Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8fe08f03-58b7-4208-b7f6-a6b2771d43c2/publicMaterial
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
Anskaffelse af Projekt- og Programledere
(03.03.2023)
Peak Consulting Group A/S
Lyngbyvej 2
Anskaffelse af Projekt- og Programledere
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Esben Sloth Bjerregaard
E-mail: fmi-sd-acs09@mil.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af Projekt- og Programledere
Anskaffelse af Projekt- og Programledere til Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse for gennemførelse af projekter inden for indkøb af materiel, forretningsudvikling og IT.
De primære lokationer for udførelse af opgaver vil være Ballerup, Hvidovre, eller Karup.
Aftalen vedrører tjenesteydelser. Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har til hensigt at anvende Tjenesteydelserne til gennemførelse af projekter indenfor indkøb af materiel, forretningsudvikling samt IT. Indkøbsprojekter skal gennemføres i overensstemmelse med Prince2 projektledelsesmodel eller tilsvarende, og IT projekter i overensstemmelse med Prince2 projektledelsesmodel, Statens IT-projektmodel eller tilsvarende. Lokation for udførelse af opgaver vil primært være Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup, eller Kapacitetsansvarlig Koncern IT (KAKI), pt. placeret på Helseholmen 1, 2650 Hvidovre, eller Flyvestation Karup, Herningvej 30, 7470 Karup J.
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte Aftalen til indkøb af Leverancen på Aftalens vilkår og betingelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
N/A
N/A
Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende betalingsbetingelser. Fakturering skal ske i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning om offentlige betalinger. Dette er p.t. lovbkg. nr. 798 fra juni 2007, som stiller krav om elektronisk fakturering. De nærmere betingelser vil fremgå af kontrakten.
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen.
Aftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR forpligtelser og internationale sanktioner samt bestemmelser om risikovurdering og opfølgning herpå; der henvises til App. B og App. B1 for yderligere oplysninger. Ved udbud af Aftalen er risikoprofilen fastsat til følgende opfølgningstiltag (risikoniveau): C. Se pkt. VI.3
Der er krav om sikkerhedsgodkendelse for opfyldelse af Aftalen, se ”Supplerende oplysninger” for yderligere information.
Del IV: Procedure
N/A
Kun medarbejdere i FMI har adgang.
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende pkt. II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi er kr. 120 mio., mens rammeaftalens maksimale værdi er kr. 360 mio. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid.
Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om det præcise indhold af det kommende forsvarsforlig samt usikkerhed om Forsvarets operative behov i rammeaftalens løbetid. Såfremt der ved vedtagelsen af det kommende forsvarsforlig tilføres flere midler til dækningen af rammeaftalens område, end hvad der i øjeblikket forventes at blive tilført, vil dette forventeligt føre til et større træk på rammeaftalen. Ligeledes kan specifikke indsættelser i missionsområder ikke forudsiges præcist for hele rammeaftalens løbetid. Dette forventes at have en påvirkning på behovet for Program- og Projektledere. Skiftende operative behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket.
-
Ved afgivelse af tilbud skal tilbudsgiver indsende en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner.
FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i ETHICS-webportalen), der skal anvendes som erklæring.
-
Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold.
Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder, skal anvende den elektroniske version af ESPD, som er tilgængelig på ETHICS-webportalen. ESPD’et skal udfyldes og indgives via ETHICS-webportalen i overensstemmelse med de instrukser, der følger af ETHICS. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den deltager, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument.
Før tildeling af kontrakten kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele kontrakten, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155.
-
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af kontrakten vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt.
-
FMI yder ikke honorar til deltagerne i udbuddet.
-
For yderligere oplysninger om denne udbudsforretning henvises til dokumentet ”Supplerende oplysninger”, som er at finde på ETHICS-webportalen, jf. pkt. I.3).
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk, skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af Kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgs-mål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i Lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Ti-dende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendt-gørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgi-vere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk ind-købssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og til-budsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kon-trakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
-
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordre-giveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk