Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=340105&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Vindere
Delaftale A: Generel Softwareudvikling og IT-arkitektur
(20.01.2023)
Netcompany A/S
Grønningen 17
1270 København K
Delaftale B: Generel Projektledelse og Produktledelse
(20.01.2023)
Systemate A/S
Tangen 17
8200 Aarhus N
Delaftale D: Specialiserede IT-systemer indenfor energibranchen
(20.01.2023)
Sweet Geeks A/S
Innovations Allé 3
7100 Vejle
Delaftale C: Test
(20.01.2023)
Trifork A/S
Dyssen 1
8200 Aarhus N
Delaftale A: Generel Softwareudvikling og IT-arkitektur
(20.01.2023)
Mjølner Informatics A/S
Finlandsgade 10
8200 Århus N
Delaftale C: Test
(20.01.2023)
EPICO-IT A/S
Borupvang 2C
2750 Ballerup
Udbud af rammeaftale for IT-konsulentydelser til systemudvikling
Energinet Forretningsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 39 31 47 97
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Indkøbsafdelingen - K
E-mail: keb@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale for IT-konsulentydelser til systemudvikling
Ordregiver ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe on-site og remote it-konsulentbistand til systemudvikling. Nærværende udbud er opdelt i 4 delaftaler:
- Delaftale A: Generel Softwareudvikling og IT-arkitektur
- Delaftale B: Generel Projektledelse og Produktledelse
- Delaftale C: Test
- Delaftale D: Specialiserede IT-systemer inden for energibranchen
- Delaftale A: Generel Softwareudvikling og IT-arkitektur
Ballerup/Fredericia
Delaftale A: Generel Softwareudvikling og IT-arkitektur, benyttes til generel udvikling, videreudvikling, vedligehold og support af de løsninger, der skal laves til forretningsunderstøttelse, inden for de områder som understøtter Energinet.
Denne delaftale dækker opgaver vedrørende løsningsdesign, arkitektur design, softwareudvikling samt vedligehold og support.
2 x 24 måneder
Hvis mere end 4 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil Ordregiver prækvalificere de 4] bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4, og således demonstrerer indgående erfaring med opgaver af tilsvarende indhold, kompleksitet, omfang og formål.
• Referencer skal indeholde kontaktperson(er) og kontaktdetaljer for den pågældende reference.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
- Delaftale B: Generel Projektledelse og Produktledelse
Ballerup/Fredericia
Delaftale B: Generel Projektledelse og Produktledelse, benyttes til generel udvikling og ledelse af de løsninger, der skal laves til forretningsunderstøttelse, inden for de områder som understøtter Energinet.
Denne delaftale dækker opgaver vedrørende projektledelse (scrum masters) samt produktledelse (product owners) inden for projekter omfattende softwareudvikling samt vedligehold og support af it-løsninger.
2 x 24 måneder
Hvis mere end 4 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil Ordregiver prækvalificere de 4 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4, og således demonstrerer indgående erfaring med opgaver af tilsvarende indhold, kompleksitet, omfang og formål.
• Referencer skal indeholde kontaktperson(er) og kontaktdetaljer for den pågældende reference.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Delaftale C: Test
Ballerup/Fredericia
Delaftale C:Test, benyttes til kvalitetssikring af de løsninger, der skal laves til forretningsunderstøttelse, inden for de områder som understøtter Energinet.
2 x 24 måneder
Hvis mere end 4 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil Ordregiver prækvali-ficere de 4 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4, og således demonstrerer indgående erfaring med opgaver af tilsvarende indhold, kompleksitet, omfang og formål.
• Referencer skal indeholde kontaktperson(er) og kontaktdetaljer for den pågældende reference.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
- Delaftale D: Specialiserede IT-systemer indenfor energibranchen
Ballerup/Fredercia
Delaftale D: Specialiserede IT-systemer inden for energibranchen, benyttes til højt specialiseret udvikling, videreudvikling, vedligehold og support af de løsninger, der understøtter Energinets kontrolcenter og den hurtigt omskiftelige verden de skal agere i.
Denne delaftale dækker opgaver vedrørende løsningsdesign, arkitektur design, softwareudvikling samt vedligehold og support
2 x 24 måneder
Hvis mere end 4 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil Ordregiver prækvali-ficere de 4 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4, og således demonstrerer indgående erfaring med opgaver af tilsvarende indhold, kompleksitet, omfang og formål.
• Referencer skal indeholde kontaktperson(er) og kontaktdetaljer for den pågældende reference
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal bekræfte den økonomiske formåen I ESPD del IV.B »Finansielle nøgletal« med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Egenkapital: samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.
2) Soliditetsgrad: (Egenkapital / Samlet balancesum). Nøgletallet skal angives med 2 decimaler.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger”. Det er ansøgers ansvar at sikre, at mindstekravene til Økonomisk og finansiel formåen samlet er opfyldt ud fra regnskabsmæssig konsolidering, når ansøgningen baseres på anden enheds kapacitet eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium).
1. Delaftale A
• Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal minimum udgøre DKK 14 mio.
• Soliditetsgraden fra seneste årsregnskab skal minimum være 20 pct.
a. Hvis soliditetsgraden fra seneste årsregnskab udgør mellem 15 pct. og 20 pct. skal egenkapitalen udgøre DKK 70 mio.
2. Delaftale B
• Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal minimum udgøre DKK 1 mio.
• Soliditetsgraden fra seneste årsregnskab skal minimum være 20 pct.
a. Hvis soliditetsgraden fra seneste årsregnskab udgør mellem 15 pct. og 20 pct. skal egenkapitalen udgøre DKK 5 mio.
3. Delaftale C
• Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal minimum udgøre DKK 3 mio.
• Soliditetsgraden fra seneste årsregnskab skal minimum være 20 pct.
a. Hvis soliditetsgraden fra seneste årsregnskab udgør mellem 15 pct. og 20 pct. skal egenkapitalen udgøre DKK 15 mio.
4. Delaftale D
• Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal minimum udgøre DKK 2 mio.
• Soliditetsgraden fra seneste årsregnskab skal minimum være 20 pct.
a. Hvis soliditetsgraden fra seneste årsregnskab udgør mellem 15 pct. og 20 pct. skal egenkapitalen udgøre DKK 10 mio.
Ansøger kan i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen” vedlægge de op til 3 betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år. Med udført inden for de sidste tre (3) år menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere, end den dato der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgning. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer der endnu ikke er endeligt færdiggjort kan inddrages i ansøgningen, men det skal i givet fald anføres, hvilke dele der endnu ikke er færdiggjort, og dette kan have betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9.
Hver reference bør indeholde:
• En konkret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance der imødekommer de af kunden stillede krav der fremgår af Ydelsesbeskrivelsen for den pågældende Delaftale. Ansøger skal i den forbindelse tilstræbe et detaljeringsniveau, som muliggør, at Ordregiver kan danne sig et indtryk af tilbudsgivers evne til at opfylde rammeaftalens krav.
• Den samlede kontraktsum (hvis muligt)
• Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger.
• Dato for igangsættelse og endelig levering (dag, måned, år)
Mangler eller uklarheder i beskrivelsen af ovenstående kan have negativ betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9. Opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders referencer (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.C angives i et separat ESPD for hver af de deltagende enheder.
Referencelisten må ikke overstige de 3 mest sammenlignelige og relevante referencer. Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige 3, når de lægges sammen. Såfremt der inkluderes mere end 3 referencer, vil Ordregiver inddrage de 3 seneste referencer regnet fra datoen for endelig levering (referencer der endnu ikke er færdiggjort, vil i så fald ikke blive inkluderet).
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD).
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. lov nr. 1564 af 15/12/2015 (udbudsloven) §§ 135, stk. 1-3 og 136.
Se venligst afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger” for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøg-ningen skal afleveres via linket ”Elektronisk adgang til information” i afsnit I.1 i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form.
Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”. Vejledning til udfyldelse af ESPD kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kfst.dk (Ordregiver tager ikke ansvaret for indholdet af vejledningen).
Bemærk venligst følgende:
- En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og Del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
- Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dyna-misk indkøbssystem er indgået, eller
3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk