23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 008-019210
Offentliggjort
11.01.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Københavns Kommune

Udbud af tilskudsadministrativt system


Københavns Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune
CVR-nummer: 64942212
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1602
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Louise Balleby Dahl
E-mail: tld@horten.dk
Telefon: +45 52344023
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b80cea43-f547-4566-9948-dfe39f0feb0d/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af tilskudsadministrativt system

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører en kontrakt, der omfatter et IT-system, som skal understøtte tilskudsområdet i Kultur- og Fritidsforvaltningen (KFF). IT-systemet skal anvendes til håndtering af tilskud inden for flere tilskudsområder, puljer og ordninger i KFF og skal kunne bruges af både sagsbehandlere, ledere, ansøgere/tilskudsmodtagere i tilskudsprocessen fra ansøgningen sendes til opfølgning og endeligt udbetaling. IT-systemet skal basere sig på en allerede eksisterende løsning hos Leverandøren (standardsystem) med konfiguration og tilpasning til KFFs behov og krav. Efter implementering af IT-systemet skal Leverandøren stille sit driftsmiljø til rådighed i forbindelse med leveringen af IT-systemet og sine services. Leverancen omfatter desuden konfiguration, uddannelse og oplæring af Ordregivers interne medarbejdere.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 8 131 975.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører en kontrakt, der omfatter et IT-system, som skal understøtte tilskudsområdet i Kultur- og Fritidsforvaltningen (KFF). IT-systemet skal anvendes til håndtering af tilskud inden for flere tilskudsområder, puljer og ordninger i KFF og skal kunne bruges af både sagsbehandlere, ledere, ansøgere/tilskudsmodtagere i tilskudsprocessen fra ansøgningen sendes til opfølgning og endeligt udbetaling. IT-systemet skal basere sig på en allerede eksisterende løsning hos Leverandøren (standardsystem) med konfiguration og tilpasning til KFFs behov og krav. Efter implementering af IT-systemet skal Leverandøren stille sit driftsmiljø til rådighed i forbindelse med leveringen af IT-systemet og sine services. Leverancen omfatter desuden konfiguration, uddannelse og oplæring af Ordregivers interne medarbejdere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 55
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Med et skriftligt varsel på seks måneder til udgangen af kontraktperioden, kan Kunden kræve Kontrakten forlænget på uændrede vilkår med 2 x 24 måneder for 24 måneder ad gangen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 082-221437
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/01/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: cBrain A/S
CVR-nummer: 24233359
Postadresse: Kalkbrænderiløbskaj 2
By: København Ø
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 8 131 975.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 8 131 975.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver udbetaler ikke vederlag til Ansøgere/Tilbudsgivere for deres omkostninger forbundet med at deltage i udbudsprocessen, herunder omkostninger forbundet med udfærdigelse af ansøgning, afgivelse af tilbud samt deltagelse i forhandlinger.

Forhandlingen vil tage udgangspunkt i udbudsmaterialet og Tilbudsgivers indledende tilbud. Tilbudsgiver kan alene afgive ét tilbud i hver runde.

Forhandlingerne kan omfatte alle forhold i udbudsmaterialet og det indledende tilbud, bortset fra grundlæggende elementer, mindstekrav samt kriterier for tildeling.

Medmindre et teknisk eller kontraktuelt forhold er identificeret som mindstekrav eller i øvrigt udgør et grundlæggende element, er Ordregiver indstillet på at drøfte, forhandle og ændre vilkåret, herunder også at frafalde et sådant vilkår, hvis det findes hensigtsmæssigt.

Ordregiver skal gøre opmærksom på, at denne forbeholder sig retten til at tildele Kontrakten på baggrund af det indledende tilbud.

Beskrivelsen af forløbet nedenfor udgør den foreløbige planlægning af forhandlingerne, som Ordregiver forbeholder sig adgang til senere at ændre. Ordregiver kan fx vælge at gennemføre flere eller færre forhandlingsrunder eller at gennemføre forhandlingerne på skriftligt grundlag.

Forhandlings- og tilbudsfasen begynder med, at Leverandørerne indsender et indledende tilbud på baggrund af Ordregivers udbudsmateriale.

Såfremt der er uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres Leverandørerne til i bilag F (Forhandlingsdokument) at beskrive disse uhensigtsmæssigheder allerede i forbindelse med indsendelsen af det første indledende tilbud. Leverandørerne opfordres ligeledes til at beskrive elementer i udbudsmaterialet, som Leverandørerne anser for unødvendigt strenge krav eller unødvendigt fordyrende for anskaffelsen, allerede ved indsendelsen af det første indledende tilbud.

I den sammenhæng opfordrer Ordregiver til, at Leverandørerne fremsender konkrete forslag til indholdet af eventuelle ændringer til udbudsmaterialet. Leverandørerne bedes formulere sig på en måde, så det klart fremgår, at fremhævelsen af en uhensigtsmæssighed i udbudsmaterialet eller et forslag til en ændring ikke er et forbehold. Leverandørerne opfordres til alene at angive sådanne uhensigtsmæssigheder eller forslag til ændringer i Forhandlingsdokumentet (bilag F), således at Tilbudsgiver undgår at skabe uklarhed om, hvorvidt der er tale om et forslag til ændring, en angivelse af en uhensigtsmæssighed eller et forbehold.

Ordregiver forventer at afholde 1 forhandlingsrunde.

Ordregiver kan afholde yderligere forhandlingsrunder, såfremt det vurderes hensigtsmæssigt. Alle Leverandører får i det tilfælde tilbudt det samme antal forhandlingsmøder.

Ordregiver foretager ikke i løbet af forhandlingerne en begrænsning i antallet af tilbud, der skal forhandles.

Alle henvendelser og spørgsmål til Ordregiver skal skriftligt ske via www.udbuddet.dk.

Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil blive offentliggjort på www.udbuddet.dk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/01/2023

Send til en kollega

0.047