23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 243-699009
Offentliggjort
16.12.2022
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

(16.12.2022)
Getinge Danmark A/S
Industriparken 44 B
2750 Ballerup

33818 OI21 Etablering_af_snitflader_T_DOC


Region Sjælland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Juul
E-mail: chjuu@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 93568070
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

33818 OI21 Etablering_af_snitflader_T_DOC

Sagsnr.: T-DOC ændring 23
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72250000 System- og supporttjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Integrationer imellem SP og T-DOC og imellem T-DOC og Oracle

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 100 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72250000 System- og supporttjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Integrationer imellem SP og T-DOC og imellem T-DOC og Oracle

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Træning og implementeringssupport af efterfølgende sygehuse i Region Sjælland

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Region Sjælland har en række ufravigelige kliniske og tekniske krav til anskaffelsen. Disse krav er:

1. Systemet skal være på dansk på grund af brugernes sprogkompetencer af hensyn til patientsikkerheden.

2. Al support skal foregå på dansk eller et skandinavisk sprog med en åbningstid minimum kl. 7-17 på alle hverdage.

3. Systemet skal til enhver tid kunne generere oplysninger om hvor, hvornår og af hvem en handling er blevet udført, hvor produktet befinder sig, og hvornår og hvilken kunde der eventuelt har bestilt produktet.

4. Systemet skal automatisk kunne generere bestillinger af ovenstående udstyr til lager.

5. Systemintegrationerne skal være kompatible med det eksisterende system til varetagelse af dokumentation, leverance og sporing af kirurgisk udstyr.

T-DOC anvendes allerede på alle seks sygehuse. Der ville være risiko for, at data ville gå tabt, såfremt man på to af sygehusene, hvor systemintegrationerne skal foretages, overgik til et andet system end det, der bruges i resten af regionen. Leverandøren af T-DOC har eneret på konfigurering af T-DOC.

Region Syddanmark har for nyligt – forud for denne regions indkøb af T-DOC som sterilcentralssystem til varetagelse af dokumentation, leverance og sporing af kirurgisk udstyr – foretaget en markedsafdækning, der viser, at det af tekniske årsager ikke er muligt for andre firmaer at levere et system, der opfylder regionernes behov.

Betingelserne for at indgå en kontrakt uden forudgående offentliggørelse i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 er dermed opfyldt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12/12/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Getinge Danmark A/S
CVR-nummer: 13237689
Postadresse: Industriparken 44 B
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: DHS.denmark@getinge.com
Telefon: +45 45932727
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 100 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/12/2022

Send til en kollega

0.047