23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 046-075004
Offentliggjort
07.03.2016
Udbudstype
Konkurrencepræget dialog

Bestilling af materiale

https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=DR

Udbyder

DR

Digitale platforme til børn og unge


DR

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
DR
62786515
DR Byen, Emil Holms Kanal 20
København C
0999
DANMARK
Kontaktperson: Anne Jun Kristensen
E-mail: anjk@dr.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.dr.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://www.eu-supply.com/dr.asp

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=DR
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: medievirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Digitale platforme til børn og unge.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

DR udbyder en rammeaftale om udvikling af digitale platforme og produkter til målgruppen børn og/eller børn og unge (u.15 år). DR forventer at rammeaftalen vil blive indgået med én leverandør, og bestillinger vil blive indgået direkte med den identificeret vindende tilbudsgiver.

Rammeaftalens første leverance vil blive bestilt umiddelbart efter udbudsprocessen er afsluttet, og vil omfatte en leverance af udvikling af en ny Ramasjang platform.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212100
72230000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

DR vil identificere den vindende tilbudsgiver på baggrund af en konkurrencepræget dialog vedrørende rammeaftalens første leverance, som omfatter en ny Ramasjang Platform.

DR lancerede i 2013 en Ramasjang App til aldersgruppen 3-6 år, som har til formål at skabe indhold til aldersgruppen på en ny måde, der er tilrettet den digitale tidsalder. Appen indeholder spil med figurer fra det kendte og afholdte univers, og sikrer dermed en tryghed for både børn og forældre, som har medført at appen er blevet en stor succes. Den nuværende Ramasjang app har dog nogle forretningsmæssige udfordringer, samt nogle tekniske begrænsninger i forhold til ønskerne til, hvad DR fremover kan anvende en digital Ramasjang platform til.

På denne baggrund ønsker DR at udvikle en ny Ramasjang platform, som viderefører succesen fra den nuværende app, samtidig med den teknisk og funktionelt understøtter DRs ændrings- og udvidelsesønsker fremadrettet. Den nye platform skal samtidig være egnet til at distribuere nyheder, tv-indhold (broadcast, VOD og web-only indhold) samt hurtige og smidige opdateringer. Endelig skal platformen understøtte, at appen kan udgives på flere forskellige teknologiske operativsystemer. Det er herunder betydningsfuldt, at platformen sikrer en smidig og genkendelig sammenhæng mellem appen og Ramasjang websitet.

Den nye platforms primære forretningsmålsætninger er dermed;

— Understøtte det brugervenlige og sikre miljø som har skabt den nuværende apps succes

— Skabe uafhængighed mellem platformsleverandør og andre komponentleverandører (til Ramasjang Platform vil disse være spilproducenter), med underpunkterne

o Sikre en fælles teknisk platform hvor eksterne leverandører/bidragsydere hurtigt kan lancere nye features, funktioner og opdateringer

o Teknisk understøttelse af fleksible til- og fravalg i produktet, så appen ikke er så stor

— Et redesignet streaming og on demand område til tv (til Ramasjang Platform er dette Ramasjang-tv)

Det er mindstekrav til leverancen at løsningsforslag og det endelige tilbud understøtter opfyldelsen af ovenstående forretningsmålsætninger.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Rammeaftalen kan forlænges med 1 x 12 måneder (til en total varighed af 48 måneder), med 30 dages skriftlig varighed.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved mere end 4 ansøgere udvælges de 4 bedste ud fra nedenstående udvælgelseskriterier:

DR vil udvælge de ansøgere, der har de bedste og bredeste kompetencer til at løfte den første leverance på den udbudte rammeaftale.

Ovennævnte vil blandt andet blive vurderet på baggrund af ansøgerens dokumentation for de mest relevante og aktuelle leverancer af sammenlignelige produkter til sammenlignelige målgrupper (børn, herunder vil leverancer af produkter til børn under 7 år vægte højere).

DR udvælger de bedst egnede kandidater blandt ansøgerne, som DR anmoder om at deltage i dialogen, herunder aflevere et første løsningsforslag senest d. 5.4.2016.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Første leverance vil omfatte option på;

Leverance af tv-modul til platformen til streaming af live tv samt VOD og web-only content.

Drift og vedligehold af platformen (serviceaftale)

Hosting af platformen (SLA).

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Venligst bemærk at alt udbudsmateriale, samt invitationer til dialog vil finde sted i DRs udbudssystem (www.eu-supply.com/dr.asp). Udbuddet (herunder udbudsmaterialet) kan findes frem på udbudsnummer 136825, som kan fremsøges, hvis man er registreret som tilbudsgiver Det er gratis at blive registreret som tilbudsgiver, men der kan gå et par dage fra ansøgning om registrering er gennemført.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøgere skal alene udfylde afsnit α under del IV i ESPD'en, og som bekræftelse på at opfylde DRs mindstekrav til udvælgelse opfyldes. Ansøgerne skal ikke udfylde andre afsnit under del IV.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgers tekniske og faglig formåen vurderes på baggrund af oplysningerne i ESPD'en, samt på dokumentation for ansøgernes tekniske og faglige formåen. Til dokumentation af ansøgers tekniske kapacitet, skal ansøger senest samtidig med ansøgningen indsende en liste over de betydeligste leverancer af varer(færdigudviklet platform, som ansøger sælger som hyldevare) eller tjenesteydelser (udviklingsopgaver), der er udført inden for de seneste 3 kalenderår (2016, 2015 og 2014), af sammenlignelige ydelser eller til en tilsvarende målgruppe børn (u. 15 år og/eller børn u.7 år).

DR forbeholder sig muligheden for at anmode om supplering, præcisering eller fuldstændiggørelse, såfremt de oplysninger eller dokumentation som er indsendt er ufuldstændige eller fejlbehæftede. Dog kan der ikke fremsendes en ny ansøgning

Hvis ansøger eller tilbudsgiver — under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 — i forbindelse med afgivelse af en ansøgning og/eller et tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske kapacitet og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD'en afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes.

Det er væsentligt at bemærke, at der med udtrykket, at »baserer sig andre enheders formåen« menes, at andre enheders finansielle, økonomiske eller tekniske kapacitet anvendes til at påvise ansøgerens egnethed, eksempelvis i form af andre enheders regnskabstal eller referencer på tidligere leverancer.

Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgningen og tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamet ydelser/roller angives.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøgende virksomheder skal i deres indsendte dokumentation (liste over relevante leverancer) kunne påvise minimum to relevante referencer på tidligere leverancer. De to referencer skal på tværs (tilsammen) påvise erfaring med udvikling og opbygning af en digital platform, samt erfaring med leverancer/produkter til den konkrete målgruppe til Ramasjang Platformen, børn (u.7 år).

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Konkurrencepræget dialog
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/03/2016
Tidspunkt: 16:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 01/04/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøgere og tilbudsgivere vil ikke modtage vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.

Ansøgere skal indledningsvist indsende en ansøgning om deltagelse i udbudsprocessen, som overholder kravene i ESPD’en. Afgives en ansøgning og et tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger i ESPD’en afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgning og tilbud ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives. DR foretager en vurdering af ansøgers generelle egnethed på baggrund af ESPD’en og vil herefter opfordre de relevante aktører til at fremsende et indledende løsningsforslag, som vil danne grundlag for den videre dialog.

DR afholder et informationsmøde om ESPD'en d. 9. marts kl. 13:00-15:00 dansk tid. Tilmelding kan sendes til anjk@dr.dk eller via beskedmodulet i eu-supply

DR er forpligtet til at udelukke ansøgere mod hvem, der er afsagt endelig dom vedr. et eller flere af de forhold, som er nævnt i Udbudsloven § 135, stk. 1 og 2. DR er endvidere forpligtet til at udelukke ansøgere, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndig-heder på 100.000 kr. eller derover, jf. Udbudsloven § 135, stk. 3, medmindre en af betingelserne i stk. 4 er opfyldt. Såfremt DR kan påvise, at ansøgeren er omfattet af Udbudsloven § 136, er DR forpligtet til at udelukke de pågældende ansøgere.

DR har videre med hjemmel i Udbudslovens § 137 valgt at ansøgere bliver udelukket, hvis ansøgeren er omfattet af § 137, stk. 1, nr. 2 — Insolvensbehandling

DR kan dog ikke udelukke nogen ansøgere eller tilbudsgivere, som kan dokumentere deres pålidelighed efter Udbudsloven § 138.

Venligst bemærk, at det endelige tilbud (med bindingsperiode på 3 måneder) betragtes som det tilbud som afgives efter dialogfasen er overstået, og et komplet udbudsmateriale er udsendt til samtlige dialogdeltagere til afgivelse af endeligt tilbud.

For at modtage yderligere information om dette udbud, inklusiv alle tillæg og/eller klargørelser og for at kunne ansøge om deltagelse i dette udbud, skal du registrerer din interesse til dette udbud på denfølgende side: https://www.eu-supply.com/dr.asp — den konkrete proces har udbudsnummer '136825'.

For en kort introduktion til systemet eu-supply findes en quick guide på DR‘s hjemmeside http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/B167C42C-7042-49D3-A26D-7830769F86CA/0/Quick_Guide_DK.pdf

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager vedrørende manglende prækvalifikation, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden for 21 kalenderdage efter dagen, hvor ordregiver har afsendt underretning omprækvalifikation til de berørte parter. Andre klager skal være indgivet inden for 6 måneder, beregnet dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/03/2016

Send til en kollega

0.047