Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
EU-udbud af kontrakt vedrørende indsats for deling af grønne indkøb
(08.05.2023)
INVIRKE Aps
C/O Schillerhuset, Nannasgade 28
2200 København N
EU-udbud af kontrakt vedrørende indsats for deling af grønne indkøb
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Sofie Greve
E-mail: sogre@mst.dk
Telefon: +45 20283306
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/195708688.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mst.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af kontrakt vedrørende indsats for deling af grønne indkøb
Miljøstyrelsens indsats for fremme af grønne indkøb i Danmark beror i høj grad på Sekretariat for Grønne Indkøb (SeGI) som betjener henholdsvis Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb (POGI) samt Forum for Bæredygtige Indkøb (Forum).
Miljøstyrelsens indsats for fremme af grønne indkøb i Danmark beror i høj grad på Sekretariat for Grønne Indkøb (SeGI) som betjener henholdsvis Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb (POGI) samt Forum for Bæredygtige Indkøb (Forum). Begge initiativer er i en positiv udvikling, og mange organisationer/myndigheder benytter sig af initiativerne for at opnå viden og erfaringsudveksle. Sekretariatet skal som led i regeringens Strategi for Grønne Offentlige Indkøb (2020) desuden sikre øget koordinering mellem centrale aktører på området, og skal fremover være hovedindgang for vejledning og rådgivning af både leverandører og offentlige indkøbere om grønne offentlige indkøb - dette bidrager POGI og Forum bl.a. til.
Formålet med opgaven er at udbrede kendskabet til de aktiviteter, der sker i regi af Forum og POGI, bidrage til at sikre synergier og koordinering mellem de to initiativer samt sikre øget koordinering mellem centrale aktører inden for grønne indkøb.
Der er mulighed for forlængelse af kontrakten i to år, ét år ad gangen i henholdsvis 2024 og 2025.
Ad hoc opgaver defineret af Miljøstyrelsen/SeGI. Det kan være flere af de i kravspecifikationen nævnte ydelser eller flere timer til en af de ovenstående ydelser, såfremt det viser sig, at det er nødvendigt. Option på har en værdi af 80.000 kr. pr. år.
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da det vil give ordregiver uforholdsmæssige administrative byrder i udbudsprocessen og i kontraktstyringen, grundet den tættende sammenhæng mellem opgaverne.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPDet som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPDet, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven udgør tilbudsgiverens egen-erklæring i ESPDet endelig dokumentation. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk