Fakta om udbudet
Udbyder
Danske Spil A/S
Udbud af kontrakt om lønsystem og lønadministration
Danske Spil A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64011715
Postadresse: Korsdalsvej 135
By: Brøndby
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Kontaktperson: Bo Andersen
E-mail: boan@danskespil.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/62993
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om lønsystem og lønadministration
Danske Spil A/S udbyder kontrakt om standardsoftware i form af et lønsystem med dertilhørende out-sourcet lønadministrationsfunktion. Kontrakten vedrører således både lønsystemet og lønadministrationen. Systemet skal være implementeret og i drift d. 1. juli 2023. Lønsystemet skal, i samme løsning, kunne håndtere flere selskaber. Danske Spil koncernen består for nuværende af Danske Spil A/S, Danske Lotteri Spil A/S, Danske Licens Spil A/S, Det Danske Klasselotteri A/S og Elite Gaming A/S (samlet Danske Spil koncernen). Lønsystemet skal være og kunne opdateres i overensstemmelse med gældende lovgivning på området, samt ændringer heri, herunder, men ikke begrænset til, ferieloven, bogføringsloven samt relevant lovgivning på skatteområdet eksempelvis krav vedr. registrering af p-numre for lønmodtagere. Danske Spil A/S varetager lønkørsel/udbetaling for alle selskaber i koncernen. Danske Spil A/S er derfor alene kontraktpart samt ordregiver i dette udbud.
Som anført i bekendtgørelsens pkt. II.1.4) vedrører udbuddet en kontrakt om lønsystem og lønadministration til Danske Spil koncernen. Lønudbetalingen mv. varetages af Danske Spil A/S. Danske Spil koncernen består på nuværende tidspunkt af cirka 500 ansatte, som er fordelt på månedslønnede, timelønnede, deltidsansatte, direktion uden ferie, elever med fritvalgsordning og flere forskellige vagtordninger, hvor alle er bagudlønnet. Da antallet af ansatte er dynamisk, skal systemet være skalerbart både i op- og nedadgående retning. Systemet skal tilrettelægges, så fejllister undgås. Der skal derfor være en høj grad af strakskontrol ved indberetningen, så fejl kan rettes, inden indberetningen sendes. Alle nødvendige fejllister skal være digitalt tilgængelige for centrale og decentrale brugere. It-understøttelsen skal indrettes således, at afvigelser fra de normale udbetalinger minimeres. Danske Spil har behov for, at der efter den månedlige lønkørsel leveres følgende:
• Lønsedler
• Bogføringslister summeret afdelingsvist og total
• Bogføringslister specificeret pr. medarbejder
• Ferielister indeholdende dage og beløb til hensættelser
• E-indkomst filer
• Overførselslister (feriekonto, pension, ATP etc)
• Egendefinerede afvigelseslister.
Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter af følgende årsag: Lønsystemet og de dertilhørende ydelser vedrørende lønadministration, support mv. vurderes at være så nært tilknyttet, at kontrakten ikke meningsfuldt kan opdeles, samt at ordregiver ved at gennemføre udbud af én samlet kontrakt, kan opnå stordriftsfordele.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af kontrakt om lønsystem og lønadministration
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er i forbindelse med udbuddet kun afgivet ikkeforskriftsmæssige og uacceptable tilbud, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2, stk. 2 og stk. 3. Danske Spil A/S annullerer på den baggrund dette udbud, jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2023/S 005-010582 og overgår til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse. Tilbudsgivere, der har afgivet ikkeforskriftsmæssige eller uacceptable tilbud, jf. § 61, stk. 2 og 3, er alle medtaget, hvis de samtidigt har afgivet tilbud i overensstemmelse med udbudsprocedurens formelle krav, og hvis de alle opfylder kravene i § 159, stk. 2, 2. pkt., nr. 1-3.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk