23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 043-070197
Offentliggjort
02.03.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Radiointegration i eksisterende Voice Communication System (VCS)


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
DANMARK
Kontaktperson: Thea Ballegaard Laursen
Telefon: +45 72571138
E-mail: fmt-ja18@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://forsvaret.dk/fmt/eng

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Radiointegration i eksisterende Voice Communication System (VCS).

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

I forbindelse med erstatningsanskaffelsen af nye radioer på flyvestationerne Karup og Skrydstrup samt det tilknyttede træningssystem, er der behov for at få lavet et nyt interface mellem de nye radioer og det eksisterende VCS. Begge systemer anvendes i forbindelse med flyvevåbnets Air Traffic Control (ATC) system. For at hele ATC VCS fortsat kan vedligeholdes som en enhed efter integrationen af radioerne ændres den eksisterende vedligeholdelsesaftale, således at denne også omfatter ATC VCS med den nye hardware og de nye funktioner, som det nye interface medfører.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 400 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72210000
72212121
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af tjenesteydelser i henhold til beskrivelsen i afsnit II.1.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

 

Kontrakten tildeles efter Udbudslovens (lov nr. 1564 af 15. december 2015) § 80, stk. 3, nr. 2 og nr. 3, der er den danske implementering af udbudsdirektivets art. 32, ud fra følgende grunde: Den i afsnit V.2.3) nævnte leverandør har, for en del af anskaffelsen, eksklusivrettigheder til hardware og software som indgår i anskaffelsen. Disse eksklusivrettigheder, for så vidt angår levering af den efterfølgende vedligeholdelse på rammeaftalen af ophavsbeskyttet software gør, at der kun er en forsyningskilde for denne del af anskaffelsen. Endvidere er der krav om specifik viden samt høje krav til interoperabiliteten for at kunne levere integrationen samt den efterfølgende vedligeholdelse. I den forbindelse er leverandøren den eneste, der besidder den helt specifikke viden om VCS, der gør at leverandøren kan udføre integrationen og den efterfølgende vedligeholdelse på en sådan måde, at denne lever op til kravene til interoperabilitet.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
29/01/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Frequentis AG
FN 72115 b
Innovationsstraße 1
Wien
1100
ØSTRIG
NUTS-kode: AT
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 4 400 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Datoen i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om, at tildele kontrakten direkte, og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage, fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Den ordregivende myndighed ønsker at indgå en kontrakt med den i afsnit V.2.3) nævnte leverandør. Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-tidende, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2. For klagefrister kan der i øvrigt henvises til Lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/02/2016

Send til en kollega

0.047