Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a43df5b4-f58d-4885-88d9-457cbff6c535/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Universitet
Vindere
Kontrakt vedrørende drift og øvrige løbende ydelser til Oracle SOA integrationsplatform
(12.05.2023)
Cegal Danmark A/S
Tobaksvejen 2A,
2860 Søborg
Drift og øvrige løbende ydelser til Oracle SOA Platform
Aarhus Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31119103
Postadresse: Nordre Ringgade 1
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Tim Kristensen
E-mail: tikr@au.dk
Telefon: +45 93522484
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.au.dk/
Del II: Genstand
Drift og øvrige løbende ydelser til Oracle SOA Platform
Kommende Leverandør skal sikre en stabil drift og support af Ordregivers Oracle SOA integrations-platform (Applikationen), herunder vedligehold og udvikling af de integrationer som eksisterer i platformen. Kunden vil i kontraktens løbetid nedlægge integrationer fra Oracle SOA-platformen i takt med at Kundens nye integrationsplatform tager over. Fakturering for Ydelser sker efter medgået tid og for de materialer som skal produceres for levering af Ydelser som en del af kontrakten (Time & Material).
Aarhus Universitet via VPN
Kommende Leverandør skal sikre en stabil drift og support af Ordregivers Oracle SOA integrationsplatform (Applikationen), herunder vedligehold og udvikling af de integrationer som eksisterer i platformen. Kunden vil i kontraktens løbetid nedlægge integrationer fra Oracle SOA-platformen i takt med at Kundens nye integrationsplatform tager over. Oracle SOA-platformen (Applikationen) forbliver i Kundens it-miljø, dvs. Leverandøren skal ikke overtage Applikationen. Kunden har erhvervet alle licenser hertil. Leverandøren får en VPN-adgang til Applikationen. Kunden står for alt infrastrukturdrift. Installationen og data forbliver hos Kunden. Leverandøren skal alene levere konsulentydelser som sikrer, drift, support, vedligehold af Applikationen samt de i Applikationen færdigudviklede integrationer. Der skal også forventes noget udvikling af de eksisterende integrationer. Efter kontraktunderskrift vil der være en kortere afklaringsfase mellem Kunden og Leverandøren som har til hensigt at parterne kan aftale de nærmere omstændigheder og detaljer omkring opgavevaretagelsen. Afklaringsfasen har til formål at undersøge, om det er hensigtsmæssigt at præcisere, supplere eller ændre i Leverandørens løsningsforslag. Efter afklaringsfasen går parterne ind i den næste fase som er Transition ind. Formålet med denne fase er viden-overdragelse mellem Kunden og Leverandøren. Kunden vil udlevere dokumentation for løsningen og Leverandøren får mulighed for at få nærmere indsigt i kundens praksis for drift, vedligehold og support af Oracle SOA-platformen. Når denne opgave er afsluttet og Transitionsdagen er nået skal Leverandøren levere alle de kontraktuelle aftalte ydelser. Den egentlige varetagelse af drift, vedligehold og support af Applikationen samt udvikling af integrationer påbegyndes. Ydelserne omfatter desuden og overordnet set at overholde de aftalte Servicemål, kvalitetssikring af leverede ydelser (operationelle processer), at give kunden Rapportering og Indsigt i leverede ydelser, at opdatere og vedligeholde Dokumentationen, sikre informationssikkerheden i tilknytning til levering af Ydelserne, at gennemføre Prøver når der er sket ændring i Applikationen, herunder eksempelvis i forbindelse med idriftsættelse af nye releases eller ændringer af integrationer. Alt sammen nærmere beskrevet i Ydelsesbeskrivelsen (kravspecifikationen og løsningsbeskrivelser). Afregningsformen for levering af løbende ydelser sker i form af konsulenttimer efter medgået tid. Formålet med nærværende udbud er at finde en Leverandør som kan drifte Kundens Oracle SOA-Platform i takt med at Kundens nye integrationsplatform tager over. Det er derfor afgørende for Ordregiver, at Tilbudsgiver har den nødvendige erfaring i drift og dertilhørende opgaver samt at Tilbudsgiver fokuserer på at tilbyde de rette og fastholde kompetencer som kan levere ydelserne i en høj kvalitet og som kan sikre Ordregiver en stabil drift af Applikationen samt den nødvendige Support så eksisterende integrationer bliver vedligeholdt og udviklet efter kundens behov. Kontrakten har en forventet løbetid på 6 år med forventet aftalestart den 1. maj 2023. Derudover er der en option på forlængelse i yderligere 12 måneder. Forventet udløb af Kontrakten er dermed senest den 30. april 2030. Ordregiver har angivet en forventet omsætning på 3.000.000 kr. årligt. Ordregiver har desuden indsat et maks. forbrug på 3.500.000 årligt, for at kunne imødegå en vis forventning om udvikling af opgaven over kontraktperioden. Leverandøren skal under alle omstændigheder forvente, at omsætningen vil være faldende over tid, idet en forudsætning i opgaveudførelsen er at udfase Oracle SOA-platformen som en del af Ordregivers transformation over til anden integrationsplatform.
Kontrakten har en forventet løbetid på 6 år (72 måneder) med forventet aftalestart den 1. maj 2023. Derudover er der en option på forlængelse i yderligere 12 måneder. Forventet udløb af Kontrakten er dermed senest den 30. april 2030.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles Minimumskrav til egenkapital og Minimumskrav til Soliditetsgrad
Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår skal være på minimum 1.000.000 DKK. Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår skal være på minimum 15 %.
Der stilles ikke minimumskrav til Tilbudsgivers Tekniske og faglige kapacitet.
Driftskontrakten er baseret på en standard K04 kontrakt med Ordregivers tilpasninger.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke mulighed for at overvære åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk