23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 040-064425
Offentliggjort
26.02.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Kontrakt om levering af telemedicinsk løsning til hjemmemonitorering

(08.07.2016)
KMD A/S
2750 Ballerup

Kontrakt om levering af telemedicinsk løsning til hjemmemonitorering


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Damhaven 12
Vejle
7100
DANMARK
Kontaktperson: Therese Høy Thomsen
Telefon: +45 29201202
E-mail: indkob@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Kontrakt om levering af telemedicinsk løsning til hjemmemonitorering.

 

Sagsnr.: 16/2467
II.1.2) Hoved-CPV-kode
64200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører løbende levering af telemedicinsk løsning til hjemmemonitorering til OUH Odense Universitetshospital Odense, Svendborg og Nyborg.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50300000
72000000
80000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
Hovedudførelsessted:

 

OUH Odense Universitetshospital Odense, Svendborg og Nyborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører løbende levering af telemedicinsk løsning til hjemmemonitorering til OUH Odense Universitetshospital, Svendborg og Nyborg.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 120 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Tilkøb af ydelser:

Udbuddet omfatter option på ydelser angivet i bilag 3, afsnit 3.5 og bilag 12, afsnit 5.

Kravspecifikation for ydelserne i henhold til option fremgår af bilag 3 (afsnit 3.5).

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på den udbudte option. Ordregiver kan udnytte optionen på et hvilket som helst tidspunkt, herunder i forbindelse med evt. kontraktunderskrift eller i løbet af kontraktperioden, inkl. forlængelser.

Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.

Priser på den udbudte option afgives i bilag 12A.

Uanset tilbudsgiver afgiver priser på disse produkter, er Ordregiver ikke forpligtet til at købe disse produkter hos tilbudsgiver, selvom tilbudsgiver måtte vinde udbuddet.

Option på tiltrædelse af andre hospitaler:

Optioner for andre sygehusenheder i Region Syddanmark

Ud over de i pkt. 1.4 nævnte sygehusenheder, kan de resterende hospitaler i Region Syddanmark til hver en tid i kontraktens løbetid indtræde i kontrakten på samme vilkår.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Obligatoriske udelukkelsesgrunde

Tilbudsgiver skal i ESPD erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 og 3.

Således skal Tilbudsgiver eksempelvis udelukkes fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiveren i henhold til § 135 ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for

1. handlinger begået som led i en kriminel organisation,

2. bestikkelse,

3. svig,

4. terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet,

5. hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, eller

6. børnearbejde og andre former for menneskehandel.

Ordregiver skal endvidere udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor Tilbudsgiveren er etableret. Dog kan Ordregiver eksempelvis undlade at udelukke Tilbudsgiver, hvis Tilbudsgiver har stillet sikkerhed for betaling af den del af gælden, der er på 100 000 DKK eller derover, eller såfremt Tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt.

Tilbudsgiver skal udfylde Del III, A og B i ESPD i overensstemmelse med anvisningerne i ESPD og nærværende dokument.

Tilsvarende skal Ordregiver i henhold til § 136 bl.a. udelukke en Tilbudsgiver, når Ordregiver kan påvise,

1. en interessekonflikt i forhold til udbuddet, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger,

2. en konkurrencefordrejning som følge af en forudgående inddragelse af Tilbudsgiver, herunder som rådgiver i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, eller

3. at Tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger, ikke er i stand til at fremsende supplerende oplysninger mm.

Tilbudsgiver bedes i ESPD Del III, C, besvare spørgsmål herom. Der vil som udgangspunkt ikke blive afkrævet yderligere dokumentation herfor.

c. Frivillige udelukkelsesgrunde

Tilbudsgiver vil endvidere blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis

1. Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemhørende. Oplysning herom skal angives af Tilbudsgiver i ESPD Del III, C.

2. Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregiverens beslutningsproces, hvis Tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt Tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt. Tilbudsgiver bedes i ESPD Del III, C, besvare spørgsmål herom. Der vil som udgangspunkt ikke blive afkrævet yderligere dokumentation herfor.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD Del IV, B, afgive nedenstående oplysninger. Bemærk, at Ordregiver nedenfor tilsvarende har angivet minimumskrav til Tilbudsgiverens økonomiske og finansielle formåen:

1. Tilbudsgiveren skal oplyse sin samlede årsomsætning, det vil sige nettoomsætning, i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår Tilbudsgiveren blev etableret. Nettoomsætningen skal angives i danske kroner og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven.

Hvis oplysningerne vedrørende omsætning ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret.

Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1 fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører:

Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:

o Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring.

o Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse.

Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:

o Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller reviewerklæring,

o eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.

2. Tilbudsgiver skal angive det forsikrede beløb, det vil sige dækningssummen, i Tilbudsgiverens — relevante — erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for tilbudsafgivelse.

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker Tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med Tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af udbuddet. Tilbudsgiver skal således have tegnet erhvervsansvarsforsikring, der dækker Leverandørens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 10 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK.

Som dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1. fremsende gældende forsikringsaftale og police eller fremsende erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at nettoomsætningen for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 2 000 000 DKK.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Nedenstående oplysninger skal angives under pkt. 6.4.3 i EU-Supply:

Tilbudsgiver skal udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover ses det gerne, at Tilbudsgiver angiver størrelsesordenen (i form af beløb i DKK).

Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver i henhold til pkt. 6.1 fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. Med sammenligning menes, at der leveres et system som skal dække dette udbuds formål både indenfor funktionalitet, målgruppe og volumen.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/04/2016
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 11/04/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 11/04/2016
Tidspunkt: 10:01
Sted:

 

Region Syddanmark, Damhaven 12, 7100 Vejle.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der vil ikke være adgang for tilbudsgiver til åbning af bud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

2018.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet offentliggøres alene på https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055

Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på dette sted.

Tilbuddet skal fremsendes på dansk. Årsrapport kan dog indleveres på engelsk.

I det tilfælde, hvor tilbudsgiver ikke har fremsendt de af ordregiver krævede oplysninger og dokumentationer, forbeholder ordregiver sig ret til at indhente supplerende oplysninger og dokumentationer inden for de snævre rammer, hvor dette er muligt i henhold til implementeringsbekendtgørelsens § 12.

Bilag 2 fremsendes på tilbudsgiversanmodning.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået.

(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/02/2016

Send til en kollega

0.047