Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e220e110-ad46-423a-b9fb-cd304a03008a/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
Opdateringer
Ordregiver annullerer udbudsprocessen på grund af manglende mængdeangivelser i tilbudslisten. Ordregiver forventer at offentliggøre nyt udbudsmateriale snarest muligt.
AIA, ADK OG ITV-ANLÆG Odense Kommune
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Holm Gregersen
E-mail: morgr@odense.dk
Telefon: +45 51155845
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
AIA, ADK OG ITV-ANLÆG Odense Kommune
AIA, ADK og ITV Odense Kommune - installation og servicering
Odense Kommunes ejendomme.
AIA, ADK og ITV Odense Kommune - installation og servicering. Aftalen omfatter køb af:
• Automatisk Indbrudsalarmanlæg (AIA),
• Adgangskontrolanlæg (ADK), og
• Internt TV (ITV), som er synonymt med TV-overvågning – TVO, som blandt andet benyttes af brancheforeningen Forsikring og Pension (herefter F&P).
Aftalen omfatter anskaffelse af nye anlæg (Anlæg) samt kompatible dele/komponenter (Komponenter) til installation, service, reparation og vedligeholdelse (samlet kaldet Produkter), samt mulighed for at anskaffe serviceeftersyn, reparationer, vedligeholdelse samt rådgivning til Ordregiver i henhold til tilbudslisten og anlægsoversigten (samlet kaldet Serviceydelser).
Leverandøren skal således både kunne servicere, vedligeholde og reparere de nye såvel som de eksisterende anlæg.
AIA og ADK
Alle døre med elektronisk lås i skallen og alle indvendige døre, der er tilsluttet AIA anlægget mht. elektroniske døre / ADK-døre er omfattet af nærværende udbud. Det gælder både enkeltstående døre og sammenkoblede døre. Dette inkluderer også automatiske døre / skydedøre / foldedøre m.v. der automatisk åbnes og lukkes Via en elektrisk styring.
Mekaniske låse i skallen (døre der betjenes med nøgle eller vrider) og enkeltstående elektroniske døre udvendigt på skure o. lign samt indvendigt er som udgangspunkt friholdt fra dette udbud.
Mekanisk sikring
Denne rammeaftale omfatter ikke som udgangspunkt mekanisk sikring, herunder nøgler og nøglebrikker.
Hvis Leverandøren undtagelsesvis anmodes af Ordregiver om at levere nøglebrikker eller kort i henholdt til denne rammeaftale, fx i forbindelse med levering af nye systemer, må disse ikke være 100% sorte eller anden mørk farve.
2. Snitflader
2.1. Serviceydelse
Alle Serviceydelser vil som udgangspunkt blive udført af Ordregiver selv, men Leverandøren skal kunne levere samtlige Serviceydelser, herunder også rådgivning af Ordregivers personale, hvis dette ønskes af Ordregiver.
Når der i denne kravspecifikation er beskrevet krav til Serviceydelser, finder disse således udelukkende anvendelse, hvis Leverandøren anmodes om at udføre Serviceydelserne.
Ordregiver forbeholder sig i hele rammeaftalens løbetid, retten til at ændre i omfanget af Serviceydelser, som skal udføres af Leverandøren, der således på nogle områder (i kortere eller længere perioder) kan blive pålagt at udføre flere eller alle Serviceydelser.
2.2. AIA og ADK
Alle døre med elektronisk lås i skallen og alle indvendige døre, der er tilsluttet AIA anlægget mht. elektroniske døre / ADK-døre er omfattet af nærværende udbud. Det gælder både enkeltstående døre og sammenkoblede døre. Dette inkluderer også automatiske døre / skydedøre / foldedøre m.v. der automatisk åbnes og lukkes Via en elektrisk styring.
Mekaniske låse i skallen (døre der betjenes med nøgle eller vrider) og enkeltstående elektroniske døre udvendigt på skure o. lign samt indvendigt er som udgangspunkt friholdt fra dette udbud.
2.3. Mekanisk sikring
Denne rammeaftale omfatter ikke som udgangspunkt mekanisk sikring, herunder nøgler og nøglebrikker.
Hvis Leverandøren undtagelsesvis anmodes af Ordregiver om at levere nøglebrikker eller kort i henholdt til denne rammeaftale, fx i forbindelse med levering af nye systemer, må disse ikke være 100% sorte eller anden mørk farve.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal leve op til gældende certificerings- og virksomhedskrav som er opstillet af branchen og F&P. Endvidere skal de udførende medarbejdere, som udfører arbejdet være i besiddelse af de fornødne kurser og certificeringer bestemt af F&P ( f.eks. Arbejdet skal udføres efter retningslinjerne i Forsikring og Pensions AIA-katalog) samt evt. lovgivning på området.
Der er ikke oplistet specifikke krav til økonomisk og finansiel kapacitet udover hvad er er bestemt i udbudslovgivning mht. bl.a. konkurs.
Tilbudsgiver skal fremsætte en referenceliste fra 3 tidligere leverancer, som viser at Tilbudsgiver har signifikant teknisk og faglig erfaring inden for hvert af de enkelte områder AIA, ADK og ITV-anlæg, som dækker det samlede udbudsområde og som til sammen har en minimumsværdi på kr. 1.000.000. Referencerne må ikke være ældre end 3 år regnet fra afslutningen af det relevante arbejde for referencen.
I kontrakten er der indsat en arbejdsklausul, beskæftigelsesklausul og en lærlingeklausul, som også er vedlagt udbuddet i bilag 5, 6 og 7.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk