Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://www.hofor.dk/installatoerer-og-leverandoerer/leverandoerer/
Udbyder
HOFOR A/S
Vindere
(12.07.2016)
CB Svendsen A/S
Kirke Værløsevej 22
3500 Værløse
Opdateringer
II.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
I stedet for:
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse af rammeaftalen med med 2 x 12 måneder.
Optionen forventes udnyttet ved et varsel der fremgår af kontrakten jf. udbudsmaterialet.
Læses:
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse af rammeaftalen med 2 x 12 måneder.
Optionen forventes udnyttet ved et varsel der fremgår af kontrakten jf. udbudsmaterialet.
Rammeaftale på datalogger
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
Ørestads Boulevard 35
København
2300
DANMARK
Telefon: +45 27953810
E-mail: mbrd@hofor.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale på datalogger.
HOFOR udbyder rammeaftale på en datalogger, som skal kunne bruges til at fjernaflæse vand, gas, fjernkølings og varmemålere.
HOFOR udbyder rammeaftale på en datalogger, som skal kunne bruges til at fjernaflæse vand, gas, fjernkølings
og varmemålere samt såfremt kunden også vil have fjernaflæsning på deres elmåler og om muligt 2-vejs
elmålere (til f.eks. solcelleproduktion). Det er et ønske men ikke et krav, at leverandøren også kan tilbyde
trådløs kommunikation for flere målere evt. via et optionsmodul med wireless M-BUS. Dataloggeren er
HOFOR har estimeret en omsætning på ca. 1 500-2 000 stk. dataloggere over en periode af 3 år efter
kontraktindgåelse (til hhv. nyopsættelser og løbende drift på ejendomme). Estimat for år 4 er endnu ikke
fastlagt. Opsætning af dataloggere foretages af HOFOR medarbejdere og skal ikke inkluderes i prisen.
En leverandør må påregne, at der skal kunne foretages leverancer med minimum ca. 500 stk. senest 6
uger efter ordre afgivning inkl. indsættelse af HOFOR's simkort. HOFOR er ansvarlig for levering af simkort
til leverandøren senest 2 uger inden leverancer skal foregå, hvorefter leverandøren indsætter simkortet i
dataloggeren og leverer inkl. fil oversigt med serienumre med tilhørende telefonnumre og ip-adresser.
Ved større ordrer på eksempelvis 2500 stk. skal første leverance kunne ske efter 6 uger og efterfølgende 500.
stk for hver 4 uger. Valgfrit interval-leveranceplan skal også kunne aftales.
Test i forbindelse med tilbudsafgivelse:
Ansøger skal være opmærksom på, at der i forbindelse med tilbudsafgivelse skal foretages test af den tilbudte
datalogger. Testen skal bestås for at Tilbudsgiver kan afgive revideret tilbud.
For at HOFOR kan teste dataloggeren kræver det, at driveren sættes op til standard funktionalitet i HOFORs
energiregistreringssystem (Energy Key fra leverandøren EMT Nordic A/S). Opsætningen fra EMT kan tage fra 1
uge og op til 2 måneder. Testperioden vil herefter vare i 4 uger. Yderligere beskrivelse af testen og testforløbet
fremgår af udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver skal selv afholde og bekoste testen i evalueringsfasen.
Efter kontraktindgåelse foretages opsætningen til afregningssystemerne (HOFOR specifik funktionalitet).
Udgifter til denne opsætning skal også afholdes af Tilbudsgiver.
Tilbudsgiver er ansvarlig for selv at indhente opsætningstilbud hos EMT Nordic A/S.
Option på forlængelse af rammeaftalen med med 2 x 12 måneder.
Optionen forventes udnyttet ved et varsel der fremgår af kontrakten jf. udbudsmaterialet.
Det er alene ansøgere, der opfylder mindstekravene fastsat i Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger der vil blive vurderet.
Såfremt der er flere end 5 ansøgere, som opfylder mindstekravene, vil udvælgelse af ansøgere, der opfordres
til at afgive tilbud, ske ud fra en vurdering af hvem, der har de bedste og mest relevante referencer blandt
ansøgerne som opfylder mindstekravene.
Option på trådløs kommunikation for flere målere evt. via et optionsmodul med wireless M-BUS. Jf. dog pkt. II.2.4) Beskrivelse af udbuddet.
Optionen forventes udnyttet i kontraktens løbetid jf. II.2.7)
Option på forlængelse af rammeaftalen med 2 x 12 måneder.
Optionen forventes udnyttet ved et varsel der fremgår af kontrakten jf. udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Følgende afsnit skal udfyldes i ESPD:
Del III: Udelukkelsesgrunde, følgende afsnit:
A: Grunde vedrørende straffedomme.
B: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet.
Del IV: Udvælgelseskriterier, følgende afsnit:
A: Egnethed.
Følgende afsnit skal udfyldes i ESPD:
Del IV: Udvælgelseskriterier, følgende afsnit:
B: Økonomisk og finansiel formåen, Pkt. 1a) og 2a), 3), 4), 5) og 6).
Ad B) Følgende nøgletal ønskes oplyst:
Dækningsbidrag i %, Overskudsgrad i %, Overskudsgrad i %, Soliditetsgrad i %,
I det omfang ansøgerens 3 seneste årsregnskaber ikke er tilgængelige på ansøgerens hjemmeside, skal ansøgeren sende disse hvis ordregiver anmoder herom. Såfremt tilbudsgiver har haft underskud det seneste regnskabsår, afsluttet det seneste regnskabsår med en negativ egenkapital eller det seneste årsregnskab har givet anledning til bemærkninger fra ansøgers revisor, skal seneste regnskab medsendes en redegørelse for årsagen samt opstilles forventninger for nøgletallene vedrørende det igangværende regnskabsår.
Der må ikke være en efter ordregivers vurdering nævneværdig risiko for at ansøgers eksistens ophører i kontraktens løbetid.
Følgende afsnit skal udfyldes i ESPD:
Del IV: Udvælgelseskriterier, følgende afsnit:
C: Teknisk og faglig formåen, Pkt. 1b), 10), 11) og 12)
Ad 1b) Hver reference bør indeholde følgende oplysninger:
1) aftalebeskrivelse,
2) aftalens finansielle størrelse,
3) den fysiske størrelse af aftalen (mængder),
4) aftaleperiode samt
5) for hvem opgaven er udført.
D: Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder
Hvis ansøgeren er certificeret efter ISO 9001, dokumenteres opfyldelse af dette krav ved fremlæggelse af en kopi af certifikatet.
Hvis ansøgeren anvender et ikke-certificeret system, skal der fremsendes besvarelser jf. nedennævnte spørgsmål:
1) Beskrive virksomhedens overordnede politik for kvalitetsledelse med oplysning om navn og stilling på den ansvarlige for virksomhedens kvalitetsledelse.
2) Beskrive virksomhedens kvalitetsledelsessystem.
3) Beskrive hvordan virksomheden sikrer, at systemer, procedurer og/eller arbejdsgange følges.
4) Beskrive hvordan virksomheden arbejder med at forebygge og korrigere handlinger for at fjerne afvigelser fra systemer, procedurer og/eller arbejdsgange.
5) Beskrive hvordan virksomheden evaluerer sit kvalitetsledelsessystem.
6) Beskrive virksomhedens program for instruktion af medarbejdere i kvalitetsledelse samt tiltag til sikring af, at medarbejderne kan udføre opgaven.
7) Beskrive hvordan styringen af underleverandører foregår.
Ordregiver forbeholder sig ret til at bede om uddybning til de fremsendte spørgsmål.
Ad C)
Ansøgeren skal dokumentere mindst 1 driftserfaring fra opgaver med lignende produkt/opgave.
Der kan maksimalt indgå op til 5 referencer i ansøgningen. Der vælges de 5 første referencer oplistet i ansøgningen.
Vedlægges flere end 5 referencer vil disse ikke indgå i vurderingen.
Ad D)
Det er et mindstekrav for at deltage i udbuddet, at ansøgeren har et kvalitetsledelsessystem enten ved at være certificeret efter ISO 9001 eller kunne dokumentere, at der er et kvalitetsledelses-system der svarer til principperne for ISO 9001.
Ansøger kan blive afvist, hvis ordregiver vurderer, at besvarelserne ikke kan dokumentere at ansøger har et kvalitetsledelsessystem der svarer til principperne for ISO 9001.
Betingelser for deltagelse:
Ansøgeren må ikke være omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, 136 og 137.
Se endvidere pkt. II.2.9), III.1.1), III.1.2) og III.1.3).
Der forlanges ingen.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningernes retlige form, men såfremt flere byder i forening, skal
der iblandt disse udpeges en ansvarlig aktør, der tegner alle ansøgere. Endvidere skal alle ansøgere hæfte
solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
Såfremt anmodning fremsendes af et konsortium eller anden sammenslutning, skal ethvert medlem ansøge om deltagelse samt udfylde ESPD jf. udbudsbetingelserne og udbudsbekendtgørelsen.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
København
DANMARK
Fristerne fremgår af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af
udbudsreglerne m.v. samt lov nr. 511 af 27.5.2013. Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives
inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte
ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de
relevante grunde for beslutningen.
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den
Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den
dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet
for Udbud skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og
hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal
klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk