Fakta om udbudet
Udbyder
Syddjurs Kommune
Vindere
(08.06.2016)
GlobalConnect A/S
Hørskætten 3
2630 Taastrup
Outsourcing af Syddjurs Kommunes datacenter ved cloud serverdrift
Syddjurs Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
DANMARK
Kontaktperson: Karin Sonne
Telefon: +45 87535775
E-mail: indkob@syddjurs.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.syddjurs.dk
Del II: Genstand
Outsourcing af Syddjurs Kommunes datacenter ved cloud serverdrift.
Syddjurs Kommune ønsker, på baggrund af en beslutning om at rømme kommunens eksisterende datacenter, at indgå en aftale om outsourcing af den tekniske drift af kommunens ca. 227 servere med tilhørende storage. Der ønskes en cloud-baseret leverance, forstået som »infrastructure as a service« (IaaS), leveret som en private cloud med reserveret kapacitet.
Den leverance, der ønskes anskaffet består af 2 dele:
1) Etablering og transistion af den tekniske løsning
2) Et løbende samarbejde omkring drift og vedligeholdelse af den anskaffede løsning.
Syddjurs Kommune ønsker, på baggrund af en beslutning om at rømme kommunens eksisterende datacenter, at indgå en aftale om outsourcing af den tekniske drift af kommunens ca. 227 servere med tilhørende storage. Der ønskes en cloud-baseret leverance, forstået som »infrastructure as a service« (IaaS), leveret som en private cloud med reserveret kapacitet.
Den leverance, der ønskes anskaffet består af 2 dele:
1) Etablering og transistion af den tekniske løsning
2) Et løbende samarbejde omkring drift og vedligeholdelse af den anskaffede løsning.
Den eksisterende tekniske platform hos Syddjurs Kommune er baseret på en omfattende anvendelse af servervirtualisering igennem anvendelse af VM Ware's produkter. De ydelser der ønskes anskaffet, består at teknisk drift af en tilsvarende platform i et sikret fysisk miljø, herunder backup af data. Der kan forventes en årlig vækst i datamængder på 35 % som følge af forvaltningernes øgede anvendelse af digitale arbejdsgange i sagsbehandlingen.
Den udbudte kontrakt er løbende, men kan af kunden tidligst opsiges til ophør 3 år efter kontraktens indgåelse. Kontrakten kan derefter opsiges med et skriftligt varsel på 9 måneder.
Den anslåede kontraktværdi på 5 400 000 DKK er således beregnet ud fra en forventet værdi de første 3 år.
Ordregiver har til hensigt at opfordre 3-5 ansøgere til at afgive tilbud. Udvælgelsen af ansøgerne vil ske blandt de virksomheder, der har den fornødne kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Ved udvælgelsen vil der blive lagt vægt på relevansen og kvaliteten af de oplyste referencer i forhold til den udbudte opgave.
1. Option på konsolideret internetforbindelse til Syddjurs Kommune med 2 gbps symmetrisk båndbredde via Tilbudsgivers datacenter, inkl. CAP IP-forbindelse til KMD.
2. Option på ydelserne med at patche og versionsopgradere Windows-servere. Der ønskes mulighed for at vælge OS-drift til pr. server.
Tidsplan for udbuddet:
Offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse: 2.3.2016
Frist for ansøgning om prækvalifikation: 1.4.2016
Udvælgelse af tilbudsgivere: 4.4.2016
Frist for aflevering af tilbud: 4.5.2016
Frist for aflevering af endeligt tilbud: 25.5.2016
Kontraktstart: 15.6.2016.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forventer at gennemføre et forhandlingsforløb, hvor der forventeligt afgives et indledende forhandlingstilbud samt et endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten med udgangspunkt i det indledende tilbud. På baggrund af det indledende tilbud og forhandlingstilbuddene forventer ordregiver at invitere tilbudsgiverne til parallelle individuelle forhandlingsmøder. Forhandlingsmøderne kan vedrøre udbudsmaterialet, herunder fortolkningen heraf samt tilbudsgivernes konkrete løsningsforslag. Ordregiver gør opmærksom på, at der som følge af forhandlingerne kan ske ændringer i udbudsmaterialet, hvilket alle tilbudsgivere løbende vil blive orienteret om. Der vil ikke ske ændringer i de grundlæggende elementer i det oprindelig udsendte udbudsmateriale.
Ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage, regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tiden om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse:http://www.kfst.dk