23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 013-035094
Offentliggjort
18.01.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Universitet

Vindere

Udbud af Lustre storage og servere til Københavns Universitet

(24.03.2023)
Atea A/S
Ballerup

Udbud af Lustre storage og servere til Københavns Universitet


Københavns Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Universitet
CVR-nummer: 29979812
Postadresse: Nørregade 10
By: København K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1165
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Have
E-mail: morten.have@adm.ku.dk
Telefon: +45 35334781
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ku.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/166597
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=350813&B=KU
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=350813&B=KU
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Lustre storage og servere til Københavns Universitet

Sagsnr.: 110-0039/23-7000
II.1.2) Hoved-CPV-kode
30211100 Supercomputer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Universitet ønsker et tilbud på hardware til to installationener med hvert sit budget. Den ene (installation 1) er et storagesystem der skal servicere alle universiteter i Danmark (DeIC Data Storage), mens det andet (installation 2) er en udvidelse af et tilsvarende system ved SCIENCE HPC Center. Systemerne baseres på eksisterende software, så udbuddet omhandler kun hardware til en Lustre storage backend, med ZFS som det underliggende filsystem, samt servere (frontends) til at køre brugervente services. Softwaren (Lustre, ZFS, mm.) samt support heraf er ikke en del af udbuddet. Budgettet er samlet på 7,8 mio. DKK excl. Moms, hvilket skal dække alle udgifter. lokationer, men ved tilføjelse af ekstra delkomponeneter kan yderlige to lokationer komme i spil (samlet fire lokationer).

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 800 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30211100 Supercomputer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Københavns Universitet ønsker et tilbud på hardware til to installationener med hvert sit budget. Den ene (installation 1) er et storagesystem der skal servicere alle universiteter i Danmark (DeIC Data Storage), mens det andet (installation 2) er en udvidelse af et tilsvarende system ved SCIENCE HPC Center. Systemerne baseres på eksisterende software, så udbuddet omhandler kun hardware til en Lustre storage backend, med ZFS som det underliggende filsystem, samt servere (frontends) til at køre brugervente services. Softwaren (Lustre, ZFS, mm.) samt support heraf er ikke en del af udbuddet. Budgettet er samlet på 7,8 mio. DKK excl. Moms, hvilket skal dække alle udgifter. lokationer, men ved tilføjelse af ekstra delkomponeneter kan yderlige to lokationer komme i spil (samlet fire lokationer).

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 03/03/2023
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/02/2023
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 13/08/2023
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 13/02/2023
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/01/2023

Send til en kollega

0.032