Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Vindere
(21.02.2023)
Insero Air Traffic Solutions A/S
Banegårdsgade 2
8700 Horsens
Rammeaftale om vedligeholdelse af Semi Automatisk Vejrobservations System (SAVS)
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Niclas Ivarsson
E-mail: fmi-sd-adt02@mil.dk
Telefon: +45 40388097
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om vedligeholdelse af Semi Automatisk Vejrobservations System (SAVS)
Forlængelse og målværdiforhøjelse af rammeaftale om vedligeholdelse af Semi Automatisk Vejrobservations System (SAVS)
FMI agter at forlænge rammeaftale 4600005361 om drift, service og vedligeholdelse af Forsvarets Semi Automatisk Vejrobservations System (SAVS) med Insero Air Traffic Solutions A/S med 4 år.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
FMI har behov for at indgå et rammeaftaletillæg til den indgåede rammeaftale om SAVS med Insero Air Traffic Solutions A/S. Tillægget har en værdi af 5 mio. DKK, som omfatter forlængelse af aftalen med 4 år, med et forventet forbrug på 1,25 mio. DKK per år. Det er FMI’s vurdering, at tillægget kan indgås – uden udbud – på baggrund af tekniske grunde og enerettigheder, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 og 3. Dette skyldes særligt, at tillægget er begrundet i, at Insero Air Traffic Solutions A/S er ejer af alle IPR rettigheder til systemet, og er den eneste leverandør, med den tekniske indsigt i systemet, således at kun Insero Air Traffic Solutions A/S kan supportere, vedligeholde, opdatere og/eller opgradere softwaren i systemet. FMI vurderer derfor, at tillægget kan indgås uden udbud, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 og 3.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 66849716
Postadresse: Banegårdsgade 2
By: Horsens
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8700
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele rammeaftalen direkte og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen vil ikke blive indgået/underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3).
Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er værdien af tillægget til rammeaftalen, og er således ikke udtryk for rammeaftalens samlede værdi.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at
bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk