Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=346470&B=HOVEDSTADEN
Udbyder
Region Hovedstaden
Udbud af servere og storage og tilknyttede ydelser
Region Hovedstaden
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Boris Van Dijk
E-mail: boris.van.dijk@regionh.dk
Telefon: +45 38665808
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963
Del II: Genstand
Udbud af servere og storage og tilknyttede ydelser
Udbuddet omfatter levering af servere og storage og tilknyttede ydelser til Ordregivers eksisterende og kommende IT - miljø, der har karakter af kritisk infrastruktur af samfundsmæssig betydning.
Udbuddet vedrører udbud af en rammeaftale om levering af servere og storage samt tilknyttede services (support og vedligeholdelse samt kunderådgivning og teknisk assistance).
Rammeaftalen regulerer ordregivers mulige indkøb af produkter inden for Produktkategorierne Servere og Storage. Produktkategorierne omfatter de Produkter, som nærmere er beskrevet i Produktkategorierne, jf. Bilag 1; 1) Rackserver, 2) Block storage, 3) Storage Area Network (SAN), 4) Network Attached Storage (NAS). Produkterne skal kunne være helt eller delvist kompatible med ordregivers eksisterende miljøer for henholdsvis rackserver, block storage, SAN og NAS, jf. Rammeaftalens bilag 6.
Produkterne bestykkes eller konfigureres ved brug af komponenter, som omfatter både hardware, software, licenser, tilbehør m.v., jf. Rammeaftalens bilag 2. Produkter kan udgøre komplette racksevere, block storage-, SAN- og NAS-enheder, eller dele heraf ved sammensætning af en eller flere komponenter.
I tilknytning til Block storage, SAN og NAS skal leverandøren yde support til og vedligeholdelse af produkter indkøbt på rammeaftalen samt af og til komponenter til Produkter indenfor Produktkategorierne i ordregivers eksisterende it-miljø.
Rammeaftalen omfatter følgende hovedydelser:
Hovedydelse A) Rackserver:
Leverandøren skal levere produkter inden for produktkategorien rackservere som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet. Ved rackservere forstås en server, der er designet til at blive monteret i en rektangulær struktur/server rack med en bredde på 19”..
Hovedydelse B) Storage:
Leverandøren skal levere storage produkter indenfor produktkategorierne, block storage, SAN og NAS samt support og vedligeholdelse i tilknytning hertil, som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Block storage er kendetegnet ved, at data opdeles i blokke, som lagres separat med unik identifikation. Derved kan blokke lagres på tværs af forskellige systemer vha. Fibre Channel protokollen og hver blok kan konfigureres til at være kompatible med forskellige operativsystemer.
SAN er kendetegnet ved at være en samling af komponenter, som udgør et netværk, der kun er beregnet til datatrafik.
NAS er en lagerenhed, der er forbundet til et netværk, der tillader lagring og hentning af data fra en central placering for autoriserede netværksbrugere og forskellige klienter. NAS-enheder er fleksible og skaleres, hvilket betyder, at efterhånden som behovet for lagerplads øges, udvides NAS-enhedens kapacitet.
Hovedydelse C) Kunderådgivning og teknisk assistance:
Leverandøren skal levere kunderådgivning og teknisk assistance, jf. Rammeaftalens bilag 3. Ved Kunderådgivning forstås løbende telefonisk eller skriftlig rådgivning til ordregiver relateret til anskaffelser på rammeaftalen, herunder rådgivning til sammensætning af produkter ved brug af komponenter fra leverandørens komponentkatalog og bestykning og konfigurering ved anvendelse af producenternes bestykningsværktøjer, der understøtter ordregivers konkrete behov.
Ved teknisk assistance forstås assistance på ordregivers bestilling i relation til arkitekturen og driften af kundens eksisterende og fremtidige IT-miljø. Ordregiver efterspørger her tekniker- og specialistkompetencer inden for både arkitektur og drift
I relation til udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi af de ydelser der kan leveres i henhold til rammeaftalen, er DKK 215 mio. Ordregivers skøn over rammeaftalens anslåede værdi er baseret på ordregivers forventede og historiske forbrug.
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til rammeaftalen, udgør DKK 240 mio.
Yderligere oplysninger til "værdi af rammeaftale", jf. nærværende punkt II.2.4. Beskrivelse af udbuddet, er oplyst i dokumentet "yderligere oplysninger vedrørende udbudsbekendtgørelsen".
Dokumentet er jf. punkt 1.3, Kommunikation, tilgængeligt på URL:
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=346470&B=HOVEDS
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt III.1.3), i forhold til hovedydelse A, B og C, jf. beskrivelsen i punkt II.2.4).
Relevansvurderingen foretages ud fra, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer erfaring med levering af ydelser, der er sammenlignelige med de udbudte hovedydelser.
I vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, vil ordregiver tildele ansøgerne point på en skala fra 1-5 for hver hovedydelse baseret på, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med at levere hovedydelserne. På den baggrund tildeles ansøgeren en samlet karakter, der beregnes som gennemsnittet af point tildelt for hovedydelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Ansøgers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår
Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Som minimumskrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 140 mio. i det seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de betydeligste leveringer af sammenlignelige varer, jf. II.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen. Hver reference må ikke indeholde mere end 2.400 anslag (antal tegn med mellemrum). Hvis en reference indeholder mere end 2.400 anslag, vil alene de første 2.400 anslag blive taget i betragtning.
Kun referencer, der vedrører leveringer, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9). Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det alene den del af leverancen, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.2.4), anførte varer, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).
Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives mere end 5 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de 5 nyeste referencer. Referencer herudover vil blive set bort fra. Såfremt det ikke kan afgøres, hvilke referencer, der er de nyeste 5 referencer, vil referencerne blive udvalgt ved lodtrækning.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet, jf. punkt II.2.9).
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Yderligere oplysninger til nærværende punkt III.2.2 Kontraktudførelsesvilkår, er oplyst i dokumentet "yderligere oplysninger vedrørende Udbudsbekendtgørelsen".
Dokumentet er jf. punkt 1.3, Kommunikation tilgængeligt på URL:
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=346470&B=HOVEDSTADEN
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal Ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest den 30. december 2022. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret, medmindre fristen samtidig udskydes.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5, nævnte forhold.
Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.2) og III.1.3), herunder til brug for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Ansøgeren skal ligeledes indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som ansøgeren baserer sig på, erklærer at være solidarisk ansvarlig med ansøger, såfremt denne bliver tildelt rammeaftalen. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5 og nr. 6, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøgeren. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er mindre alvorlige, kan dog give anledning til at udelukke ansøgeren.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan ansøger og tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste.
I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Yderligere oplysninger til nærværende punkt VI.3),Yderligere oplysninger, er oplyst i dokumentet "yderligere oplysninger vedrørende Udbudsbudsbekendtgørelsen".
Dokumentet er jf. punkt 1.3, Kommunikation tilgængeligt på URL:
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=346470&B=HOVEDSTADEN
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: xx
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
• Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
• I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud in-den:
• 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
• 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
• 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor or-dregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
• 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
• I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud in-den:
• 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
• 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
• 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor or-dregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
• 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
• Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette or-dregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
• Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
• Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk