Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=340516&B=FVST
Udbyder
Fødevarestyrelsen
Forhåndsmeddelelse (Ang. Miljøkrav)
Fødevarestyrelsen
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62534516
Postadresse: Stationsparken 31-33
By: Glostrup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Craig Till Reumert
E-mail: crtre@fvst.dk
Telefon: +45 72276665
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Sider/forside.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/322057
Del II: Genstand
Forhåndsmeddelelse (Ang. Miljøkrav)
Fødevarestyrelsen og Landbrugsstyrelsen er ansvarlig for drift og vedligeholdelse og videreudvikling af Generelt landbrugsregister (GLR) og Centralt Husdyrbrugsregister (CHR) (Systemkompleks GLR/CHR)samt dennes underliggende delsystemer og applikationer.
Fødevarestyrelsen og Landbrugsstyrelsen ønsker at genudbyde drift og vedligeholdelse og videreudvikling af Systemkomplekset til en leverandør i løbet af 2022 og med denne forhåndsmeddelelse annonceres invitation til deltagelse i en markedsdialog med ordregiveren.
Markedsdialogen sker med henblik på at afdække hvorvidt potentielle leverandører kan imødekomme forskellige krav vedr. klima- og miljø, herunder miljømærkninger af anvendte produkter, systemer, ydelse og tjenesteydelser, samt dokumentation om disse.
Fødevarestyrelsen og Landbrugsstyrelsen er ansvarlig for drift og vedligeholdelse og videreudvikling af Generelt landbrugsregister (GLR) og Centralt Husdyrbrugsregister (CHR) (Systemkompleks GLR/CHR)samt dennes underliggende delsystemer og applikationer.
GLR/CHR er et Systemkompleks, der er etableret med henblik på at opfylde Danmarks forpligtelser i henhold til Rådets forordning 3508/92 af 27. november 1992 om et integreret system for forvaltning og kontrol af visse EF-støtteordninger med senere ændringer.
GLR/CHR består i dag af de to registre GLR og CHR med en række øvrige delsystemer og applikationer. Til Systemkomplekset hører endvidere Integrationer (databaselink, webservices og ftp-løsninger), til og fra systemer, som ikke er omfattet af Systemkomplekset. GLR/CHR er udviklet løbende siden etableringen i 1993.
GLR er Landbrugsstyrelsens centrale database til registrering af landbrugsbedrifter og landbrugsarealer. Formålet med GLR er at samle data om landbrugsbedrifter og -arealer centralt, så disse kan benyttes på tværs af ministeriet til både administration, forskning og til brug for udveksling af data med andre offentlige myndigheder. Lovgrundlaget for GLR er primært EU-lovgivningen samt national lovgivning vedrørende gødskningsanvendelse og økologisk landbrug.
CHR er Fødevarestyrelsens centrale database til registrering af besætninger og husdyr. Formålet med CHR er at kunne levere en hurtig og effektiv smittesporing ved udbrud af smitsomme husdyrsygdomme som fx mund- og klovesyge eller svinepest. Endvidere overvåges en række sygdomme med henblik på at undgå sygdomsudbrud hos mennesker og dyr.
GLR/CHR Systemkomplekset. CHR er beredskabsmæssigt et samfundskritiske system. GLR er forretningskritisk.
Fødevarestyrelsen og Landbrugsstyrelsen ønsker at genudbyde drift og vedligeholdelse og videreudvikling af Systemkomplekset til en leverandør i løbet af 2022.
Leverancen, der ønskes anskaffet, består af to hovedbestand dele:
1) Etablering og Transition af Platformen og klargøring til Drift af Systemkomplekset
2) Drift, Vedligeholdelse samt Videreudvikling af Systemkomplekset GLR/CHR
Denne, og den i forhåndsmeddelelsen angivne dato er kun vejledende.
Markedsdialogen sker med henblik på at afdække hvorvidt potentielle leverandører kan imødekomme forskellige krav vedr. klima- og miljø, herunder miljømærkninger af anvendte produkter, systemer, ydelse og tjenesteydelser, samt dokumentation om disse.
Interesserede der er interesserede i at deltage i markedsdialogen, skal indgive en anmodning igennem EU Supply, via kommunikationsfanen. Anmodninger modtages ikke på anden vis end igennem EU Supply.
Interesserede vil herefter få tilsendt et spørgeskema, og efter modtagelse af et udfyldt spørgeskema kan de muligvis blive inviteret til at deltage i en samtale med ordregiver.
Fristen for ansøgning om deltagelse er den 22. september 2022.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger