23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 199-563433
Offentliggjort
14.10.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Odsherred Kommune

Odsherred Kommune - genudbud af netværksudstyr


Odsherred Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odsherred Kommune
CVR-nummer: 29188459
Postadresse: Nyvej 22
By: Højby
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4573
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Bedholm Stave
E-mail: lbse@ramboll.com
Telefon: +45 51612929
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/TedS09/F02Contract/246360/2/80022/153
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Odsherred Kommune - genudbud af netværksudstyr

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32420000 Netudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter etablering af en ny netværksløsning.

Kontrakten indeholder rammeaftalelignende elementer, idet det er muligt at tilkøbe nærmere angivne enheder og ad hoc-ydelser til fastsatte enheds- og timepriser.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32422000 Netkomponenter
50312310 Vedligeholdelse af udstyr til datanetværk
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
72261000 Programmelsupport
72265000 Konfigurering af programmel
72267000 Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Hos ordregiver

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter etablering af en ny netværksløsning.

Netværksløsningen skal dels erstatte nuværende Cisco netværkskomponenter, dels udbygge LAN wireless på to områder: Administrationen og Skole-it.

Administrationen og Skole-it har to fysisk adskilt netværksløsninger, og løsningen skal kunne understøtte dette.

Der skal etableres en automatiseret netværksstyring, som sikrer bedre overvågning af netværkstrafikken, højere sikkerhed og op- og nedgradering af kapaciteten.

Det nye netværksudstyr skal implementeres gradvis samtidig med, at de eksisterende Cisco netværkskomponenter udfases. Der er derfor et behov for, at netværksløsningerne i en årrække skal kunne køre parallelt.

Der gennemføres Proof of Concept i forhold til Basisleverancen (to af ordregivers lokationer). Leverandøren skal forestå opsætning, installation og konfigurering af Udstyr og Management-system.

Leverandøren skal desuden levere bistand til rådgivning, uddannelse og it-arkitektur.

Efter Basisleverancen skal der foretages en række særskilte leverancer til successiv udrulning hos Ordregiver. Ordregiver forestår selv opsætning, installation og konfigurering af udstyr, der leveres i de særskilte leverancer.

I driftsfasen skal Leverandøren yde support, herunder teknisk support (help desk) samt SOC-beredskab for det Udstyr, der er i drift.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40%
Kvalitetskriterium - Navn: vedligeholdelse og servicemål / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Metode og proces / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Kontraktlige vilkår / Vægtning: 10%
Pris - Vægtning: 20%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse af Kontrakten med 2 x 1 år ad gangen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling af delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at Kontrakten ikke hverken it-strategisk, teknisk eller forretningsmæssigt er egnet til at opdele i særskilte kontrakter.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 174-489767
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Odsherred Kommune - udbud af netværksudstyr og -ydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Der er tale om et offentligt udbud. Tilbud skal uploades og afsendes via udbudssystemet (jf. pkt. I.3) inden udløb af den frist, der er angivet i pkt. IV.2.2.

Hver tilbudsgiver kan alene indsende ét tilbud.

Som en del af tilbuddet skal tilbudsgiver udfylde ESPD (”fælleseuropæisk udbudsdokument”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om:

- Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135-136 [afgives i ESPD Del III, afsnit A, B og C]

- Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af den danske obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a (vedrører etablering i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner) [afgives i ESPD Del III, afsnit D (”Rent nationale udelukkelsesgrunde”)]

- Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer) og nr. 5 (vedrører uretmæssig påvirkning af beslutningsproces mv.) [afgives i ESPD Del III, afsnit C]

- De forhold vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, der er angivet i pkt. III.1.2 [afgives i ESPD Del IV, afsnit B], og

- De forhold vedrørende teknisk og faglig kapacitet, der er angivet i pkt. III.1.3 [afgives i ESPD Del IV, afsnit C].

En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgivere (jf. herunder lovens § 138).

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders (virksomheders) økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter erklæringer om de ovennævnte udelukkelsesgrunde, samt om den økonomiske/finansielle og/eller teknisk/faglige kapacitet som enheden stiller til rådighed for tilbudsgiver.

Hvert ESPD skal være underskrevet af udsteder (medmindre udstederens egen identitet er e-autentificeret gennem udbudssystemet).

EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022.

Tilbudsgiver skal aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes.

Ordregiver kan til enhver tid anmode tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse.

Ordregiver har vurderet, at kontrakten ikke er omfattet af Bekendtgørelse nr. 1079 af 29/06/2022 om krav om anvendelse af personer under oplæring i offentlige kontrakter, da der er tale om en varekontrakt.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: DK-8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/10/2022

Send til en kollega

0.032