Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Boligselskabet Sjælland
Opdateringer
I ESPD-dokumentet skal Tilbudsgiver oplyse, om denne er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde:
Udelukkelsesgrunde vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1 og 2
Udelukkelsesgrunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til udbudslovens § 135, stk. 3
Udelukkelsesgrunde vedrørende § 136 herunder interessekonflikter i henhold § 24 nr. 18, konkurrencefordrejning som følge af § 39, eller har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3
Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde vil Ordregiver udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren.
Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver:
der er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet og denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren er hjemmehørende i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 2.
Hvis Tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTOs Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. § 134 a.
Hvis Ordregiver på baggrund af oplysningerne i ESPD eller ud fra øvrige omstændigheder vurderer, at Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af ovennævnte udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver meddele Tilbudsgiver dette og fastsætte en frist for Tilbudsgiver til at dokumentere, at denne alligevel er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Ordregiver skal kræve dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-et, jf. Udbudslovens §§ 151 og 152, fra dén Tilbudsgiver, som Ordregiver forventer at tildele Kontrakten. Dette skal senest gøres, inden Ordregiver træffer beslutning om, hvilken Tilbudsgiver, der tildeles Kontrakten.
Ordregiver forbeholder sig mulighed for at kræve, at Tilbudsgiver fremlægger dokumentationen på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt.
Den Tilbudsgiver som Ordregiver forventer at tildele Kontrakt til skal på opfordring fra Ordregiver fremsende følgende dokumentation til Ordregiver:
1. Gyldigt forsikringscertifikat
2. Serviceattest, udstedt fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, der maksimalt må være 6 måneder gammel, gældende fra tilbudsfristen, hvori fremgår, at Tilbudsgiver ikke er udelukket fra at byde i henhold til artikel 45 stk. 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2014/24/EU af 26.02.2014.
Hvis Tilbudsgiver er et konsortium, kræves der Serviceattest fra hver konsortiedeltager.
Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere dokumentation i henhold til artikel 45 i udbudsdirektivet.
Anmodning om serviceattest kan ske på: https://virk.dk/myndigheder/stat/ERST/selvbetjening/Anmod_om_serviceattest/
3. Revisorpåtegnede årsregnskaber, der viser Egenkapital og Driftsresultat for hvert år af de seneste 3 regnskabsår
4. Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD-et, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for Tilbudsgivers tekniske kapacitet
UDBUD AF VASKERIDRIFT
Boligselskabet Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 42008419
Postadresse: Sjællandsvænget 1
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
E-mail: indkob@bosj.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/193499670.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.bosj.dk/
Del II: Genstand
UDBUD AF VASKERIDRIFT
Boligselskabet Sjælland er en almen boligorganisation, som er oprettet i medfør af Almenboligloven. Nærværende udbud vedrører en Kontrakt om Vaskeridrift for Boligselskabet Sjællands 81 boligafdelinger, beliggende på Sjælland. Der er option for tilknytning af flere fællesvaskerier, hvis der i løbet af Kontraktperioden oprettes eller optages nye boligafdelinger med vaskerier under Ordregivers administration, hvor tilsvarende drift ønskes.
Med dette udbud ønsker Ordregiver at overlade al vaskeridrift til én professionel aktør. Ved vaskeridrift forstås, at al installation, montering, drift, løbende udskiftning, service og vedligeholdelse af vaskeriudstyr, anlæg og faciliteter skal overlades til den vindende Tilbudsgiver.
Kontraktlængden pr. vaskeri er 15 år (180 måneder).
Boligselskabet Sjælland er en almen boligorganisation, som er oprettet i medfør af Almenboligloven. Nærværende udbud vedrører en Kontrakt om Vaskeridrift for Boligselskabet Sjællands 81 boligafdelinger, beliggende på Sjælland. Der er option for tilknytning af flere fællesvaskerier, hvis der i løbet af Kontraktperioden oprettes eller optages nye boligafdelinger med vaskerier under Ordregivers administration, hvor tilsvarende drift ønskes.
Med dette udbud ønsker Ordregiver at overlade al vaskeridrift til én professionel aktør. Ved vaskeridrift forstås, at al installation, montering, drift, løbende udskiftning, service og vedligeholdelse af vaskeriudstyr, anlæg og faciliteter skal overlades til den vindende Tilbudsgiver.
Kontraktlængden pr. vaskeri er 15 år (180 måneder).
Den samlede anslåede værdi af Kontrakten over 15 år er estimeret til 80.000.000 mio. ekskl. moms.
Kontrakten vil blive tildelt det økonomisk mest fordelagtige Tilbud på baggrund af tildelingskriteriet "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Tilbuddene vil blive vurderet ud fra følgende underkriterier og vægtning:
- Underkriteriet Pris - vægter 50 %
- Underkriterie Kvalitet - vægter 50 %
Ordregiver kan beslutte, at Leverandøren skal fortsætte driften af Ordregivers vaskerier i indtil 60 dage efter for at sikre en smidig overgang til en ny leverandør ved kontraktophør, hvis Ordregiver har meddelt Leverandøren derom senest 3 måneder inden Kontraktens oprindelige ophørsdato.
Der er option for tilknytning af flere vaskerier, hvis der i løbet af Kontraktperioden oprettes eller optages nye boligafdelinger med vaskerier under Ordregivers administration, hvor tilsvarende drift ønskes.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Økonomisk og Finansiel formåen:
Positiv egenkapital for hvert af de seneste 3 regnskabsår
Positivt driftsresultat for hvert af de seneste 3 regnskabsår
Gyldig erhvervsansvarsforsikring
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver oplyser om følgende forhold og har minimum:
Positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår
Positivt driftsresultat i hvert af de seneste 3 regnskabsår
Gyldig erhvervsansvarsforsikring på min. kr. 10 mio. for personskade og kr. 5 mio. ved tingskade - I ESPD-et skal oplyses det samlede dækningssum
Teknisk og faglig formåen:
Sammenlignelige referencer - mindst 2 og maksimalt 5 referencer - der hver ikke er mere end 3 år gammel, gældende fra dato for tilbudsfrist og 3 år tilbage. Vedlægger Tilbudsgiver samlet mere end 5 referencer, vil det være de første 5 referencer der indgår i bedømmelsen af Tilbuddet. Afgives Tilbud af et konsortium eller baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, må det samlede antal referencer fra alle aktører tilsammen stadigt være maksimalt 5 referencer.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver oplyser om følgende forhold og har minimum:
2 sammenlignelige kundereferencer, gennemført og implementeret indenfor de sidste 3 år
Med "sammenlignelige kundereferencer gennemført og implementeret" mener Ordregiver referencer, der ud fra en helhedsvurdering er sammenlignelige med den udbudte opgave i art, kompleksitet og omfang, herunder særligt referencer på opgaver gennemført og implementeret som "Vaskeridrift" i en "Købs" - eller "Total drift" model, hvor det er Tilbudsgiver, der varetager de opgaver, der er beskrevet i det samlede udbudsmateriale.
Hver reference skal indeholde en angivelse af:
Opgavens samlede størrelse (antal vaskerier og samlet kontraktsum)
Tilbudsgivers rolle, ansvar og opgaver
Udførelsesperiode (kontraktindgåelsestidspunkt og kontraktudløb)
Kundens navn og oplysninger om kontaktperson
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I ESPD-dokumentet skal Tilbudsgiver oplyse, om denne er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde:
Udelukkelsesgrunde vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1 og 2
Udelukkelsesgrunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til udbudslovens § 135, stk. 3
Udelukkelsesgrunde vedrørende § 136 herunder interessekonflikter i henhold § 24 nr. 18, konkurrencefordrejning som følge af § 39, eller har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3
Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde vil Ordregiver udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren.
Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver:
der er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet og denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren er hjemmehørende i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 2.
Hvis Tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTOs Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. § 134 a.
Hvis Ordregiver på baggrund af oplysningerne i ESPD eller ud fra øvrige omstændigheder vurderer, at Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af ovennævnte udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver meddele Tilbudsgiver dette og fastsætte en frist for Tilbudsgiver til at dokumentere, at denne alligevel er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Ordregiver skal kræve dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-et, jf. Udbudslovens §§ 151 og 152, fra dén Tilbudsgiver, som Ordregiver forventer at tildele Kontrakten. Dette skal senest gøres, inden Ordregiver træffer beslutning om, hvilken Tilbudsgiver, der tildeles Kontrakten.
Ordregiver forbeholder sig mulighed for at kræve, at Tilbudsgiver fremlægger dokumentationen på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt.
Den Tilbudsgiver som Ordregiver forventer at tildele Kontrakt til skal på opfordring fra Ordregiver fremsende følgende dokumentation til Ordregiver:
1. Gyldigt forsikringscertifikat
2. Serviceattest, udstedt fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, der maksimalt må være 6 måneder gammel, gældende fra tilbudsfristen, hvori fremgår, at Tilbudsgiver ikke er udelukket fra at byde i henhold til artikel 45 stk. 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2014/24/EU af 26.02.2014.
Hvis Tilbudsgiver er et konsortium, kræves der Serviceattest fra hver konsortiedeltager.
Tilbudsgivere fra andre medlemsstater kan aflevere en tilsvarende attest. Hvis den pågældende medlemsstat ikke udsteder en sådan attest, kan Tilbudsgiver aflevere dokumentation i henhold til artikel 45 i udbudsdirektivet.
Anmodning om serviceattest kan ske på: https://virk.dk/myndigheder/stat/ERST/selvbetjening/Anmod_om_serviceattest/
3. Revisorpåtegnede årsregnskaber, der viser Egenkapital og Driftsresultat for hvert år af de seneste 3 regnskabsår
4. Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD-et, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for Tilbudsgivers tekniske kapacitet
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk