Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Novafos A/S
Vindere
Delaftale 4 Bygningsinstallationer Primærleverandør
(13.03.2023)
Poul Sejr Nielsen El Aps
Klintehøj Vænge 7
3460 Birkerød
Delaftale 2 Afløb Transport Tertiærleverandør
(13.03.2023)
El-Comp Aps
Vingevej 5
4760 Vordingborg
Delaftale 1 Proces og styring Tertiærleverandør
(13.03.2023)
DI-Teknik A/S
Støberivej 14
4600 Køge
Delaftale 2 Afløb Transport Sekundærleverandør
(13.03.2023)
CR El & Teknik A/S
Telegrafvej 8-10
2750 Ballerup
Delaftale 4 Bygningsinstallationer Sekundærleverandør
(13.03.2023)
CR El & Teknik A/S
Telegrafvej 8-10
2750 Ballerup
Delaftale 1 Proces og styring Primærleverandør
(13.03.2023)
CD Automation A/S
Energivej 40
2750 Ballerup
Delaftale 1 Proces og styring Sekundærleverandør
(13.03.2023)
CR EL & Teknik A/S
telegrafvej 8-10
2750 Ballerup
Delaftale 2 Afløb Transport Primærleverandør
(13.03.2023)
CD Automation A/S
Energivej 40
2750 Ballerup
Delaftale 4 Bygningsinstallationer Tertiærleverandør
(13.03.2023)
DI-Teknik A/S
Støberivej 14
4600 Køge
Udbud af elektrikerydelser (Prækvalifikation)
Novafos A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9, 1. sal
By: Birkerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: rba@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/187206012.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.novafos.dk/
Del II: Genstand
Udbud af elektrikerydelser (Prækvalifikation)
Nærværende udbud vedrører indkøb og levering af elektrikerydelser til Novafos A/S.
Denne delaftaler omfatter el-opgaver, på Novafos 18 renseanlæg samt 16 vandværker, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.
Opgaver på Novafos renseanlæg og vandværker kan være følgende:
- Renovering af eksisterende installation og styring.
- Udvidelser/tilføjelser til eksisterende installationer og styring.
- Etablering af ny installation og styring for nye anlæg / komponenter.
- Fejlfinding og udbedring, både planlagt og akut.
- Vedligeholdsopgaver, såsom periodisk test af RCD´ er, tilstandsvurderinger, service på UPS, termo-grafering m.m.
Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos vandtårne, trykforøger stationer, sektionsbrønde og kildepladser.
Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.
Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:
- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.
- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.
- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.
Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.
Denne delaftaler omfatter el-opgaver, på Novafos ca. 1.300 pumpestationer, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.
Opgaver på Novafos pumpestationer kan være følgende:
- Renovering af installation og styring på eksisterende pumpestationer.
- Udvidelser/tilføjelser til eksisterende pumpestationer.
- Etablering af installation og styring for nye pumpestationer.
- Fejlfinding og udbedring, både planlagt og akut.
- Vedligeholdsopgaver, såsom periodisk test af RCD´ er, tilstandsvurderinger, service på UPS, termo-grafering m.m.
Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos regn- og spildevandsbassiner, samt udløbsstationer.
Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.
Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:
- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.
- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.
- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.
Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.
Denne delaftaler omfatter fiber- og data opgaver, på Novafos 18 renseanlæg samt 16 vandværker og større pumpestationer, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.
Fiber- og data opgaver på Novafos anlæg kan være følgende:
- Levering og montering af rackskabe / x-felter.
- Servicering og vedligehold af IT-udstyr og installationer.
- Opsætning og installation for acces points og dataudtag til anden anvendelse.
- Etablering af føringsveje for fiber- og datainstallationer.
- Udførelse af interne fiberforbindelser på tekniske anlæg.
- Fejlfinding på eksisterende fiber- og datainstallationer.
Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos regn- og spildevandsbassiner, udløbsstationer, vandtårne, trykforøger stationer, sektionsbrønde og kildepladser.
Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.
Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:
- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.
- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.
- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.
Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.
Denne delaftale omfatter bygningsinstallations opgaver, på Novafos 18 renseanlæg samt 16 vandværker og større pumpestationer, i hele Novafos forsyningsområde. Novafos forsyningsområde dækker følgende kommuner: Allerød, Ballerup, Egedal, Frederikssund, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Hørsholm og Rudersdal.
Bygningsinstallations opgaver på Novafos anlæg og lokationer kan være følgende:
- Udførelse af belysningsanlæg, inklusive lysberegninger.
- Etablering af føringsveje for bygningsinstallationer.
- Levering af lægpersonsbetjente gruppetavler.
- Udførelse af installationer for stikkontakter og anden bygningsinstallation.
- Fejlfinding på eksisterende bygningsinstallationer.
- Periodisk verifikation af eksisterende bygningsinstallationer.
- Vedligeholdsopgaver, såsom periodisk test af RCD´ er, udskiftning af materiale m.m.
Ovenstående opgaver kan også forekomme på Novafos regn- og spildevandsbassiner, udløbsstationer, vandtårne, trykforøger stationer, sektionsbrønde og kildepladser.
Kontrakten kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.
Såfremt der er flere end 10 ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:
- At referencerne i videst muligt omfang har stor økonomisk volumen, målt i kr. pr. årsbasis.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal anlæg.
- At referencerne i videst muligt omfang indeholder et stort antal lokationer hos den enkelte kunde/aftalepart.
- At referencerne i videst muligt omfang angår leverancer, hvor ansøgeren har været hovedentreprenør.
- Nyere referencer vægtes højere / tillægges større vægt end ældre referencer.
Kriterierne er angivet i prioriteret rækkefølge.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142
- Tilbudsgivers gennemsnitlige egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår skal være positiv
- Tilbudsgivers gennemsnitlige soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår skal minimum være 20%
Kravene i dette afsnit er det samme uanset, om man ansøger om deltagelse i én, flere eller alle delaftaler.
Ansøger skal have præsteret minimum 3 leveringer af elektrikerydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Der stilles følgende minimumskrav til referencerne:
- At referencen har været til en forsyningsvirksomhed
- At mindst én reference har en økonomisk værdi svarende til 500.000 kr. eksklusive moms pr. årsbasis
- Referencerne skal angå opgaver, der er udført inden for de sidste 3 år regnet fra ansøgningsfristen
Beskrivelsen bør indeholde følgende oplysninger:
- Beskrivelse af opgaven, herunder leverede ydelser
- Antallet af servicerede anlæg
- Antallet af servicerede lokationer
- Aftalens/opgavens størrelse i kr. eksklusive oms pr. årsbasis
- Hvorvidt ansøgeren har været hovedentreprenør
- Aftalestart og slutdato
- Aftalepart (med navn og kontaktoplysninger - tlf. og/eller mail)
Minimumskravene i dette afsnit er det samme uanset, om man ansøger om deltagelse i én, flere eller alle delaftaler.
Tilbudsgiveren kan maksimalt tildeles to delaftaler som primærleverandør. Fordelingsnøgle vedr. tildeling af delaftalerne fremgår af udbudsbetingelserne, afsnit 7. Rammeaftalerne indeholder et Code-of-Conduct bilag. Der stilles i kontrakten krav om, at Entreprenøren skal opretholde en erhvervsansvarsforsikring. Såfremt tilbudsgiver har til hensigt at anvende underleverandører til opfyldelsen af kontrakten, skal tilbudsgiveren i sit tilbud erklære, at underleverandørerne ikke er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde jf. udbudsbekendtgørelsen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal bekræfte, at Ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Ansøger skal derudover bekræfte, at Ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5.
I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: Ansøgers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske ansøgere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende Ansøgers egenkapital og soliditetsgrad i indtil de seneste 3 disponible regnskabsår.
I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og prækvalificerede ansøgere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk