Fakta om udbudet
Udbyder
Tårnby Kommune
Vindere
Kontrakt på borgervask i Dragør- og Tårnby Kommune
(13.01.2023)
Adam Vask ApS
Krondalvej 10
2610 Rødovre
Kontrakt på borgervask i Dragør- og Tårnby Kommune
(13.01.2023)
De Forenede Dampvaskerier
Kongebakken 1
2765 Smørum
Light-udbud på borgervask (hjemmehjælp) i Tårnby- og Dragør Kommune
Tårnby Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 20310413
Postadresse: Amager Landevej 76
By: Kastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2770
Land: Danmark
Kontaktperson: Johannes Michelsen
E-mail: JBM@ELMANN.DK
Telefon: +45 20537288
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.taarnby.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/330971
CVR-nummer: 12881517
By: Dragør
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2791
Land: Danmark
E-mail: jannikb@dragoer.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.dragoer.dk
Del II: Genstand
Light-udbud på borgervask (hjemmehjælp) i Tårnby- og Dragør Kommune
Tårnby kommune inviterer hermed alle interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud i forbindelse med light-udbud på en 3-årig kontrakt med mulighed for forlængelse i 12 måneder, om levering af tøjvask til visiterede borgere efter servicelovens § 91, jf. § 83 (hjemmehjælp).
Tårnby Kommune gennemfører udbuddet på vegne af kommunen selv samt Dragør Kommune. Dragør Kommune vil imidlertid først indtræde i ordningen fra 1. marts 2023.
Ydelserne der skal leveres (hjemmehjælp jf. servicelovens § 83), er omfattet af CPV-koden ”Hjemmehjælp”, CPV-98513310. CPV-koden er hjemhørende i bilag XIV til det gældende udbudsdirektiv, og således omfattet af udbudslovens ”light-regime” i afsnit III.
Tårnby Kommune har sat en tilbudsfrist der giver rimelig tid til at afgive tilbud på opgaven. Tilbudsfristen er således den 13. december 2022, kl. 12:00.
Tårnby- og Dragør kommuner
Der er tale om tilvejebringelse af leverandører til borgervask til borgere med bevilling hertil jf. servicelovens § 83.
Formålet med udbuddet er således at tilvejebringe to leverandører af ydelserne, således at borgernes frie valg efter serviceloven kan opretholdes.
Kontrakternes samlede varighed er 36 måneder med mulighed for yderligere 12 måneder (option på forlængelse).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at tilbudsgiveren er egnet, skal følgende være opfyldt:
• Tilbudsgiveren må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-136 eller § 137, stk. 1 nr. 1 og nr. 2.
• Tilbudsgiveren skal have haft en omsætning på minimum 3.000.000 DKK i gennemsnit de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
• Tilbudsgiveren skal have haft positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
• Tilbudsgiveren skal have erfaring med udførelse af lignende ydelser inden for de seneste 3 kalenderår (reference).
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
De 2 kontrakter vil blive tildelt til de 2 tilbudsgivere der har afgivet hhv. det bedste og det næstbedste tilbud på baggrund af tildelingskriterierne (Pris 60%, Kvalitet 40%)
Del VI: Supplerende oplysninger
Bestillings-, fakturerings, og betalingsvilkår fremgår af kontraktudkastet der indgår som del af udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk