23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 249-726732
Offentliggjort
27.12.2022
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Statens Serum Institut

Markedsafklaring vedrørende ERP-anskaffelse til Statens Serum Institut


Statens Serum Institut

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statens Serum Institut
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Susanne Charlotte Villestru
E-mail: SCVP@ssi.dk
Telefon: +45 32685337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=349358&B=SSI
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Markedsafklaring vedrørende ERP-anskaffelse til Statens Serum Institut

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Statens Serum Institut (herefter ”SSI”) har behov for opgradering af SSI’s nuværende ERP-system (økonomi, indkøb, logistik) til SAP S/4 HANA for fortsat at sikre at ordregiver har en tidssvarende ERP-løsning, der til stadighed kan leve op til forretningens krav. SSI har i en længere årrække anvendt SAP som ERP-system, og en opgradering anses som nødvendigt, idet den nuværende løsning forventes at blive teknologisk forældet løbende.

Forud for udbudsprocessen om anskaffelse af et nyt it-system ønsker SSI at gennemføre en markedsafklaring i forhold til systemanskaffelsesstrategien.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72222300 Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72240000 Systemanalyse og programmering
72243000 Programmeringstjenester
72250000 System- og supporttjenester
72253000 Help-desk og støttetjenester
72253200 Systemsupport
72254000 Programmeltestning
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72300000 Datatjenester
72310000 Databehandling
72416000 Applikationsudbydere
72510000 Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater
72514000 Servicebureauvirksomhed i forbindelse med databehandling
72590000 Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb
72600000 Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Statens Serum Institut (herefter ”SSI”) har behov for opgradering af SSI’s nuværende ERP-system (økonomi, indkøb, logistik) til SAP S/4 HANA for fortsat at sikre at ordregiver har en tidssvarende ERP-løsning, der til stadighed kan leve op til forretningens krav. SSI har i en længere årrække anvendt SAP som ERP-system, og en opgradering anses som nødvendigt, idet den nuværende løsning forventes at blive teknologisk forældet løbende. Der vil blive udbudt en On Premise løsningen, hvor leverandøren forventes at vedligeholde, supportere og drifte anskaffelsen efterfølgende. Det bemærkes, at nærværende udbud også omfatter licenser til SAP S/4 HANA.

Forud for udbudsprocessen om anskaffelse af et nyt it-system ønsker SSI at gennemføre en markedsafklaring i forhold til systemanskaffelsesstrategien, herunder især indholdet af den udarbejdede kravspecifikation, således at det sikres at niveauet af krav følger standarden i markedet og potentielle leverandører anser det som attraktivt at byde på opgaven.

SSI ønsker en uformel proces, hvor der gennemføres markedsdialog i januar 2023. Møder gennemføres på dansk eller engelsk, afhængigt af leverandørfeltet. Møderne kan enten afholdes fysisk eller virtuelt. Markedsdialogen afholdes ved at interesserede leverandører meddeler deres interesse til kontaktpersonen angivet i denne forhåndsmeddelelse. SSI’s foreløbige materiale er tilgængeligt på udbudssitet. Der afholdes møder med 2-3 interesserede leverandører i uge 2 og 3 2023, hvorefter SSI udarbejder endelig beslutning om systemanskaffelsesstrategi som baggrund for den kommende anskaffelse af systemunderstøttelse.

Alle interesserede leverandører opfordres derfor til at rette henvendelse til kontaktpersonen angivet i denne forhåndsmeddelelse hurtigst muligt og senest den 6. januar 2023, kl. 13, med henblik på at få fastlagt antallet af deltagere og fastsat specifikt mødetidspunkt for møder. Såfremt flere end 2-3 leverandører melder sin interesse, vil SSI udvælge de 2-3 leverandører, på baggrund af leverandørernes erfaring med SAP-opgraderinger. Leverandørerne bedes derfor kort tilkendegive relevant erfaring i sin henvendelse.

II.2.14) Yderligere oplysninger

SSI afdækker på nuværende tidspunkt endelig systemstrategi og omfang af kravspecifikationen, hvorfor SSI ikke kan angive en relevant estimeret værdi for anskaffelsen på nuværende tidspunkt.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
27/01/2023

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/12/2022

Send til en kollega

0.046