Fakta om udbudet
Udbyder
Færdselsstyrelsen
Udbud af it-understøttelse af Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol af overholdelse af køre- og hviletidsregler samt arbejdstidsregler
Færdselsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 40850031
Postadresse: Sorsigvej 35
By: Ribe
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6760
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Grona
E-mail: jesper.grona@devoteam.com
Telefon: +45 28150271
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b6a81dc1-cd58-4efc-b1e0-ab5a378ce9da/homepage
Del II: Genstand
Udbud af it-understøttelse af Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol af overholdelse af køre- og hviletidsregler samt arbejdstidsregler.
Færdselsstyrelsen skal anskaffe et eller flere it-system/er til it-understøttelse af Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol af overholdelse af køre- og hviletidsregler samt arbejdstidsregler.
Sydjylland, samt Sjælland
Færdselsstyrelsen skal anskaffe et eller flere it-system/er til understøttelse af virksomhedskontrol af køre- og hviletidsbestemmelser, herunder håndtering af takografdata. Færdselsstyrelsen har myndighedsopgaven i Danmark med at kontrollere føreres og virksomheders overholdelse af køre- og hviletidsbestemmelserne ved godskørsel (over 3,5 tons) og bustransport (over 9 personer) for køretøjer, der er ejet af danske virksomheder. Færdselsstyrelsen foretager kontrol svarende til 165.000 antal arbejdsdage, hvilket omfatter ca. 500-2.000 årlige sager. Færdselsstyrelsen skal have en fremtidig systemunderstøttelse for området for virksomhedskontrol af køre- og hviletid samt arbejdstidsreglerne, herunder både it-understøttelse af a) sagsstyring og b) håndtering af takografdata.
Udbuddet indeholder følgende obligatoriske optioner: Option 1: konsulenttimer, Option 2: Træning, Option 3: Leverandørens overtagelse af det fulde driftsansvar, Option 4: Ophørsassistance. Udbuddet indeholder derudover en option på forlængelse af kontraktens varighed i overensstemmelse med udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.7). Der henvises til udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.11.
Ad II.1.6) Færdselsstyrelsen har valgt ikke at opdele i særskilte aftaler, da ydelsen af markedsmæssige- og økonomiske hensyn kun giver mening at udbyde som en helhed.
Ad II.1.5) Kontraktens værdi er oplyst på baggrund af Kundens skøn over forventet omkostningsniveau på tidspunktet for offentliggørelse af udbuddet. Dette skøn over værdien af Aftalen er behæftet med usikkerhed.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Færdselsstyrelsen har i prækvalifikationsfasen konstateret budgetmæssige udfordringer i forhold til udbudsbekendtgørelsens angivelser af Kontraktens værdi. På denne baggrund har Færdselsstyrelsen besluttet at revurdere udbudsforretningens budgetmæssige og strukturelle forhold, herunder den estimerede værdi af Kontrakten, som i udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.6) er angivet til 15 mio. kr. Færdselsstyrelsen har derfor besluttet at aflyse nærværende udbudsforretning med henblik på snarligt genudbud.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk