Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ca588f56-e9d3-4f4a-8c7a-ee80a0ff39e9/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Kommunikationsprodukter
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Serap Gökce
E-mail: seg@ski.dk
Telefon: +45 33427000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Kommunikationsprodukter
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S (SKI) udbyder en rammeaftale angående levering af Kommunikationsprodukter.
Rammeaftalen er opdelt i to delaftaler:
Delaftale 1: Unified Communications- og telefoniprodukter
Delaftale 2: Netværksprodukter
SKI forventer, at delaftalerne tildeles flere leverandører, jf. punkt IV.1.3), og den efterfølgende tildeling af leveringskontrakter på baggrund af rammeaftalen sker ved direkte tildeling eller miniudbud, jf. nærmere i bilag D til rammeaftalen
Rammeaftalen er forpligtende at anvende for de af SKI's kunder, som inden udbuddet har tilsluttet sig. Rammeaftalen vil endvidere være forpligtende for staten, idet det er en centralt koordineret aftale. SKI's øvrige kunder vil kunne anvende aftalen frivilligt. Nærmere beskrivelse af kunderne på aftalen fremgår af Bilag A.
Unified Communications- og telefoniprodukter
Danmark
Delaftale 1 vedrører levering af Unified Communications- og telefoniprodukter.
Delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper:
- Unified Communications/PBX
- Videokonference
- Video Overvågning
- Headsets
- DECT
- Management til Unified Communicatons- og telefoniprodukter
- Tilbehør til Unified Communications- og telefoniprodukter
- Tilknyttede ydelser
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Såfremt der er flere end 5 ansøgere, der er egnede på delaftalen, jf. det i del III beskrevne, vil der ske en udvælgelse af ansøgere, med henblik på at prækvalificere forventeligt 5 ansøgere på hver delaftale.
SKI ønsker at sammensætte et felt af tilbudsgivere, der afspejler bredden i leverandørmarkedet, således der i sidste ende indgås en rammeaftale, der på bedst mulig vis kan opfylde kundernes forskelligartede behov.
Det er SKI’s vurdering, at dette opnås bedst ved at sammensætte feltet af tilbudsgivere ud fra følgende kriterier, hvis der er mere end 5 egnede ansøgere på hver delaftale. Principperne for udvælgelse er ens for de to delaftaler:
• Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer inden for de respektive delaftalers sortiment.
• Relevansen af ansøgers referencer vurderes på baggrund af følgende kriterier, der er angivet i prioriteret rækkefølge:
1. Referencernes bredde.
Ved bredde forstås, at referencerne viser erfaring med levering af produkter, indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper både enkeltvis og samlet. De mest relevante referencer vil således være 3 referencer, der alle hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper. Hvis alle tre referencer ikke hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper, vil det vægte positivt jo flere hovedproduktgrupper, der er omfattet af hver reference, ligesom det vil vægte positivt, hvis referencerne samlet viser erfaring med levering af produkter indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper.
2. Referencernes økonomiske størrelse.
Herved forstås referencernes samlede økonomiske størrelse (i DKK) de seneste 3 år fra ansøgningsfristen for nærværende udbud. Jo større des bedre.
Vurderingen af referencernes relevans vil ske ud fra en samlet, men prioriteret vurdering af ovenstående forhold.
Vurderingen foretages relativt mellem de modtagne ansøgninger, således at den samlede vurdering resulterer i et samlet point mellem 1 og 10 for de tre referencer, hvor 10 gives til den ansøger, der har afleveret de mest relevante referencer, og 1 gives til den ansøger, der har afleveret de mindst relevante referencer. De øvrige ansøgeres referencer tildeles point relativt herimellem.
Kriterierne er udvalgt ud fra et ønske om både at sikre, at de ansøgere, der prækvalificeres, har en væsentlig erfaring indenfor levering af en flerhed af delaftalernes produkter og en vis størrelse inden for aftalens aktivitetsområde og kan varetage leverandørrollen ved en potentielt meget stor volumen.
Den maksimale værdi af delaftale 1 er fastsat til DKK 693.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Netværksprodukter
Danmark
Delaftale 2 vedrører levering af netværksprodukter
Delaftalen omfatter følgende hovedproduktgrupper:
- Switche
- Routere
- WiFi
- Brugervalideringsprodukter
- Management af netværksprodukter
- Tilbehør til netværksprodukter
- Tilknyttede ydelser
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Såfremt der er flere end 5 ansøgere, der er egnede på delaftalen, jf. det i del III beskrevne, vil der ske en udvælgelse af ansøgere, med henblik på at prækvalificere forventeligt 5 ansøgere på hver delaftale.
SKI ønsker at sammensætte et felt af tilbudsgivere, der afspejler bredden i leverandørmarkedet, således der i sidste ende indgås en rammeaftale, der på bedst mulig vis kan opfylde kundernes forskelligartede behov.
Det er SKI’s vurdering, at dette opnås bedst ved at sammensætte feltet af tilbudsgivere ud fra følgende kriterier, hvis der er mere end 5 egnede ansøgere på hver delaftale. Principperne for udvælgelse er ens for de to delaftaler:
• Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har de mest relevante referencer inden for de respektive delaftalers sortiment.
• Relevansen af ansøgers referencer vurderes på baggrund af følgende kriterier, der er angivet i prioriteret rækkefølge:
1. Referencernes bredde.
Ved bredde forstås, at referencerne viser erfaring med levering af produkter, indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper både enkeltvis og samlet. De mest relevante referencer vil således være 3 referencer, der alle hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper. Hvis alle tre referencer ikke hver især vedrører levering af produkter indenfor alle delaftalens hovedproduktgrupper, vil det vægte positivt jo flere hovedproduktgrupper, der er om-fattet af hver reference, ligesom det vil vægte positivt, hvis referencerne samlet viser erfaring med levering af produkter indenfor samtlige af delaftalens hovedproduktgrupper.
2. Referencernes økonomiske størrelse.
Herved forstås referencernes samlede økonomiske størrelse (i DKK) de seneste 3 år fra ansøgningsfristen for nærværende udbud. Jo større des bedre.
Vurderingen af referencernes relevans vil ske ud fra en samlet, men prioriteret vurdering af ovenstående forhold.
Vurderingen foretages relativt mellem de modtagne ansøgninger, således at den samlede vurdering resulterer i et samlet point mellem 1 og 10 for de tre referencer, hvor 10 gives til den ansøger, der har afleveret de mest relevante referencer, og 1 gives til den ansøger, der har afleveret de mindst relevante referencer. De øvrige ansøgeres referencer tildeles point relativt herimellem.
Kriterierne er udvalgt ud fra et ønske om både at sikre, at de ansøgere, der prækvalificeres, har en væsentlig erfaring indenfor levering af en flerhed af delaftalernes produkter og en vis størrelse inden for aftalens aktivitetsområde og kan varetage leverandørrollen ved en potentielt meget stor volumen.
Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 957.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
• Under ”Specifik årsomsætning” anføres tilbudsgivers samlede ydelsesspecifikke omsætning for det seneste disponible regnskabsår.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Tilbudsgiver skal – for at blive erklæret egnet - opfylde følgende vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
Delaftale 1:
• Det er et minimumskrav, at ansøger i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet ydelsesspecifik omsætning inden for de produkter og ydelser, som er omfattet af delaftalen, på minimum DKK 20 mio. ekskl. moms.
´Delaftale 2:
• Det er et minimumskrav, at ansøger i seneste disponible regnskabsår skal have haft en samlet ydelsesspecifik omsætning inden for de produkter og ydelser, som er omfattet af delaftalen, på minimum DKK 50 mio. ekskl. moms
Ved det "seneste disponible regnskabsår" forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
Den ydelsesspecifikke omsætning kan være inden for en eller flere af de af delaftalen omfattede produkter og ydelser – i alt skal den blot samlet være på det ovenfor angivne minimumsniveau for den relevante delaftale. Omsætning kan medregnes som ”indenfor en eller flere af de af delaftalen omfattede produkter og ydelser”, hvis omsætningen hidrører fra aktiviteter indenfor beskrivelserne af de supplerende CPV-koder, der er angivet i afsnit II.2.2 for hver af de to delaftaler.
Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samlede ydelsesspecifikke omsætning som summen af ydelsesspecifik omsætning i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes samlet ydelsesspecifik omsætning på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:
• Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede ydelsesspecifikke omsætning inden for de produkter og ydelser, som er omfattet af den relevante delaftale fremgår, eller
• en erklæring om, at det i ESPD anførte om den samlede ydelsesspecifikke omsætning inden de for produkter og ydelser, som er omfattet af den relevante delaftale, er korrekt, underskrevet af en tegningsberettiget hos ansøgeren/tilbudsgiveren.
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Oplysninger om 3 referencer, der omfatter levering af tilsvarende produkter/ydelser. For hver reference oplyses:
• Under ”Beskrivelse”: Beskrivelse af hvilke produkter og ydelser der er leveret under referencen, og hvilke(n) hovedproduktgruppe(r), det leverede kan henføres til.
Beskrivelsen skal indeholde oplysning om leverancens produkter/ydelser leveret/udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen. Beskrivelsen skal alene omfatte de dele af leverancen, som er udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen, uanset om kontrakten er startet før og/eller løber videre efter denne periode, jf. ”Startdato” ”Slutdato” lige nedenfor.
Hvis referencens startdato ligger længere tilbage end 3 år fra ansøgningsfristen, bedes anført i beskrivelsen, at beskrivelsen og anført værdi kun vedrører det arbejde, der er lagt indenfor 3 år fra ansøgningsfristen.
Ansøger må højest anvende 2.000 tegn inkl. mellemrum til beskrivelsen af leverancen. Det er ikke muligt at anvende tegninger, figurer eller lignende illustrationer i besvarelsen – der må alene skrives tekst. Såfremt ansøger anvender mere end 2.000 tegn inkl. mellemrum lægges alene vægt på de første 2.000 tegn inkl. mellemrum i forbindelse med udvælgelsen.
• Under ”Beløb”: Udfyld fakturerede beløb i DKK ex. moms. Der skal alene angives beløbet for de dele af leverancen som ansøger har beskrevet, og som er udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen, uanset om kontrakten er startet før og/eller løber videre efter denne periode.
• Under "Startdato”: Angiv startdato for den udførte reference.
• Under ”Slutdato”: Angiv slutdato. Hvis kontrakten endnu ikke er afsluttet, angives datoen for ansøgningsfristen
• Under ”Modtagere”: Angiv kundens navn, kontaktperson og gerne kontaktoplysninger (e-mailadresse og/eller telefonnummer) på kontaktpersonen.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
En ansøger, der er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), oplyser kun 3 referencer i alt. Der oplyses altså ikke 3 referencer pr. deltager i sammenslutningen, men kun 3 i alt.
Delaftale 1:
• Det er et minimumskrav, at ansøger kan dokumentere 3 referencer, der:
o er udført inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen
o omfatter levering af tilsvarende produkter/ydelser
o har en værdi på mindst DKK 1 mio. ekskl. moms.
Delaftale 2:
• Det er et minimumskrav, at ansøger kan dokumentere 3 referencer, der:
o er udført inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen
o omfatter levering af tilsvarende produkter/ydelser
o har en værdi på mindst DKK 2 mio. ekskl. moms
Ved ”tilsvarende produkter/ydelser” forstås produkter og/eller ydelser omfattet af den relevante delaftales sortiment jf. Bilag C.1 Leverandørens tilbuds for delaftale 1, og Bilag C.2 Leverandørens tilbud for delaftale 2.
Én reference skal omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én kontrakt. Én reference kan således ikke omfatte flere kontrakter, uanset om modtageren er den samme. Da én reference skal omfatte en konkret leverance, kan referencen ikke omfatte en rammeaftale. Én reference kan dog godt omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én kontrakt, der er baseret på en rammeaftale. Kontrakten, som leverancen er udført i henhold til, kan være startet tidligere end 3 år før ansøgningsfristen og/eller løbe videre efter ansøgningsfristen, men der kan alene lægges vægt på de dele af leverancen, der er udført inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen. Referencen skal derfor alene beskrive og angive værdien for de dele af leverancen, som er udført i perioden inden for de seneste 3 år før ansøgningsfristen, uanset om kontrakten er startet før og/eller løber videre efter denne periode.
Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal der alene dokumenteres 3 referencer i alt. Der skal ikke dokumenteres 3 referencer pr. deltager i sammenslutningen af økonomiske aktører. Tilsvarende gælder såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige kapacitet
De i ESPD angivne oplysninger om referencer udgør i henhold til udbudslovens § 151 og § 152 endelig dokumentation for teknisk og faglig formåen. Tilbudsgiver skal derfor ikke fremlægge yderligere dokumentation for oplysningerne i referencerne. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at iværksætte en kontrol af rigtigheden af oplysningerne i de angivne referencer, herunder hos tilbudsgiver og/eller den aktør, som referencen vedrører.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen, baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”) f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles ansøger/tilbudsgiver.
I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
• Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.
Ad II.1.5): Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er angivet i punkt II.1.5). Den er primært baseret på:
• Historisk forbrug på aftaleområdet
• Erfaringerne om omsætning og omsætningsudvikling fra den tidligere Rammeaftale 50.07 Kommunikationsprodukter – og løsningskøb (2019)
• Hvem der er kunder, og deres estimater af det kommende forbrug
Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive.
Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. På den baggrund er rammeaftalens maksimale værdi fastsat til DKK 1.650 mia. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler.
Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der primært lagt vægt på det forhold, at aftalen er forsøgt skåret til for bedre at matche kundernes behov for standardiserede og let tilgængelige produkter og en simpel indkøbsmetode, hvilket kan påvirke anvendelsen af Rammeaftalen positivt. Hertil kommer endvidere blandt andet potentiel påvirkning af Rusland/Ukrainesituationen og dollarkursen.
Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse og evt. optioner, og på tværs af alle aktører i rammeaftalen, jf. punkt IV.1.3), uanset det endelige antal heraf.
Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.
• Ad II.2.5) I forbindelse med tildelingskriteriet på delaftale 1 gøres opmærksom på, at prisevalueringen for i alt 7 underproduktgrupper sker på baggrund af en beregnet TCO-pris (Total Cost of Ownership). Se uddybende herom udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
• Ad II.2.9) For hver delaftale er antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til afgive tilbud, angivet til minimum 5 og maksimum 5. Antallet er angivet, da SKI agter at opfordre 5 ansøgere, hvis der modtages 5 eller flere konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der opfylder egnethedskravene. Hvis der modtages færre end 5 ansøgninger på en delaftale, vil SKI dog opfordre den eller de ansøgere, der har afgivet konditionsmæssige ansøgninger og som opfylder egnethedskravene, jf. udbudslovens § 59, stk. 4.
• Ad IV.1.3): Der gøres opmærksom på, at tallet 3 angivet som "Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen" er angivet pr. delaftale, således at det højeste antal påtænkte deltagere på hver delaftale er 3.
• Ad IV.2.4): Fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan dog accepteres.
• Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den tilbudsgiver som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse, jf. § 27 stk. 1, i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk