Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=349358&B=SSI
Udbyder
Statens Serum Institut
Markedsafklaring vedrørende ERP-anskaffelse til Statens Serum Institut
Statens Serum Institut
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Susanne Charlotte Villestru
E-mail: SCVP@ssi.dk
Telefon: +45 32685337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Markedsafklaring vedrørende ERP-anskaffelse til Statens Serum Institut
Statens Serum Institut (herefter ”SSI”) har behov for opgradering af SSI’s nuværende ERP-system (økonomi, indkøb, logistik) til SAP S/4 HANA for fortsat at sikre at ordregiver har en tidssvarende ERP-løsning, der til stadighed kan leve op til forretningens krav. SSI har i en længere årrække anvendt SAP som ERP-system, og en opgradering anses som nødvendigt, idet den nuværende løsning forventes at blive teknologisk forældet løbende.
Forud for udbudsprocessen om anskaffelse af et nyt it-system ønsker SSI at gennemføre en markedsafklaring i forhold til systemanskaffelsesstrategien.
Statens Serum Institut (herefter ”SSI”) har behov for opgradering af SSI’s nuværende ERP-system (økonomi, indkøb, logistik) til SAP S/4 HANA for fortsat at sikre at ordregiver har en tidssvarende ERP-løsning, der til stadighed kan leve op til forretningens krav. SSI har i en længere årrække anvendt SAP som ERP-system, og en opgradering anses som nødvendigt, idet den nuværende løsning forventes at blive teknologisk forældet løbende. Der vil blive udbudt en On Premise løsningen, hvor leverandøren forventes at vedligeholde, supportere og drifte anskaffelsen efterfølgende. Det bemærkes, at nærværende udbud også omfatter licenser til SAP S/4 HANA.
Forud for udbudsprocessen om anskaffelse af et nyt it-system ønsker SSI at gennemføre en markedsafklaring i forhold til systemanskaffelsesstrategien, herunder især indholdet af den udarbejdede kravspecifikation, således at det sikres at niveauet af krav følger standarden i markedet og potentielle leverandører anser det som attraktivt at byde på opgaven.
SSI ønsker en uformel proces, hvor der gennemføres markedsdialog i januar 2023. Møder gennemføres på dansk eller engelsk, afhængigt af leverandørfeltet. Møderne kan enten afholdes fysisk eller virtuelt. Markedsdialogen afholdes ved at interesserede leverandører meddeler deres interesse til kontaktpersonen angivet i denne forhåndsmeddelelse. SSI’s foreløbige materiale er tilgængeligt på udbudssitet. Der afholdes møder med 2-3 interesserede leverandører i uge 2 og 3 2023, hvorefter SSI udarbejder endelig beslutning om systemanskaffelsesstrategi som baggrund for den kommende anskaffelse af systemunderstøttelse.
Alle interesserede leverandører opfordres derfor til at rette henvendelse til kontaktpersonen angivet i denne forhåndsmeddelelse hurtigst muligt og senest den 6. januar 2023, kl. 13, med henblik på at få fastlagt antallet af deltagere og fastsat specifikt mødetidspunkt for møder. Såfremt flere end 2-3 leverandører melder sin interesse, vil SSI udvælge de 2-3 leverandører, på baggrund af leverandørernes erfaring med SAP-opgraderinger. Leverandørerne bedes derfor kort tilkendegive relevant erfaring i sin henvendelse.
SSI afdækker på nuværende tidspunkt endelig systemstrategi og omfang af kravspecifikationen, hvorfor SSI ikke kan angive en relevant estimeret værdi for anskaffelsen på nuværende tidspunkt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger