Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://build.dalux.com/client/da-dk/public/tender/TID-18984
Udbyder
HABII afd. 1801, Henriksgården v/DABBolig
Opdateringer
Der blev alene modtaget et tilbud, som lå væsentligt over den forventede økonomi. Det er således ordregivers vurdering, at der ikke har været en tilstrækkelige konkurrence.
Udbud af batteriinstallation og efterfølgende serviceaftale
HABII afd. 1801, Henriksgården v/DABBolig
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55775214
Postadresse: Finsensvej 33
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kia Borch-Hansen
E-mail: kmbo@cowi.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.dabbolig.dk/hovedstadens-almennyttige-boligselskab/afdelingsoversigt/henriksgaarden/henriksgaarden/
Del II: Genstand
Udbud af batteriinstallation og efterfølgende serviceaftale
Boligafdelingen Henriksgården i Valby er i gang med en omfattende renovering af bygningerne. Renoveringen gennemføres med støtte fra Landsbyggefonden og også støtte fra en særlig energidemonstrationspulje under Landsbyggefonden. I den forbindelse støttes særligt etableringen af et stort solcelleanlæg med tilhørende selvstændigt net-tilsluttede batterier samt støtte til at etablere en fremtidssikret løsning til opladning af elbiler mm.
Batterierne der ønskes leveret under nærværende udbud skal sikre optimal udnyttelse af den lokale el-produktion, samt minimere omkostninger til indkøb af elektricitet.
Dertil er der tilknyttet en efterfølgende serviceaftale på de leverede batterier.
Vigerslev Vænge 4, 2500 København
Boligafdelingen Henriksgården i Valby er i gang med en omfattende renovering af bygningerne. Renoveringen gennemføres med støtte fra Landsbyggefonden og også støtte fra en særlig energidemonstrationspulje under Landsbyggefonden. I den forbindelse støttes særligt etableringen af et stort solcelleanlæg med tilhørende selvstændigt net-tilsluttede batterier samt støtte til at etablere en fremtidssikret løsning til opladning af elbiler mm.
Batterierne der ønskes leveret under nærværende udbud skal sikre optimal udnyttelse af den lokale el-produktion, samt minemre omkostninger til indkøb af elektricitet.
Dertil er der tilknyttet en efterfølgende serviceaftale på de leverede batterier.
Serviceaftalen kan forlænges med 2 år
Den udbudte varekontrakt indeholder option for levering af virtual power plant controller (VPP), som gør det muligt at byde den samlede batteriinstallation ind på markedet for net-tjenester. Optionen er angivet i de tekniske udbudsbetingelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers egenkapital for de seneste tre (3) disponible regnskabsår (dette kan angives under ESPD del IV under "Finansielle nøgletal"). Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen/omsætningen som virksomhedernes samlede egenkapital/omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår. Hvis en enhed stiller økonomisk og finansiel formåen til rådighed for tilbudsgivers opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til den indgåede kontrakt, hæfter den indestående virksomhed solidarisk for tilbudsgivers gennemførelse af kontrakten.
Tilbudsgiver i mindst et af de seneste 3 disponible regnskabsår har haft en positiv egenkapital
Der er ikke krav til teknisk og faglig kapacitet
varekontrakt og efterfølgende serviceaftale om drift og vedligeholdelse i 5 år pr. batterileverance. Kontrakten har krav i til miljøregler, arbejdesmiljøregler, EU-direktiver, GDPR mv.. Leverandøren skal underskrive Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af EU-Forordning 2022/576.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal i sin ansøgning udfylde og indgive et ESPD. ESPD tjener som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold.
Hvis ansøgningen indsendes af en sammenslutning af enheder (eksempelvis et konsortium), skal de i sammenslutningen deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og derudover skal der
angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med. Der skal udfyldes særskilt ESPD for hver juridisk person.
Hvis sammenslutningen bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et, skal der medsendes en erklæring om en fælles befuldmægtiget under anvendelse af skabelonen i bilag A til Udbudsvilkårene. Enheder i
sammenslutningen hæfter solidarisk for tilbuddet og opfyldelsen af en eventuel aftale.
Såfremt ansøger ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal der udfyldes særskilt ESPD for den eller de juridiske person(er), der støttes ret på.
Støtte-virksomheder bedes underskrive det særskilte elektroniske ESPD-dokument.
Hvis tilbudsgiver bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et, skal bilag B til Udbudsvilkårene udfyldes og medsendes. Støtteerklæringen godtgør, at ansøger/tilbudsgiver faktisk råder over den nødvendige
enheders økonomiske og finansielle formåen. Støtteerklæringen godtgør endvidere for, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Ordregiver skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil desuden udelukke en
ansøger, der er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 2. Ordregiver stiller krav i henhold til EU-forordning 833/2014, som ændret ved forordning (EU)2022/576 vedrørende Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når
underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside, jf. nedenfor.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/