Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
Vindere
(05.12.2022)
Sarstedt ApS
7441 Bording
Leverancekontrakt vedr. levering af pusterørsystem til Nyt OUH (DP105)
(21.12.2022)
Sarsted ApS
7441 Bording
Leverancekontrakt vedr. levering af pusterørsystem til Nyt OUH (DP105)
Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Glisholmvej 2A
By: Odense S
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5260
Land: Danmark
E-mail: nyt.ouh@rsyd.dk
Telefon: +45 76631000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Leverancekontrakt vedr. levering af pusterørsystem til Nyt OUH (DP105)
Region Syddanmark ønsker at anskaffe et pusterørssystem til transport af blodprøver på Nyt OUH.
Pusterørssystemet skal sikre one-touch håndtering af blodprøver til analyse - uden forudgående ekstra emballering eller pakning i særlige beholder. Systemet skal være driftssikkert, robust og understøtte gode patientforløb samt effektive arbejdsgange i klinikken.
Kontrakten vedrører således etablering og levering (design, projektering, programmering, installation, integration, tilslutning og test) af et nyt pusterørssystem på Nyt OUH.
Odense S, Danmark.
Region Syddanmark ønsker at anskaffe et pusterørssystem til transport af blodprøver på Nyt OUH.
Pusterørssystemet skal sikre one-touch håndtering af blodprøver til analyse - uden forudgående ekstra emballering eller pakning i særlige beholder. Systemet skal være driftssikkert, robust og understøtte gode patientforløb samt effektive arbejdsgange i klinikken.
Pusterørssystemet skal designes, projekteres, etableres og installeres i delprojekterne DP03-DP08 på Nyt OUH. Endvidere påtager leverandøren sig koordinering og integration af pusterørssystemet i forhold til tilstødende delprojekter i form af DP118, DP123, DP135 og DP136 på Nyt OUH.
Kontrakten består af tre hovedfaser - Projekteringsfasen, Udførselsfasen og Brugsfasen.
Hver hovedfase afsluttes med en test - FAT (Factory Acceptance Test), SAT (Site Acceptance Test) og FA (Final Acceptance) - som skal godkendes af Region Syddanmark.
Til opgaven er tilknyttet en option på tilkøb af en eller flere Tempus600 interfaces.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Syddanmark har behov for en løsning, der sikkert og hurtigt kan transportere blodprøver enkeltvis på Nyt OUH. En løsning, der indebærer, at reagensglasset umiddelbart efter prøvetagningen, sendes via pusterørsystem til laboratoriet, hvor det ankommer kun få sekunder efter.
Region Syddanmark ønsker i den forbindelse at indgå kontrakt med leverandøren om etablering og levering af pusterørssystem på Nyt OUH, fordi den pågældende leverandør er den eneste leverandør på markedet, som kan leverere et system med one-touch håndtering af blodprøver til analyse, hvilket sparer afgørende tid til gavn for både patienter og personale.
Et sådant pusterørssystem anvendes på OUH i dag og på de fleste andre danske sygehuse, og er et patenteret system. Samtidig er det, det eneste godkendte og afprøvede system på verdensplan, der sikkert kan transportere blodprøver (rør) enkeltvist og uden risiko for beskadigelse og uden forudgående ekstra emballering eller pakning i særlige beholdere.
Henset til, at der ikke findes andre rimelige alternativer på markedet, og at leverandøren er den eneste økonomiske aktør, der kan levere dette system, er det Region Syddanmarks vurdering, at Region Syddanmark lovligt kan indgå kontrakt om etablering og levering af pusterørssystem på Nyt OUH med leverandøren uden forudgående offentliggørelse, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 og nr. 3.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 34593531
By: Bording
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7441
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3, gælder følgende frist for klage: Har en ordregiver fulgt proceduren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4, og offentliggjort en bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet (udbudsloven) har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud, § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet til Klagenævnet for Udbud i perioden på 10 kalenderdage i henhold til § 4, stk. 1, nr. 2, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1. Adresse og kontaktoplysninger på Klagenævnet for Udbud er angivet i punkt IV.4.1). Se mere om indgivelse af klager, herunder størrelsen af klagegebyr på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 33326144
Internetadresse: http://www.kfst.dk