23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 162-460702
Offentliggjort
24.08.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Hovedstaden

Respiratoriske test- og podningskit til eksisterende analyseudstyr


Region Hovedstaden

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Specialkonsulent Claus Jørgen Eskerod
E-mail: claus.joergen.eskerod@regionh.dk
Telefon: +45 60941215
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: claus.joergen.eskerod@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: claus.joergen.eskerod@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: claus.joergen.eskerod@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338046&B=HOVEDSTADEN
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338046&B=HOVEDSTADEN
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Respiratoriske test- og podningskit til eksisterende analyseudstyr

Sagsnr.: 22040204
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38950000 Polymerase-kædereaktion (PCR)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Testkit for covid-19 og influenza A/B og RSV (alene eller i kombination) og tilhørende podningssæt til analyse på eksisterende Hologic® Panther®-apparatur hos ordregiver mhp. at opfylde en del af ordregivers forpligtigelser ift. regeringens "Strategi for håndtering af covid-19 frem til foråret 2023".

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 50 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33124130 Diagnostiske artikler
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
38432000 Analyseapparatur
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Herlev og Gentofte Hospital, Amager og Hvidovre Hospital, Sygehus Lillebælt, Vejle, Aalborg Universitetshospital

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Testkit for covid-19 og influenza A/B og RSV (alene eller i kombination) og tilhørende podningssæt til analyse på eksisterende Hologic® Panther®-apparatur hos ordregiver samt tilhørende podningssæt.

Der udbydes podesæt og testkit til 50.000 test pr. måned. For at honorere kravene i regeringens "Strategi for håndtering af covid-19 frem til foråret 2023" vil der dog i kontrakten være mulighed for at skalere op til 400.000 test pr. måned i perioder. Den maksimale omsætning, der kan indkøbes på kontrakten, fastlægges derfor til 320 mio. kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 45
Pris - Vægtning: 55
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 50 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 7
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Op til 5 måneder (til i alt 12 måneder).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet gennemføres af Region Hovedstaden, som forpligter sig til aftalen. Region Nordjylland og Region Syddanmark deltager som option og kan tiltræde aftalen. De deltagende ordregiver forpligter sig til at aftage min. podningssæt og testkit til min. 50.000 test pr. måned samlet, mens tilbudsgiver skal kunne levere til op til 400.000 test pr. måned efter ordregivers behov.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/09/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/09/2022
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvåge åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Indgåelse af kontrakten er betinget af endelig godkendelse i Danske Regioner.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager til Klagenævnet for Udbud skal være indgivet inden 45 dage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om indgået kontrakt, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 2. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor offentliggørelse er sket. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/08/2022

Send til en kollega

0.031