Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=340412&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af BID (billeddatabasen)
(05.07.2023)
KB Software ApS
Haslegårdsvej 8, Hasle
8210 Aarhus V
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af BID (billeddatabasen)
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Hans Christian Ries
E-mail: Hans.Christian.Ries@rsyd.dk
Telefon: +45 29201561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Sjørup Nielsen
E-mail: jan.sjoerup.nielsen@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alléen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Nils Morten Sevelsted Berthelsen
E-mail: nimb@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://regionsjaelland.dk
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: John Ryan Pedersen
E-mail: John.Ryan@RU.RM.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://RU.RM.DK
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Eskild Nilas Laursen
E-mail: eskild.laursen@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rn.dk
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af BID (billeddatabasen)
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på vedligeholdelse, support og videreudvikling af regionernes miljøforvaltningers BID Billeddatabasen.
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på vedligeholdelse, support og videre-udvikling af regionernes miljøforvaltningers BID Billeddatabasen.
Ydelsen består overordnet set af følgende tre dele:
(a) Vedligeholdelsesdelen
Vedligeholdelsesdelen omfatter drift og opdatering af diverse fælles miljøer vedrørende Systemet, vedligehold af Backlog med Ændringer og Fejl (Issue Tracking System) samt projektledelse, administration, mv.
(b) Supportdelen
Supportdelen omfatter løbende support til regionernes projektgruppe. Supportydelserne falder i to kategorier:
Generel support – dvs. support på de elementer af Systemet, der er fælles for alle regionerne og finansieres af BID Samarbejdet.
Lokal Support – dvs. support på regionale installationer af Systemet. Lokal Support er omfattet af Kontrakten, men finansieres af de enkelte regioner.
(c) Videreudvikling
Videreudvikling af Systemet skal ske løbende i takt med, at tilpasninger, fejlrettelser og nye funktioner efterspørges af regionerne, udvikling af browserne, IOS, Android m.m., hvis projektgruppen stiller krav herom, eller hvis regionerne i øvrigt ønsker at opgradere System.
Ordregivers krav til ydelserne er nærmere beskrevet i kontraktbilagene, mens kontraktvilkårerne fremgår af kontrakten.
Kontraktperioden er 4 år fra Systemoverdragelsesdagen.
Kontraktperioden kan forlænges på uændrede vilkår med op til 1 år. Kontraktperioden kan efter Kundens valg forlænges 2 gange således, at den samlede kontraktperiode maksimalt løber i 6 år fra Systemoverdragelsesdagen.
Udvælgelsen af ansøgere finder sted på grundlag af de bedste og mest relevante referencer, som dokumenterer kompetencer og erfaring med:
Udvikling af Web applikationer ved brug af og anvendelse af .NET 5 eller senere
Udvikling af systemer i Microsoft Azure miljøer, herunder brug af Kognitive services
Udvikling af Apps til Android og iOS ved brug af Xamarin
Udvikling af Apps til distribution af IOS ved brug Apple Apps Store med tickets
Ved udvælgelsen lægges vægt på, at ansøger har en høj grad af erfaring med alle ovennævnte nævnte discipliner.
Ved udvælgelsen vil der desuden blive lagt vægt på, at der er minimum én af de udvalgte ansøgere, der er en mikro eller små virksomhed i overensstemmelse med Europa-Kommissionens henstilling af 6. maj 2003 om definitionen af mikrovirksomheder, små og mellemstore virksomheder.
Ansøger skal angive sine referencer i ESPD’et. Der lægges alene vægt på de første 5 referencer i relation til udvælgelsen.
Ad II.1.6: Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke er vurderet kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt at opdele anskaffelsen i delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af følgende:
• Ansøgers gennemsnitlige nettoomsætning i de tre seneste disponible regnskabsår
Oplysningerne skal af ansøger angives i det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD). Som dokumentation for, at ansøger opfylder de ovenfor opstillede krav til egnethed, skal ansøger indlevere udfyldt ESPD-dokument (via EU-Supply).
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
• Tilbudsgivers tre seneste årsrapporter eller
• anden dokumentation hvoraf omsætningen fremgår, f.eks. revisorpåtegnet erklæring
Ved en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Ansøger skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen:
• Nettoomsætningskrav: minimum kr. 2.000.000 i gennemsnit over de seneste 3 disponible årsregnskab.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Den tekniske og faglige formåen vurderes på baggrund af ansøgerens anførte referencer.
Ansøger skal angive sine referencer i ESPD’ens del IV.C.
Bemærk, at en ansøger i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis ansøgeren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Hvis ansøgningen afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument.
Hvis ansøger i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (herunder koncernforbundne selskaber) skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for ansøger samt den eller de andre økonomiske aktører, som ansøgeren baserer sig på.
Det er et krav, at ansøgeren har referencer omfattende ydelser vedr.:
Udvikling af Web applikationer ved brug af og anvendelse af .NET 5 eller senere
Udvikling af systemer i Microsoft Azure ved brug af Kognitive services
Udvikling af Apps til Android og iOS ved brug af Xamarin
En reference behøver ikke omfatter alle tre elementer. Ansøger skal blot have 1 referencer for hver af de tre ovennævnte elementer.
Referencerne skal være udført(releaset) inden for de seneste tre år fra tidspunktet for ansøgningsfristen. Det skal tydeligt fremgå af referencelisten, hvornår releasen for udviklingen
af ovenstående ydelse er startet og afsluttet.
Referencekravet kan opfyldes via referencer, hvor tilbudsgiver har været leverandør eller underleverandør. Det afgørende er, at tilbudsgiver har udført det af referencen omfattede arbejde.
Vilkårene fremgår af udkast til kontrakt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelsesgrunde: For nærværende udbud gælder udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ § 134 a-136 samt § 137 stk. 1, nr. 1 og 2.
--
Forhandling: Ordregiver påtænker at gennemføre én forhandlingsrunde, men forbeholder sig retten til at gennemføre flere, ligesom der kan foretages tildeling på grundlag af de indledende tilbud uden forhandling. Der ydes ikke vederlag for tilbudsgivers deltagelse i forhandlingen.
--
Udfyldelse af ESPD: Udfyldelse af ESPD sker via den digitale udbudsportal. Såfremt ansøgningen afgives af en sammenslutning, skal hver konsortiedeltager aflevere ESPD. Såfremt ansøger basere sig på andre enheders økonomisk og finansiel formåen og/eller teknisk og faglig formåen, skal der for den eller de aktører, som ansøgeren baserer sig på ligeledes udfyldes et ESPD.
--
Dokumentation:
Som dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal ansøger alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via EU-Supply). Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse og efterindhente manglende oplysninger i ESPD’et. Hvis ansøgningen afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument samt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag A). Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene. Hvis ansøger baserer sin økonomiske og finansielle eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for ansøger samt de/den støttende enhed(er), samt støtteerklæring, hvor den støttende enhed juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag B). Ansøger skal sammen med støttende enheder tilsammen opfylde egnethedskravene.
--
Endelig dokumentation:
Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af de vindende tilbudsgiveres oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og ansøgerens tre seneste årsregnskab. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation.
--
Berigtigelse:
Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende ansøgers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/