Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=353664&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Forhåndsmeddelelse - Server- og Storagesystemer
Region Sjælland
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Mikkel Schannong
E-mail: Miksch@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 93566780
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Forhåndsmeddelelse - Server- og Storagesystemer
Forhåndsmeddelelse om kommende udbud, vedrørende Server og Storagesystemer. Udbuddet omfatter levering af hardware og software, der bruges til at konfigurere og konstruere server - og storagesystemer. Herudover service - og supportaftaler til systemer leveret under rammeaftalen, samt konsulentydelser. Ydermere indeholder udbuddet: kompleksesystemer, som omfatter; Software Defined Storage (SDS), Hyper Converged Infrastucture System (HCI), Virtual Desktop Infrastructure (VDI), Backup - og arkiveringsløsninger. Til sidst efterspørges systemerne som "pay as you go", der er en fleksibel løsning, hvor kunden kan skalere server- og storage-kapaciteten op og ned.
Ringsted
Forhåndsmeddelelse om kommende udbud, vedrørende Server og Storagesystemer. Udbuddet omfatter levering af hardware og software, der bruges til at konfigurere og konstruere server - og storagesystemer. Herudover service - og supportaftaler til systemer leveret under rammeaftalen, samt konsulentydelser. Ydermere indeholder udbuddet: kompleksesystemer, som omfatter; Software Defined Storage (SDS), Hyper Converged Infrastucture System (HCI), Virtual Desktop Infrastructure (VDI), Backup - og arkiveringsløsninger. Til sidst efterspørges systemerne som "pay as you go", der er en fleksibel løsning, hvor kunden kan skalere server- og storage-kapaciteten op og ned.
Kontrakten kan forlænges af Ordregiver 1 gang, med op til 12 måneder på uændret vilkår.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
-Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
-Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
-Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.
-Væsentlig misligholdelse af tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
-Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5.
For at blive erklæret egnet, skal Ansøger opfylde nedenstående vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum DKK 50 mio. (ekskl. moms) for de tre seneste disponible regnskabsår indenfor området servere- og storagesystemer.
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad for hvert af de tre seneste disponible regnskabsår på 10% eller derover.
Referencerne skal omfatte oplysninger om:
• Angivelse af Kunden (Kunden navn)
• Beskrivelse af indholdet af opgaven, herunder varekøb, service- og supportaftale, vedligeholdelse og tjenesteydelser
• Beskrivelse af kompleksiteten i mængden af produkter som er blevet leveret, driftsstatus, kontraktens varighed samt årlig kontraktværdi.
Leverandøren skal anføre minimum tre (3) leverancer som er udført inden for de seneste tre (3) år, og som har lighed med kontraktens genstand og kunde. Såfremt der anføres mere end tre referencer vil udelukkende de tre seneste referencer blive taget i betragtning.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til Ordregiver. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen, baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”) f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles tilbudsgiver.
Forud for tildeling af kontrakt skal den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, underskrive erklæring vedr. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mm.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Forventede forbrugsmængder og -omfang vedrørende den udbudte kontrakt er følgende:
Regionen estimerer det fremadrettet forbrug til at ligge på omkring 140.000.000 kr., når de tidligere rammeaftaler for server og storage slås sammen til en aftale. Regionen ser ind i et række store projekter, hvori der vil ligge flere større anskaffelser indenfor server og storage området. Herudover, har det vist sig vanskeligt at vurdere det præcise forbrug flere år frem, hvilket har givet udslag i det aktuelle genudbud af områderne 2 år før end forventet.
Baseret på det historiske forbrug og forventningen om en række større anskaffelser i starten af den kommende aftales levetid vurderes Regionens forventet forbrug til at ligge på omkring 140.000.000 kr. og det maksimale forbrug til at ligge omkring de 170.000.000 kr. for den kommende periode over 4 år.
Forskellen på det maksimale forbrug og det anslåede forbrug begrundes med den seneste tilføjelse af områder som skal driftes af Region Sjællands datacenter. Region Sjælland drifter for nuværende egne systemer samt Sundhedsplatformen.
Forskellen mellem anslået værdi og maksimal værdi er begrundet i usikkerheden om hvad Rammeaftalens værdi ender med at blive, set i lyset af usikkerheden inden for sundhedssektoren, den høje inflation samt de usikre leveringsforhold som gør sig gældende på markedet for nuværende.
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk