23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 041-119827
Offentliggjort
27.02.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Aarhus Universitet

Vindere

Kontrakt vedrørende drift og øvrige løbende ydelser til Security Operations Centre

(03.10.2023)
Conscia Danmark A/S
Kirkebjerg Parkvej 9, 2. sal
2605 Brøndby

Drift og øvrige løbende ydelser til Security Operations Centre (SOC)


Aarhus Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Universitet
CVR-nummer: 31119103
Postadresse: Nordre Ringgade 1
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Tim Kristensen
E-mail: tikr@au.dk
Telefon: +45 93522484
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.au.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0c68c748-8dcd-4916-bd35-25295d047545/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0c68c748-8dcd-4916-bd35-25295d047545/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0c68c748-8dcd-4916-bd35-25295d047545/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Drift og øvrige løbende ydelser til Security Operations Centre (SOC)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Leverandøren skal levere sikkerhedsservices til Kunden, herunder proaktiv overvågning af it-sikkerheden og mitigering af potentielle og/eller aktuelle it-sikkerhedsrisici. Leverandøren skal ved levering af Sikkerhedsservices yde rådgivning til Kunden inden for optimering af it-sikkerheden og de forskellige sikkerhedslag samt komme med forbedringsforslag til it-sikkerheden. Leverandøren skal etablere og drive en SOC der er tilgængelig 24/7/365.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 400 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Aarhus Universitet

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leverandøren skal levere sikkerhedsservices til Kunden, herunder proaktiv overvågning af it-sikkerheden og mitigering af potentielle og/eller aktuelle it-sikkerhedsrisici. Leverandøren skal ved levering af Sikkerhedsservices yde rådgivning til Kunden inden for optimering af it-sikkerheden og de forskellige sikkerhedslag samt komme med forbedringsforslag til it-sikkerheden. Leverandøren skal etablere og drive en SOC der er tilgængelig 24/7/365.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 14 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
Non empty span 2-->II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Minimumskrav til egenkapital. Minimumskrav til Soliditetsgrad.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår skal være på minimum 1.000.000 DKK. Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår skal være på minimum 15 %.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal beskrive mindst én (1) tilsvarende og relevant reference inden for drift af et Security Operations Centre (SOC) inden for de seneste tre (3) år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Med tilsvarende reference forstår Ordregiver, at kontrakten/rammeaftalen skal have en kontraktværdi på minimum 1.200.000 kr. årligt. Med relevant reference forstår Ordregiver opgaver der omfatter levering af sikkerhedsservices, herunder proaktiv overvågning af it-sikkerheden og mitigering af potentielle og/eller aktuelle it-sikkerhedsrisici gennem drift af et Security Operations Centre for en Kunde, enten til det offentlige og private.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten baserer sig på en standard K04 kontrakt med tilpasninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/03/2023
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/03/2023
Tidspunkt: 10:00
Sted:

Aarhus Universitet

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/02/2023

Send til en kollega

0.047