Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
DR
Digitale platforme til børn og unge
DR
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
62786515
DR Byen, Emil Holms Kanal 20
København C
0999
DANMARK
Kontaktperson: Anne Jun Kristensen
E-mail: anjk@dr.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dr.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://www.eu-supply.com/dr.asp
Del II: Genstand
Digitale platforme til børn og unge.
DR udbyder en rammeaftale om udvikling af digitale platforme og produkter til målgruppen børn og/eller børn og unge (u.15 år). DR forventer at rammeaftalen vil blive indgået med én leverandør, og bestillinger vil blive indgået direkte med den identificeret vindende tilbudsgiver.
Rammeaftalens første leverance vil blive bestilt umiddelbart efter udbudsprocessen er afsluttet, og vil omfatte en leverance af udvikling af en ny Ramasjang platform.
DR vil identificere den vindende tilbudsgiver på baggrund af en konkurrencepræget dialog vedrørende rammeaftalens første leverance, som omfatter en ny Ramasjang Platform.
DR lancerede i 2013 en Ramasjang App til aldersgruppen 3-6 år, som har til formål at skabe indhold til aldersgruppen på en ny måde, der er tilrettet den digitale tidsalder. Appen indeholder spil med figurer fra det kendte og afholdte univers, og sikrer dermed en tryghed for både børn og forældre, som har medført at appen er blevet en stor succes. Den nuværende Ramasjang app har dog nogle forretningsmæssige udfordringer, samt nogle tekniske begrænsninger i forhold til ønskerne til, hvad DR fremover kan anvende en digital Ramasjang platform til.
På denne baggrund ønsker DR at udvikle en ny Ramasjang platform, som viderefører succesen fra den nuværende app, samtidig med den teknisk og funktionelt understøtter DRs ændrings- og udvidelsesønsker fremadrettet. Den nye platform skal samtidig være egnet til at distribuere nyheder, tv-indhold (broadcast, VOD og web-only indhold) samt hurtige og smidige opdateringer. Endelig skal platformen understøtte, at appen kan udgives på flere forskellige teknologiske operativsystemer. Det er herunder betydningsfuldt, at platformen sikrer en smidig og genkendelig sammenhæng mellem appen og Ramasjang websitet.
Den nye platforms primære forretningsmålsætninger er dermed;
— Understøtte det brugervenlige og sikre miljø som har skabt den nuværende apps succes
— Skabe uafhængighed mellem platformsleverandør og andre komponentleverandører (til Ramasjang Platform vil disse være spilproducenter), med underpunkterne
o Sikre en fælles teknisk platform hvor eksterne leverandører/bidragsydere hurtigt kan lancere nye features, funktioner og opdateringer
o Teknisk understøttelse af fleksible til- og fravalg i produktet, så appen ikke er så stor
— Et redesignet streaming og on demand område til tv (til Ramasjang Platform er dette Ramasjang-tv)
Det er mindstekrav til leverancen at løsningsforslag og det endelige tilbud understøtter opfyldelsen af ovenstående forretningsmålsætninger.
Rammeaftalen kan forlænges med 1 x 12 måneder (til en total varighed af 48 måneder), med 30 dages skriftlig varighed.
Ved mere end 4 ansøgere udvælges de 4 bedste ud fra nedenstående udvælgelseskriterier:
DR vil udvælge de ansøgere, der har de bedste og bredeste kompetencer til at løfte den første leverance på den udbudte rammeaftale.
Ovennævnte vil blandt andet blive vurderet på baggrund af ansøgerens dokumentation for de mest relevante og aktuelle leverancer af sammenlignelige produkter til sammenlignelige målgrupper (børn, herunder vil leverancer af produkter til børn under 7 år vægte højere).
DR udvælger de bedst egnede kandidater blandt ansøgerne, som DR anmoder om at deltage i dialogen, herunder aflevere et første løsningsforslag senest d. 5.4.2016.
Første leverance vil omfatte option på;
Leverance af tv-modul til platformen til streaming af live tv samt VOD og web-only content.
Drift og vedligehold af platformen (serviceaftale)
Hosting af platformen (SLA).
Venligst bemærk at alt udbudsmateriale, samt invitationer til dialog vil finde sted i DRs udbudssystem (www.eu-supply.com/dr.asp). Udbuddet (herunder udbudsmaterialet) kan findes frem på udbudsnummer 136825, som kan fremsøges, hvis man er registreret som tilbudsgiver Det er gratis at blive registreret som tilbudsgiver, men der kan gå et par dage fra ansøgning om registrering er gennemført.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere skal alene udfylde afsnit α under del IV i ESPD'en, og som bekræftelse på at opfylde DRs mindstekrav til udvælgelse opfyldes. Ansøgerne skal ikke udfylde andre afsnit under del IV.
Ansøgers tekniske og faglig formåen vurderes på baggrund af oplysningerne i ESPD'en, samt på dokumentation for ansøgernes tekniske og faglige formåen. Til dokumentation af ansøgers tekniske kapacitet, skal ansøger senest samtidig med ansøgningen indsende en liste over de betydeligste leverancer af varer(færdigudviklet platform, som ansøger sælger som hyldevare) eller tjenesteydelser (udviklingsopgaver), der er udført inden for de seneste 3 kalenderår (2016, 2015 og 2014), af sammenlignelige ydelser eller til en tilsvarende målgruppe børn (u. 15 år og/eller børn u.7 år).
DR forbeholder sig muligheden for at anmode om supplering, præcisering eller fuldstændiggørelse, såfremt de oplysninger eller dokumentation som er indsendt er ufuldstændige eller fejlbehæftede. Dog kan der ikke fremsendes en ny ansøgning
Hvis ansøger eller tilbudsgiver — under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 — i forbindelse med afgivelse af en ansøgning og/eller et tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske kapacitet og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD'en afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes.
Det er væsentligt at bemærke, at der med udtrykket, at »baserer sig andre enheders formåen« menes, at andre enheders finansielle, økonomiske eller tekniske kapacitet anvendes til at påvise ansøgerens egnethed, eksempelvis i form af andre enheders regnskabstal eller referencer på tidligere leverancer.
Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgningen og tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamet ydelser/roller angives.
Ansøgende virksomheder skal i deres indsendte dokumentation (liste over relevante leverancer) kunne påvise minimum to relevante referencer på tidligere leverancer. De to referencer skal på tværs (tilsammen) påvise erfaring med udvikling og opbygning af en digital platform, samt erfaring med leverancer/produkter til den konkrete målgruppe til Ramasjang Platformen, børn (u.7 år).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgere og tilbudsgivere vil ikke modtage vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
Ansøgere skal indledningsvist indsende en ansøgning om deltagelse i udbudsprocessen, som overholder kravene i ESPD’en. Afgives en ansøgning og et tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger i ESPD’en afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgning og tilbud ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives. DR foretager en vurdering af ansøgers generelle egnethed på baggrund af ESPD’en og vil herefter opfordre de relevante aktører til at fremsende et indledende løsningsforslag, som vil danne grundlag for den videre dialog.
DR afholder et informationsmøde om ESPD'en d. 9. marts kl. 13:00-15:00 dansk tid. Tilmelding kan sendes til anjk@dr.dk eller via beskedmodulet i eu-supply
DR er forpligtet til at udelukke ansøgere mod hvem, der er afsagt endelig dom vedr. et eller flere af de forhold, som er nævnt i Udbudsloven § 135, stk. 1 og 2. DR er endvidere forpligtet til at udelukke ansøgere, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndig-heder på 100.000 kr. eller derover, jf. Udbudsloven § 135, stk. 3, medmindre en af betingelserne i stk. 4 er opfyldt. Såfremt DR kan påvise, at ansøgeren er omfattet af Udbudsloven § 136, er DR forpligtet til at udelukke de pågældende ansøgere.
DR har videre med hjemmel i Udbudslovens § 137 valgt at ansøgere bliver udelukket, hvis ansøgeren er omfattet af § 137, stk. 1, nr. 2 — Insolvensbehandling
DR kan dog ikke udelukke nogen ansøgere eller tilbudsgivere, som kan dokumentere deres pålidelighed efter Udbudsloven § 138.
Venligst bemærk, at det endelige tilbud (med bindingsperiode på 3 måneder) betragtes som det tilbud som afgives efter dialogfasen er overstået, og et komplet udbudsmateriale er udsendt til samtlige dialogdeltagere til afgivelse af endeligt tilbud.
For at modtage yderligere information om dette udbud, inklusiv alle tillæg og/eller klargørelser og for at kunne ansøge om deltagelse i dette udbud, skal du registrerer din interesse til dette udbud på denfølgende side: https://www.eu-supply.com/dr.asp — den konkrete proces har udbudsnummer '136825'.
For en kort introduktion til systemet eu-supply findes en quick guide på DR‘s hjemmeside http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/B167C42C-7042-49D3-A26D-7830769F86CA/0/Quick_Guide_DK.pdf
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager vedrørende manglende prækvalifikation, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden for 21 kalenderdage efter dagen, hvor ordregiver har afsendt underretning omprækvalifikation til de berørte parter. Andre klager skal være indgivet inden for 6 måneder, beregnet dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk