23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 240-693693
Offentliggjort
13.12.2022
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik

Vindere

Anskaffelse af: Specialfarvnings- og dækglasmaskine

(13.12.2022)
Triolab A/S
Vallensbækvej 35
2605 Brøndby

Anskaffelse af: Specialfarvnings- og dækglasmaskine


Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J. B. Winsløws Vej 11
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christensen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af: Specialfarvnings- og dækglasmaskine

Sagsnr.: 16087
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelse af: Specialfarvnings- og dækglasmaskine

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 964 342.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Sygehus Sønderjylland - Aabenraa

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelse af: Specialfarvnings- og dækglasmaskine

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Syddanmark ønsker et stk. farvemaskine inklusiv et stk. dækglasmaskine (HistoCore SPECTRA Workstation) fra Leica til Sygehus Sønderjylland, Patologi - Histologi. Afdelingen råder over en ældre Tissue Tek Prisma med tilhørende Tissue Tek Film, som ønskes udskiftet. Afdelingen skal derfor have et apparatur, som både kan lave specialfarvninger og bruges som backup til vores HE farvemaskine i forhold til forsyningssikkerhed, og hvor vi kan benytte samme protokoller, som på vores eksisterende apparatur. Af hensyn til fleksibilitet i planlægningen af arbejdsdagen, skal brugeren kunne loade apparaturet kontinuerligt.

Følgende krav skal apparaturet også opfylde:

a. Kunne indstille mængden af monteringsmiddel afhængig af valg af protokol

b. På glasniveau registrerer antal snit, som er farvet i de enkelte farvekar. Monitoreringen af dette skal ske under farvningen

c. Skal kunne tørre snittene efter afsluttet montering

d. Skal kunne lave afparaffinering og dehydrering

e. Skal vise protokoltrin under farvningen

f. Mulighed for at rette i protokollerne og lave egne protokoller

g. Farvning og efterfølgende montering skal være en integreret proces uden manuelle steps

h. Monteringsmodulet skal montere med glas og kunne bruges separat

i. Skal kunne farve storsnit

j. Gerne mulighed for at kunne ændre i protokol imens andre analyser kører på apparaturet

k. Skal have en åben reagensplatform

l. Der skal være mulighed for tilslutning af udsug til apparaturet

m. Dækglasmodulet skal have 2 linjer, så både af glas fra farvemaskinen, samt øvrige farvninger fra laboratoriet, kan monteres på samme tid.

Samlet set vurderes det ikke muligt at finde andre udbydere, som kan opfylde afdelingens behov for opfyldelse af ovennævnte krav.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 16087
Betegnelse:

Anskaffelse af: Specialfarvnings- og dækglasmaskine

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
08/12/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Triolab A/S
Postadresse: Vallensbækvej 35
By: Brøndby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 964 342.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/12/2022

Send til en kollega

0.031