23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 046-136263
Offentliggjort
06.03.2023
Udbudstype
Vejl. periodisk bekendtgørelse

Udbyder

Lokaltog A/S

Fjernstyringssystem (TMS) til Lokaltog


Lokaltog A/S

Vejledende periodisk bekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Denne bekendtgørelse er kun en vejledende periodisk bekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lokaltog A/S
CVR-nummer: 26 15 90 40
Postadresse: Jættevej 50
By: Ringsted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Munk Ravnborg
E-mail: her@lokaltog.dk
Telefon: +45 21471737
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lokaltog.dk/
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0965d00a-319a-4cd7-9b36-7e154e505e4d/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Fjernstyringssystem (TMS) til Lokaltog

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler indkøb, implementering, drift og vedligeholdelse af et nyt fælles fjernstyringssystem (traffic management system) til Lokaltog. Fjernstyringssystemet skal anvendes i Lokaltogs driftscentral(er) og skal erstatte de nuværende to systemer, der anvendes i Lokaltogs område.

Følgende eksisterende strækninger hører under fjernstyringssystemet: GDS (Hillerød-Gilleleje og Kagerup-Tidsvildeleje), HFHJ (Hillerød-Frederiksværk-Hundested), Lille Nord (Hillerød-Snekkersten-Helsingør), Nærumbanen (Jægersborg-Nærum), Hornbækbanen (Helsingør-Gilleleje), LJ (Nakskov-Nykøbing F), OHJ (Holbæk-Nykøbing Sj.), HTJ (Tølløse-Høng-Slagelse), Østbanen (Køge-Faxe Ladeplads og Hårlev-Rødvig).

Formålet med markedsdialog (RFI) er give Lokaltog teknisk og kommerciel indsigt i løsninger, der kan være relevante for Lokaltog.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212140 Udvikling af jernbanetrafikstyringsprogrammel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler indkøb, implementering, drift og vedligeholdelse af et nyt fælles fjernstyringssystem (traffic management system) til Lokaltog. Fjernstyringssystemet skal anvendes i Lokaltogs driftscentral(er) og skal erstatte de nuværende to systemer, der anvendes i Lokaltogs område.

Følgende eksisterende strækninger hører under fjernstyringssystemet: GDS (Hillerød-Gilleleje og Kagerup-Tidsvildeleje), HFHJ (Hillerød-Frederiksværk-Hundested), Lille Nord (Hillerød-Snekkersten-Helsingør), Nærumbanen (Jægersborg-Nærum), Hornbækbanen (Helsingør-Gilleleje), LJ (Nakskov-Nykøbing F), OHJ (Holbæk-Nykøbing Sj.), HTJ (Tølløse-Høng-Slagelse), Østbanen (Køge-Faxe Ladeplads og Hårlev-Rødvig).

I dag har Lokaltog to fjernstyringssystemer, ét i Region Hovedstadens geografiske område med driftscentral i Hillerød og ét i Region Sjællands geografiske område med driftscentral i Maribo.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Lokaltog søger leverandørernes input på en række emner. For yderligere oplysninger se "Introduktion til fjernstyringsprojekt samt spørgsmål til markedsdialog", der kan findes i udbudssystemet Ethics, se link i I.3).

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
03/04/2023

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

[ TIDSPLAN ]Dialogmøderne vil blive afholdt løbende og forventeligt inden 15.04.2023 (fristen i Ethics er sat herefter), men Ordregiver forbeholder sig retten til at forlænge denne frist, hvis det vurderes at være hensigtsmæssigt ift. dialogen og udbuddet. Ordregiver opfordrer interesserede tilbudsgivere til at henvende sig hurtigst muligt, da Ordregiver vil have bedre mulighed for at indarbejde input fra markedsdialogen i udbudsmaterialet.

[ PROCES FOR MARKEDSDIALOG ]Interesserede tilbudsgivere kan (efter login) via Ordregivers udbudsside i Ethics sende en besked om ønske vedr. at deltage i markedsdialog. Markedsdialogen vil blive afholdt som Teams-møder á ca. 1-2 timers varighed individuelt med de interesserede tilbudsgivere. Ordregiver forbeholder sig af ressourcemæssige hensyn retten til at begrænse antallet af dialogpartnere. En eventuel begrænsning vil i så fald ske på baggrund af objektive og saglige kriterier, idet Ordregivere ønsker at sammensætte gruppen af dialogpartnere sådan, at den er repræsentativ for markedet, set i forhold til virksomhedens størrelse, geografi og aktivitetsområder

Bemærk, at markedsdialogen og udbuddet er to separate processer. Som potentiel tilbudsgiver idet kommende udbud er du ikke forpligtet til at deltage i markedsdialogen, og omvendt har deltagelse i markedsdialogen ikke nogen indflydelse på deltagelse i og evaluering af kommende udbud.

[ ØVRIGE OPMÆRKSOMHEDSPUNKTER ]Potentielle leverandører skal være opmærksomme på, at de ved deltagelse i markedsdialog accepterer, at Ordregiver kan anvende alle indkomne oplysninger i Ordregivers udbudsmateriale. Det bemærkes, at Ordregiver ikke er forpligtet til at imødekomme de indkomne kommentarer m.v Ordregiver vil dog vurdere hensigtsmæssigheden af alle kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser.Ordregiver forbeholder sig også adgang til at henvende sig til potentielle tilbudsgivere for evt. uddybende spørgsmål efter dialogmøderne.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/03/2023

Send til en kollega

0.078