23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 043-070184
Offentliggjort
02.03.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Syddjurs Kommune

Vindere

(08.06.2016)
GlobalConnect A/S
Hørskætten 3
2630 Taastrup

Outsourcing af Syddjurs Kommunes datacenter ved cloud serverdrift


Syddjurs Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Syddjurs Kommune
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
DANMARK
Kontaktperson: Karin Sonne
Telefon: +45 87535775
E-mail: indkob@syddjurs.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.syddjurs.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.syddjurs.dk/erhverv/udbud-og-indkoeb
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Outsourcing af Syddjurs Kommunes datacenter ved cloud serverdrift.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Syddjurs Kommune ønsker, på baggrund af en beslutning om at rømme kommunens eksisterende datacenter, at indgå en aftale om outsourcing af den tekniske drift af kommunens ca. 227 servere med tilhørende storage. Der ønskes en cloud-baseret leverance, forstået som »infrastructure as a service« (IaaS), leveret som en private cloud med reserveret kapacitet.

Den leverance, der ønskes anskaffet består af 2 dele:

1) Etablering og transistion af den tekniske løsning

2) Et løbende samarbejde omkring drift og vedligeholdelse af den anskaffede løsning.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 400 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48820000
72311100
72315200
72220000
72500000
72600000
72253000
72252000
72315100
72317000
72310000
72910000
72251000
72700000
72311000
72300000
72320000
72514100
50324100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Syddjurs Kommune ønsker, på baggrund af en beslutning om at rømme kommunens eksisterende datacenter, at indgå en aftale om outsourcing af den tekniske drift af kommunens ca. 227 servere med tilhørende storage. Der ønskes en cloud-baseret leverance, forstået som »infrastructure as a service« (IaaS), leveret som en private cloud med reserveret kapacitet.

Den leverance, der ønskes anskaffet består af 2 dele:

1) Etablering og transistion af den tekniske løsning

2) Et løbende samarbejde omkring drift og vedligeholdelse af den anskaffede løsning.

Den eksisterende tekniske platform hos Syddjurs Kommune er baseret på en omfattende anvendelse af servervirtualisering igennem anvendelse af VM Ware's produkter. De ydelser der ønskes anskaffet, består at teknisk drift af en tilsvarende platform i et sikret fysisk miljø, herunder backup af data. Der kan forventes en årlig vækst i datamængder på 35 % som følge af forvaltningernes øgede anvendelse af digitale arbejdsgange i sagsbehandlingen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Den udbudte kontrakt er løbende, men kan af kunden tidligst opsiges til ophør 3 år efter kontraktens indgåelse. Kontrakten kan derefter opsiges med et skriftligt varsel på 9 måneder.

Den anslåede kontraktværdi på 5 400 000 DKK er således beregnet ud fra en forventet værdi de første 3 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver har til hensigt at opfordre 3-5 ansøgere til at afgive tilbud. Udvælgelsen af ansøgerne vil ske blandt de virksomheder, der har den fornødne kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Ved udvælgelsen vil der blive lagt vægt på relevansen og kvaliteten af de oplyste referencer i forhold til den udbudte opgave.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

1. Option på konsolideret internetforbindelse til Syddjurs Kommune med 2 gbps symmetrisk båndbredde via Tilbudsgivers datacenter, inkl. CAP IP-forbindelse til KMD.

2. Option på ydelserne med at patche og versionsopgradere Windows-servere. Der ønskes mulighed for at vælge OS-drift til pr. server.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Tidsplan for udbuddet:

Offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse: 2.3.2016

Frist for ansøgning om prækvalifikation: 1.4.2016

Udvælgelse af tilbudsgivere: 4.4.2016

Frist for aflevering af tilbud: 4.5.2016

Frist for aflevering af endeligt tilbud: 25.5.2016

Kontraktstart: 15.6.2016.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 006-006045
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/04/2016
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 04/04/2016
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ordregiver forventer at gennemføre et forhandlingsforløb, hvor der forventeligt afgives et indledende forhandlingstilbud samt et endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at tildele kontrakten med udgangspunkt i det indledende tilbud. På baggrund af det indledende tilbud og forhandlingstilbuddene forventer ordregiver at invitere tilbudsgiverne til parallelle individuelle forhandlingsmøder. Forhandlingsmøderne kan vedrøre udbudsmaterialet, herunder fortolkningen heraf samt tilbudsgivernes konkrete løsningsforslag. Ordregiver gør opmærksom på, at der som følge af forhandlingerne kan ske ændringer i udbudsmaterialet, hvilket alle tilbudsgivere løbende vil blive orienteret om. Der vil ikke ske ændringer i de grundlæggende elementer i det oprindelig udsendte udbudsmateriale.

Ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage, regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tiden om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/02/2016

Send til en kollega

0.046