23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 162-461339
Offentliggjort
24.08.2022
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Vindere

Hæmatologiløsning til Region Syddanmark

(24.08.2022)
Sysmex Nordic ApS
Hedegaardsvej 88
2300 København

Anskaffelse af Hæmatologiløsning til Region Syddanmark

(24.02.2023)
Sysmex Nordic ApS
Hedegårdsvej 88
2300 København

Anskaffelse af Hæmatologiløsning til Region Syddanmark


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik, Region Syddanmark
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af Hæmatologiløsning til Region Syddanmark

Sagsnr.: 15472
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Syddanmark påtænker at indgå kontrakt om indkøb, og drift af hæmatologiløsning til samtlige sygehuse/lokationer

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 161 565 673.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

DK-Syddanmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der ønskes indkøb Hæmatologiapparatur til laboratorierne i Odense, Svendborg, Vejle, Kolding, Aabenraa, Sønderborg, og Esbjerg. Samt indkøb af utensilier, forbrugsstoffer og apparaturservice i 8 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Det er et ufravigeligt krav, at udstyret har en fluorescensbaseret flowcytometrisk analysemetode til verificering af trombocytter, dels til detektion af trombocytaggregater og dels for at kunne detektere lave niveauer (<10 x109/L) med høj præcision til diagnostik og behandling. Applikationen skal være CE-mærket.

Det er et ufravigeligt krav, at Trombocytter(RNA-holdige);Trc(B) (NPU26796) kan måles for at kunne identificere årsagen til trombocytopeni. Applikationen skal være CE-mærket.

Der er et ufravigeligt krav, at Metamyelo.+Myelo.+Promyelocytter;B (NPU26631) kan måles og svarafgives som selvstændig kvantitet. Applikationen skal være CE-mærket.

Det er et ufravigeligt krav, at Erytroblaster;B (NPU01943) kan måles og svarafgives som selvstændig kvantitet. Applikationen skal være CE-mærket.

Det er et ufravigeligt krav, at udstyret har en 2-part differentialtælling applikation til body fluids. Applikationen skal være CE-mærket til følgende væsker: cerebrospinalvæske, ascitesvæske, pleuravæske og ledvæske. Det er et ufravigeligt krav, at body fluids kan analyseres direkte fra primærrør.

Det er et ufravigeligt krav, at udstyret kan analysere på fuldblodsprøvemængder under 160 µl, inkluderende prøvevolumen og dødvolumen. Dette er for eksempel vigtigt på neonatal- og børneafdelinger, hvor mængden af blod til rådighed er minimal.

Det er et ufravigeligt krav, at der er et prædefineret gennemtestet regelsæt, som reagerer både på instrumentflag, tidligere patientresultater (delta-regler), samt de aktuelle resultater. Regelsættet skal være klar til brug (efter laboratoriernes til- og fravalg, samt ændringskrav) i det tilhørende valideringssoftware.

Eksisterende hæmatologiudstyr (XN450) på satellitlaboratorier skal kunne kobles til eksisterende og fremtidige valideringssoftware. Nyt udstyr skal analytisk være fuldt sammenligneligt med eksisterende satellit-hæmatologiudstyr, da patientprøver fra samme patient kan blive analyseret skiftevis på både satellitudstyr og laboratoriets hæmatologiudstyr.

På grund af arbejdsgangen på afdelingerne og et krav om lavest mulig svartid for at sikre hurtigst mulig behandling, uden at gå på kompromis med patientsikkerheden, skal prøver automatisk og uden ophold transporteres til analyseudstyrene for analyse uden forsinkelse. Dette skal være fra præanalytisk ankomst via rørpost/tempus, over transportløsningen til analyseudstyret til udstrygnings/farvningsudstyr og afslutte med den maskinelle differentialtælling på det digitiale cellemorfologi-udstyr.

På grund af de fysiske rammer og arbejdsgange i laboratorierne er det et krav, at ved nedbrud af apparaturets delsystemer, skal de fungerende dele stadig kunne analysere og bearbejde prøver, uden prøverne manuelt skal flyttes mellem instrumenterne, dette gælder også udstrygnings/farvningsudstyr og digitale cellemorfologi-udstyr.

Region Syddanmark har fortaget en markedsundersøgelse og er nået frem til det resultat, at firmaet Sysmex med XR-9000 er den eneste leverandør, der opfylder alle ovenstående krav.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: P-15472
Betegnelse:

Hæmatologiløsning til Region Syddanmark

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
18/08/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Sysmex Nordic ApS
Postadresse: Hedegaardsvej 88
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 161 565 673.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 6 / 6 (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystemer indgået. (3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i 4 / 4 standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/08/2022

Send til en kollega

0.094