen, som er bilagt udbudsbetingelserne, som kan anvendes hertil. Derudover skal den eller de andre enheder, som ansøger støtter sig på afgive selvstændige versioner af det fælles europæiske udbudsdokument. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Banedanmark forventer, at tilbudsgiver skal stille sikkerhed for Banedanmarks samlede eventuelle betalinger til tilbudsgiver frem til bestået driftsprøve. Nærmere fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Ingen særlig retlig form påkræves. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af tjenesteydere/leverandører, skal deltagerne hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget til at repræsentere ansøger.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2015/S 089-160778
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/04/2016
Tidspunkt: 09:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 20/04/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/08/2016
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøger skal udfylde og vedlægge sin ansøgning det fælleseuropæiske udbudsdokument som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:

1) at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor

2) at ansøgeren eller tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2), og

3) hvordan ansøgeren eller tilbudsgiveren opfylder de objektive og ikke-diskriminerende kriterier for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9) ovenfor.

Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument.

Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger om at fremlægge dokumentation jf. udbudslovens § 151, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. I denne situation vil ordregiver fastsætte en passende tidsfrist for fremlæggelse af dokumentation.

Vedrørende udelukkelsesgrundene:

Ordregiveren skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgere er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.

Oplysningerne herom anføres i det fælleseuropæiske udbudsdokument Del III, afsnit A, B og C. Der gøres særligt opmærksom på, at visse af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven § 136. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen. Der henvises desuden til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«.

Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation som anført i udbudslovens § 153 for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de ovenfor anførte udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3. For ansøgere, der er hjemhørende i Danmark [og udelukkende har danske statsborgere i sine ledelsesorganer] kan dokumentationen udgøres af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning.

Dokumentationen skal fremlægges indenfor en af ordregiver fastsat passende frist p å ikke under to og en halv uge (18 kalenderdage), regnet fra modtagelsen af forespørgslen.

Ordregiver forbeholder sig mulighed for at iværksætte en procedure om »self-cleaning«, såfremt dette måtte være relevant, jf. udbudslovens § 138. Dette er beskrevet yderligere i udbudsbetingelserne.

I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at der i det fælleseuropæiske udbudsdokument Del V alene skal anføres en henvisning til Del IV, afsnit C.

Yderligere oplysninger:

1) Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort på: http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=24182 Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

2) Ordregiver ser gerne, at prækvalifikationsanmodningen mærkes: »Banedanmark, netværksanlæg og tekniske it-systemer«.

3) Ordregiver ser endvidere gerne, at prækvalifikationsanmodningen fremsendes i et papireksemplar til postadressen angivet i punkt I.1) samt en kopi på USB.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17, Postboks 2000
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/03/2016

Send til en kollega

0.046