Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f1febee1-c050-4437-9e4e-78e7d260424c/publicMaterial
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Vindere
(13.06.2023)
ICM A/S
Kærvej 25
2970 Hørsholm
Indkøb af sikkerhedsudstyr og værnemidler til ARC_GENUDBUD
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Marina Floricikic
E-mail: mafl@a-r-c.dk
Telefon: +45 20370326
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af sikkerhedsudstyr og værnemidler til ARC_GENUDBUD
Den udbudte opgave omfatter indkøb af sikkerhedsudstyr og værnemidler til ARC_GENUDBUD.
De specificerede varer er listet op på baggrund af historiske data. De enkelte varenavne er et udtryk for den standard, der ønskes tilbudt. Varer af en dårligere standard vil ikke blive accepteret.
De i Udbudsmaterialet angivne mængder er ARCs årlige estimerede mængder i kontraktperioden.
Der henvises i øvrigt til Kravspecifikationerne for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
ARC gør opmærksom på, at enhedsprisen jf. Tilbudslisten skal angives ud fra den angivne enhed i kolonne E. Er enheden angivet som pakke, SKAL enhedsprisen angives pr. pakke og IKKE pr. styk - og omvendt. Pakkens indhold herunder stykantal er fx angivet som (XX stk.).
Vindmøllevej 6 og Kraftværksvej 25-27, 2300 København S, ARCs genbrugspladser beliggende i København, Frederiksberg. Hvidovre, Dragør/Tårnby samt Affaldsindsamling i København og Tårnby/Dragør.
Den udbudte opgave omfatter indkøb af sikkerhedsudstyr og værnemidler til ARC_GENUDBUD.
De specificerede varer er listet op på baggrund af historiske data. De enkelte varenavne er et udtryk for den standard, der ønskes tilbudt. Varer af en dårligere standard vil ikke blive accepteret.
De i Udbudsmaterialet angivne mængder er ARCs årlige estimerede mængder i kontraktperioden.
Der henvises i øvrigt til Kravspecifikationerne for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
ARC gør opmærksom på, at enhedsprisen jf. Tilbudslisten skal angives ud fra den angivne enhed i kolonne E. Er enheden angivet som pakke, SKAL enhedsprisen angives pr. pakke og IKKE pr. styk - og omvendt. Pakkens indhold herunder stykantal er fx angivet som (XX stk.)
ARC har valgt at udbyde opgaven som et udbud med forhandling, idet det er ARCs vurdering på baggrund af genudbud af opgaven. Det for sikring af korrekt modtaget tilbud,
idet der kan være behov for gennemgang heraf samt indhentning af supplerende oplysninger. ARC vil sikre en ligestillet vurdering af de tilbudte varer og priser samt undgå
uhensigtsmæssige fejl og misforståelser i forbindelse med afgivelse og evaluering af tilbud.
ARC har mulighed for at forlænge kontrakten i 4 x 12 måneder til en samlet varighed af kontrakten på op til 8 år.
En eventuel forlængelse af kontrakten sker på uændrede vilkår.
ARC påregner at prækvalificere 3-5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud.
ARC vil foretage en egnethedsudvælgelse ud fra krav til soliditetsgrad på minimum 10 % i min. 2 af de 3 seneste reviderede regnskabsår, dokumentation for Ansøgers gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum pr. år på min. 5 mio. kr. pr. skade samt dokumentation af Ansøgers kvalitetssikringssystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
Udvælgelsen vil i det hele taget ske under hensyntagen til at sikre den bedst mulige konkurrence.
ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at:
• Ansøger har en soliditetsgrad på minimum 10 % i min. 2 af de 3 seneste reviderede regnskabsår
• Ansøger har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum pr. år på min. 5 mio. kr. pr. skade.
ARC stiller følgende mindstekrav til Ansøgers økonomiske og finansielle kapacitet:
• At Ansøger har haft en soliditetsgrad på minimum 10 % i min. 2 af de 3 seneste reviderede regnskabsår
• At Ansøger har har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum pr. år på min. 5 mio. kr. pr. skade.
ARC ønsker sikkerhed for, at de ansøgere, der udvælges til at afgive tilbud, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Ansøger skal derfor oplyse følgende om teknisk og faglige formåen:
• Oplysning om Ansøgers kvalitetssikringssystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden
ARC stiller følgende mindstekrav til Ansøgers tekniske og faglige kapacitet:
• At Ansøger har et kvalitetssikringssystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.
Leverandøren skal opfylde og overholde vilkårene i ARCs CSR-dokumenter (CSR-Leverandørklausul (Code of Conduct) og CSR-Selvevalueringsskema).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Inden ansøgerne orienteres om resultatet af prækvalifikationen, forbeholder ARC sig ret til at anmode de ansøgere, som ARC forventer at prækvalificere, om at fremlægge endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse.
Såfremt ARC ikke indhenter endelig dokumentation i forbindelse med prækvalifikationen, vil denne blive indhentet forud for tildeling af Kontrakt, jf. Udbudsbetingelsernes punkt 11.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2. 6. 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt .
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand-still perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk