Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=342112&B=DK_UDBUD
Udbyder
MedCom
Vindere
Drift og vedligeholdelse af Sundhedsdatanettet
(17.03.2023)
Nuuday - TDC Erhverv & NetDesign A/S
Teglholmsgade 1
2450 København SV
Opdateringer
III.1.3)
I stedet for:
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de 5 betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af ydelser, leverancen vedrører, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen, dato for leverancen samt navn på kunden.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre virksomheder eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder. Angiver ansøger flere end 5 referencer, vil ordregiver kun forholde sig til de fem referencer, der er angivet først i ansøgers ESPD.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet. Inden tildelingsbeslutning skal tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt til, fremlægge bevis for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde mhp. at få attesteret referencens rigtighed.
Læses:
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af ydelser, leverancen vedrører, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen, dato for leverancen samt navn på kunden.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre virksomheder eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder. Angiver ansøger flere end 5 referencer, vil ordregiver kun forholde sig til de fem referencer, der er angivet først i ansøgers ESPD.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet. Inden tildelingsbeslutning skal tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt til, fremlægge bevis for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde mhp. at få attesteret referencens rigtighed.
Drift og vedligeholdelse af Sundhedsdatanettet
MedCom
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 26 91 99 91
Postadresse: Forskerparken 10
By: Odense M
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5230
Land: Danmark
Kontaktperson: Peder Illum
E-mail: pi@medcom.dk
Telefon: +45 65432030
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medcom.dk
Del II: Genstand
Drift og vedligeholdelse af Sundhedsdatanettet
Sundhedsdatanettet er et fællesoffentligt lukket og sikret netværk til datakommunikation i den danske sundhedssektor for både offentlige og private parter. Sundhedsdatanettet binder lokale, sikrede net sammen i en fælles infrastruktur via Sundhedsdatanettets knudepunkt (SDX).
Dette udbud vedrører en transformation af det eksisterende netværk til en SD-WAN infrastruktur som skal kunne fungere på de datalinjer, som de tilsluttede allerede selv har anskaffet, hvormed Sundhedsdatanettet for de tilsluttede parter vil fremstå som et krypteret, fully meshed, virtuelt netværk. SD-WAN infrastrukturen skal kunne fungere sammen med aftalesystemet for at kunne transportere data i overensstemmelse med de aftaler de tilsluttede parter har indgået heri. Aftalesystemet er ikke en del af dette udbud.
Odense M
Sundhedsdatanettet er et fællesoffentligt lukket og sikret netværk til datakommunikation i den danske sundhedssektor for både offentlige og private parter. Sundhedsdatanettet binder lokale, sikrede net sammen i en fælles infrastruktur via Sundhedsdatanettets knudepunkt (SDX). Sundhedsdatanettet leverer digital understøttelse til operatører af væsentlige tjenester i sundhedssektoren, som er omfattet af den nuværende lov om net- og informationssikkerhed for domænenavnssystemer og visse digitale tjenester (NIS) og den kommende NIS2-lov. Sundhedsdatanettet består i dag af datalinjer og aktivt netværksudstyr. Desuden er der til Sundhedsdatanettet en række støttesystemer, herunder aftalesystemet, hvori parter tilsluttet Sundhedsdatanettet udstiller services og indgår aftaler om adgange til udstillede services.
Dette udbud vedrører en transformation af det eksisterende netværk til en SD-WAN infrastruktur som skal kunne fungere på de datalinjer, som de tilsluttede allerede selv har anskaffet, hvormed Sundhedsdatanettet for de tilsluttede parter vil fremstå som et krypteret, fully meshed, virtuelt netværk bl.a. baseret på netværkskomponenter, som købes som en del af leverancen. SD-WAN infrastrukturen skal kunne fungere sammen med aftalesystemet for at kunne transportere data i overensstemmelse med de aftaler de tilsluttede parter har indgået heri. Aftalesystemet er ikke en del af dette udbud. SD-WAN infrastrukturen skal kunne understøtte tilsluttede parters adgang til at have overblik over driftstilstanden på de udbudte services samt over trafikken på egne aftaler. Leverandøren skal som SPOC kunne gennemskue det samlede netværksbillede og være med til at løse evt. fejl i Sundhedsdatanettet hurtigt i samarbejde med både tilsluttede parter, deres netværksleverandører, aftalesystemleverandøren og MedCom.
Leverandøren skal også kunne levere kvalitativ support hurtigt til de tilsluttede parters it-funktioner og også være klar til en pædagogisk support hvis en slutbruger skulle kontakte SPOC'en.
Leverandøren skal kunne tage ansvar for, at alle tilsluttede parter migreres til det nye netværk i overensstemmelse med den overordnede tidsplan og i samme periode at kunne håndtere nye tilslutninger smidigt og hurtigt med robuste leverancer af det nødvendige netværksudstyr.
Ydelsen skal leveres i compliance med de krav der stilles i ISO 27001 eller tilsvarende.
Kontrakten kan forlænges to gange af 12 måneder, hvormed den maksimale forlængelse udgør 24 måneder.
Ordregiver forventer at udvælge 3 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 3 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet nedenfor.
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører. Referencer angivet i ESPD’et vil danne grundlag for udvælgelsen. Der må maksimalt anføres fem (5) referencer, jf. punkt III.1.3).
Relevansvurderingen foretages på baggrund af, hvorvidt og i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af drift, vedligehold og support af SD-WAN netværk af sammenlignelig størrelse og kompleksitet.
I vurderingen af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante leverancer, vil ordregiver tildele ansøgerne point på en skala 1-5 baseret på i hvor høj grad ansøgerens leverancer dokumenterer relevant erfaring med drift, vedligeholdelse og support af SD-WAN, der er sammenlignelige med den udbudte ydelse, jf. II.1.4) og II 2.4).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Ansøgers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det skal der fremlægges:
Årsrapporter for de seneste disponible regnskabsår eller uddrag heraf.
Baserer virksomheden sig på andre enheders formåen skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Ved sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B
Som minimumskrav kræves en samlet årsomsætning på mindst DKK 20 mio. i det seneste disponible regnskabsår.
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de 5 betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af ydelser, leverancen vedrører, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen, dato for leverancen samt navn på kunden.
Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre virksomheder eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder. Angiver ansøger flere end 5 referencer, vil ordregiver kun forholde sig til de fem referencer, der er angivet først i ansøgers ESPD.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet. Inden tildelingsbeslutning skal tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt til, fremlægge bevis for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde mhp. at få attesteret referencens rigtighed.
I kontrakten er medtaget krav om samfundsansvar og arbejdsklausul. Der henvises til udbuddets bilag 19.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen til, at ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i delaftaler er, at ordregiver ikke vurderer, at det vil være praktisk muligt at opdele kontrakten i delkontrakter og en opdeling af kontrakten vil indebære en betydelig risiko for ordregiver. Desuden vil en opdeling af kontrakten samlet gøre indkøbet af ydelsen dyrere, idet ordregiver ikke vil kunne opnå markedsmæssige rabatter.
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. punkt I.3).
Ad punkt II.2.5) bemærkes, at underkriterierne pris og kvalitet er nærmere uddybet i udbudsmaterialet og der henvises hertil.
Såfremt ansøgningen indeholder flere versioner af det samme dokument, vil den seneste uploadede version være den gældende.
Al kommunikation ifm. udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål vedrørende prækvalifikationen stilles senest den 24. oktober 2022.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, samt § 134 a og § 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5 og nr. 6, nævnte forhold. Ordregiver gør opmærksom på, at den nationale udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a er gældende for dette udbud.
ESPD findes via det elektroniske udbudssystem. Det er ikke nødvendigt for ansøger at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøger er en sammenslutning, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed.
Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.2) og III.1.3), herunder til brug for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 2 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5 og nr. 6, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med Udbudslovens § 138.
Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøgeren. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er mindre alvorlige, kan dog give anledning til at udelukke ansøgeren.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til Udbudslovens §§ 151 og 152, stk. 3.
Forud for udbuddet er der gennemført en teknisk dialog. Oplysninger herfra kan fremsendes efter anmodning.
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive forlængelser.
I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation.
Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af bevilling. Ordregiver tager forbehold for at annullere udbuddet, såfremt priserne i udbuddet overstiger ordregivers bevillingsmæssige hjemmel.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk