23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 192-544289
Offentliggjort
05.10.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

COWI A/S

Vindere

(20.01.2023)
Frontmatec Skive A/S
Østerbro 5
7800 Skive

Opdateringer

Rettelse
(10.10.2022)

IV.3.1
Placering af det tekst, der skal ændres:Sagsnr.
I stedet for:
Læses:
1

I.1
Placering af det tekst, der skal ændres:Officielt navn mv.
I stedet for:
Officielt navn: COWI A/S
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Haugaard Thomsen
E-mail: moht@cowi.com
Læses:
Officielt navn: Gribskov Spildevand A/S
CVR-nummer: 32749054
Postadresse: Holtvej 18C
By: Græsted
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3230
Land: Danmark
Kontaktperson: Finn Tom Sørensen
E-mail: fts@gribskovforsyning.dk

Udbud af SRO-ydelser på renseanlæg og pumpestationer hos Gribskov Spildevand A/S


COWI A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: COWI A/S
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Haugaard Thomsen
E-mail: moht@cowi.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/186530770.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/186530770.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/186530770.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af SRO-ydelser på renseanlæg og pumpestationer hos Gribskov Spildevand A/S

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Gribskov Spildevand A/S udbyder aftale om tjenesteydelse vedr. SRO-arbejder.

Gribskov Spildevand ejer, driver og vedligeholder renseanlæg og kloaksystem, herunder pumpestationer i Gribskov Kommune.

Anlæggene styres af lokale styringer (PLC'er, pumpestyringer mv.) og er forbundet til det centrale SRO-anlæg med faste eller trådløse kommunikationsforbindelser.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
72211000 Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
72222000 Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi
72243000 Programmeringstjenester
72261000 Programmelsupport
72265000 Konfigurering af programmel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

SRO-arbejder under denne aftale vil i overvejende grad omfatte arbejde i Frontmatec S2 foruden øvrige områder/fabrikater angivet i udbudsmaterialet.

Som en del af både drift- og vedligeholdelsesarbejdet og anlægsarbejder, skal der udføres SRO-arbejder. En stor del af disse SRO-arbejder er inkluderet i dette udbud.

PLC-programmering og opsætning af pumpestationsstyringer vil kunne blive udført under dette udbud, men hvor Gribskov Spildevand finder det hensigtsmæssigt vil dette arbejde fortsat kunne blive udført af andre programmører/leverandører uafhængigt af udbuddet.

Arbejdet skal forventes at omfatte flere samtidige opgaver i hele Gribskov Spildevands forsyningsområde, og en del af opgaverne må forventes igangsat med kort varsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

3 gange op til 1 år

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiveren skal oplyse soliditetsgrad for det seneste, afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Soliditetsgraden skal som minimum have været 10% i det seneste, afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiveren skal oplyse referenceliste for de seneste 3 år.

Der angives maksimalt tre referencer. I tilfælde af fremsendelse af flere referencer bedømmes ansøgningen alene på de tre førstnævnte referencer.

Referencelisten skal indeholde oplysninger om hvilke opgaver Tilbudsgiveren (virksomheden) har løst, i hvilket tidsrum og hvor opgaverne er blevet løst samt omsætning på opgaven.

Såfremt der blev anvendt/anvendes underentreprenør skal det fremgå, hvilke af referencerne som tilhørte/tilhører underentreprenøren.

Referencelisten må kun indeholde SRO-arbejder på renseanlæg, pumpestationer og lignende industriinstallationer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der skal som minimum leveres én reference for SRO-arbejder på renseanlæg eller pumpestationer baseret på S2. Referencen skal dokumentere arbejde i S2 med en varighed af opgaven på minimum 6 måneder og omsætning på opgaven på mere end kr. 100.000,- ekskl. moms. Referencen må maksimum være 3 (tre) år gammel, målt fra afslutning af opgaven til tilbudstidspunktet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/10/2022
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 31/10/2022
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.3) Yderligere oplysninger:

I forbindelse med afgivelse af tilbud skal Tilbudsgiver afgive en erklæring i form af et udfyldt ESPD som et foreløbigt bevis på, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af relevante obligatoriske og frivillige udeluk-kelsesgrunde, og at Tilbudsgiver opfylder kriterierne med hensyn til egnethed.

Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal Tilbudsgiver foranledige, at hver enkelt enhed, som Tilbudsgiveren støtter sig til, afgiver et elektronisk ESPD.

Såfremt Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder, skal særskilt udfyldt ESPD afgives elektronisk for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen.

ESPD'et skal indeholde erklæring og oplysninger om følgende:

1. Tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om ansøger

2. At Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 134 a-136.

3. At Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137.

4. At Tilbudsgiveren opfylder de minimumskrav til egnethed, der er fastsat i henhold til Udbudslovens § 140.

5. Hvorvidt Tilbudsgiveren er et konsortium.

6. Hvorvidt Tilbudsgiveren baserer sig på en anden enheds formåen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/09/2022

Send til en kollega

0.047