23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 200-569276
Offentliggjort
17.10.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Destination Nordvestkysten

Vindere

Rammeaftale - IT-konsulentydelser

(19.12.2022)
NTT DATA Business Solutions A/S
Erhvervsbyvej 11
8700 Horsens

Udbud af IT-konsulentydelser


Destination Nordvestkysten

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Destination Nordvestkysten
CVR-nummer: 41231815
Postadresse: Skeelslundvej 99
By: Aabybro
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9440
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Storgaard
E-mail: mrs@visitnordvestkysten.dk
Telefon: +45 41911985
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.visitnordvestkysten.dk/nordvestkysten/velkommen-til-nordvestkysten
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Destination Vesterhavet
CVR-nummer: 30132432
Postadresse: Kirkevej 4
By: Hvide Sande
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 6960
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Storgaard
E-mail: mrs@visitnordvestkysten.dk
Telefon: +45 41911985
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.visitvesterhavet.dk/visit-vesterhavet
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Destination Vadehavskysten
CVR-nummer: 41636327
Postadresse: Skolegade 33
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Storgaard
E-mail: mrs@visitnordvestkysten.dk
Telefon: +45 41911985
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vadehavskysten.dk/ribe-esbjerg-fano/ribe-esbjerg-fano
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Dansk Kyst- og Naturturisme
CVR-nummer: 36471271
Postadresse: Skeelslundvej 99
By: Aabybro
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9440
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Storgaard
E-mail: mrs@visitnordvestkysten.dk
Telefon: +45 41911985
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kystognaturturisme.dk/dansk-kyst-og-naturturisme
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VisitDenmark
CVR-nummer: 33055331
Postadresse: Islands brygge 43
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Storgaard
E-mail: mrs@visitnordvestkysten.dk
Telefon: +45 41911985
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.visitdenmark.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1c51c10c-b5dd-45a9-bfe5-60b9b2ded594/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1c51c10c-b5dd-45a9-bfe5-60b9b2ded594/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1c51c10c-b5dd-45a9-bfe5-60b9b2ded594/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Fritid, kultur og religion

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af IT-konsulentydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftalens maksimale værdi udgør DKK 6.500.000.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker at indgå en Rammeaftale om videreudvikling og skalering af Turismedata platformen på Vestkysten. Platformen er lanceret og klar til drift med eksisterende indhold. I 2021 har de tre vestkystdestinationer; Destination Vadehavskysten, Destination Vesterhavet og Destination Nordvestkysten i samarbejde med Dansk Kyst- og Naturturisme (DKNT) og VisitDenmark (VDK) etableret en fælles dataplatform (Platform 1.0) bestående af et datakatalog, en række virksomhedsnære dashboards samt sikret en række API’er til diverse datakilder. Dette projekt gik under navnet ”Vestkysten:Digital”, det er modnet på Vestkysten og er nu i gang med at blive skaleret via Dansk Kyst- og Naturturisme samt VisitDenmark til resten af Danmarks destinationsselskaber. I regi af projektet ”Vestkysten som Powerbrand” og som frontløber til en den fælles nationale dataplatform, ønsker Ordregiver at arbejde videre med det værktøj og den infrastruktur der er skabt og lave yderligere tilpasninger til Ordregivers lokale behov. Til dette har Ordregiver brug for en samarbejdspartner, som kan bistå Ordregiver med det tekniske arbejde såvel som at sikre fremdrift i udvikling og tilpasning af nye modeller og funktioner med afsæt i Ordregivers behov. Ordregiver ønsker at indgå i et samarbejde der kan understøtte skalering af eksisterende modeller i platformen, udvikling af nye modeller samt tilføje yderligere funktioner som ikke direkte afstedkommer nye dashboards, men som øger funktionalitet og integrationsmuligheder i platformen. Ligeledes vil der som afledt af ovenstående skulle sikres integrationer til nye systemer/datakilder, som dermed vil udbygge det eksisterende datakatalog. Ordregiver har til hensigt at indgå Rammeaftale med 4 konsulenter. Rammeaftalen udbydes for en periode på 48 måneder. Rammeaftalens maksimale værdi udgør DKK 6.500.000.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50%
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalifikationer / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 20%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens maksimale værdi udgør DKK 6.500.000.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV afsnit B:

• Egenkapital

• Soliditetsgrad

Såfremt Tilbudsgiver har eksisteret i under 3 år, udfyldes ESPD del IV afsnit B, nr. 3).

AD Egenkapital:

Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal kravet om egenkapital være opfyldt for mindst én af disse andre enheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret egenkapital for de deltagende enheders vedkommende. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal kravet om egenkapital være opfyldt for mindst én af de deltagende virksomheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret egenkapital for de deltagende virksomheders vedkommende.

AD Soliditetsgrad:

Soliditetsgrad beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) * 100. Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal kravet om soliditetsgrad være opfyldt for mindst én af disse andre enheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret solidaritetsgrad for de deltagende enheders vedkommende. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal kravet om soliditetsgrad være opfyldt for mindst én af de deltagende virksomheders vedkommende. Der opgøres således ikke en kumuleret solidaritetsgrad for de deltagende virksomheders vedkommende.

AD Dokumentation:

Den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen til, skal før Ordregivers beslutning om tildeling af Rammeaftalen, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD del IV, afsnit B. Følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal fremlægges, når Ordregiver anmoder herom: Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf, for de seneste tre regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis Tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Ordregiveren forlanger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i hvert af de seneste tre (3) regnskabsår har haft følgende økonomiske nøgletal:

• Egenkapital: Tilbudsgiver skal have en egenkapital i hvert af de seneste tre regnskabsår på minimum 35 mio. kr.

• Soliditetsgrad: Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 20 % i hvert af de seneste tre regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiverne skal i ESPD del IV afsnit C oplyse, om Tilbudsgiveren lever op til det mindstekrav som følger nedenfor. Tilbudsgiver skal beskrive de væsentligste referencer vedrørende kontrakter om IT-konsulentydelser indenfor de seneste 3 år. Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af Rammeaftalen, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at Ordregiver modtager Tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den støttende enhed, hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som Tilbudsgiver baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD. Referencerne, som Tilbudsgiver angiver i ESPD del IV afsnit C udgør tilstrækkelig dokumentation for mindstekravet til teknisk og faglig formåen, hvorfor Ordregiver ikke vil indhente yderligere dokumentation fra den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen til. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at kontakte de angivne referencer, såfremt det vurderes nødvendigt for en vurdering af Tilbudsgivers egnethed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum tre (3) referencer på kontrakt vedrørende IT-konsulentydelser. Referencen skal indeholde oplysninger om

• Opgavens art

• Rammeaftalesum (hvis muligt)

• Tidspunkt for opgavens udførelse

• Hvem arbejdet er udført for

Ved referencer, der svarer til den udbudte Rammeaftale, og som omfatter en eller flere af følgende leverancer:

• Konsulentydelser inden for turisme, hvor leverancen bl.a. omfatter dataopsamling fra flere datakilder, analyse, visualisering og modellering af data målrettet forskellige interessenter,

• Konsulentydelser inden for smart city, hvor leverancen bl.a. omfatter dataopsamling fra flere datakilder, analyse, visualisering og modellering af data målrettet forskellige interessenter.

Der må gerne oplyses referencer på leverancer, der er startet tidligere end de seneste 3 kalenderår og/eller ikke er afsluttet endnu, så længe dele af referencen ligger inden for de seneste 3 kalenderår forud for tilbudsfristen.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se udbudsmaterialet for yderligere oplysninger.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 4
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/11/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/11/2022
Tidspunkt: 10:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Deltagelse i udbudsprocessen er udelukket, hvis et af følgende forhold i ESPD del III afsnit A og B er til stede.

1) Tilbudsgiver er ved endelig dom dømt for:

— Kriminel organisation

— Bestikkelse

— EU-svig

— Terrorhandlinger

— Hvidvaskning af penge

— Børnearbejde eller menneskehandel.

2) Tilbudsgiver har personer i ledelsen, der er dømt for nogle af ovenstående forhold.

3) Tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på 100.000 DKK eller derover, med mindre, der er indgået en afviklingsordning vedrørende gælden.

4) Tilbudsgiver har interessekonflikter med Ordregiver, der ikke kan afhjælpes.

5) Tilbudsgiver har foretaget konkurrencefordrejende handlinger som følge af en forudgående inddragelse i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger.

6) Tilbudsgiver har givet groft urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger omkring visse af ovenstående oplysninger.

7) Tilbudsgiver har i forbindelse med udøvelse af sit erhverv begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om Tilbudsgivers integritet.

Herudover er deltagelse i udbudsproceduren udelukket, hvis Tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler omhandlende et åbent marked for offentlige kontrakter.

Deltagelse i udbudsprocessen er endvidere udelukket, hvis et af følgende forhold i ESPD del III afsnit C er til stede.

1) Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis Tilbudsgivers aktiviteter administreres af en kurator eller af retten, hvis Tilbudsgiver er under tvangsakkord, hvis Tilbudsgivers erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiver er hjemhørende.

2) Ordregiver har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.

3) Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion.

Dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD’en for så vidt angår udelukkelsesgrundene, kan dokumenteres ved fremsendelse af serviceattest. Ordregiver accepterer en serviceattest, der ikke er ældre end 6 måneder. Der er ikke mulighed for at afgive deltilbud. Der skal således afgives tilbud på den samlede opgave. Den udbudte opgave er ikke opdelt i delkontrakter pga. opgavens omfang, samt det forhold, at det er Ordregivers vurdering, at der opnås tilbud med det bedste forhold mellem pris og kvalitet, hvis opgaven udføres af én af de fire leverandører. Tilbudsgiver skal desuden afgive erklæring på tro- og love vedrørende russisk etablering og ejerskab.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Senest samtidig med indgivelse af klage til klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/10/2022

Send til en kollega

0.048